Goedenavond,
vanavond ben ik aan de slag gegaan met CTLModuleMaker. Na een aantal uur heb ik al bijna door hoe ie werkt, maar ik heb nog één dringende vraag:
met welke tag zorg je ervoor dat alle items (level 2) binnen een categorie (level 1) op detail niveau op 1 pagina getoond worden?
Een voorbeeldje:
ik maak een website voor iemand die straatstenen verkoopt. De website heeft de categorieën Kasseien en Natuursteen.
In de categorie "Kasseien" heb ik nu Steen1 en Steen2 staan. In de categorie "Natuursteen" Steen3 en Steen4.
Ik wil op de webpagina Kasseien een CTLModuleMaker tag plaatsen, zodat direct alle afbeeldingen en teksten op "detail template" niveau getoond worden. Voor de webpagina Kasseien zou de pagina voor die 2 stenen er zo uit moeten zien:
{$item->name}
{if $item->imageprod != ""}{$item->imageprod->image}{/if}
{$labels->descrprod}: {$item->descrprod}
{$item->name}
{if $item->imageprod != ""}{$item->imageprod->image}{/if}
{$labels->descrprod}: {$item->descrprod}
Maar dan ingevuld met mijn waarden uiteraard. Ik wil gewoon een lijst genereren op detailniveau.
Mijn vraag is, met welke tag krijg ik dat voor mekaar? Ik ben nu al uren aan het zoeken, maar ik kom er niet uit. Alle hulp is ontzettend gewaardeerd!
--------------------------------
AANVULLING
Ik heb het eindelijk voor mekaar!
Op de pagina zelf plaats ik de volgende tag:
{cms_module module="producten" parent="Kasseien"}
Vervolgens wijzig ik de List Default template op de volgende manier:
{if $itemcount > 0}
{foreach from=$itemlist item="item"}
{cms_module module="producten" listtemplate="final_default"}
{/foreach}
{if $page_pagenumbers}
{$page_previous} {$page_showing}/{$page_totalitems} {$page_next}
{$page_pagenumbers}
{/if}
{else}
{$error_msg}
{/if}
Erg mooie module trouwens. Zitten veel mogelijkheden in.
CTL Module Maker vraag
Moderator: velden
-
- Forum Members
CTL Module Maker vraag
Last edited by Anonymous on Fri Dec 18, 2009 2:21 pm, edited 1 time in total.
-
- Forum Members
Re: CTL Module Maker vraag
Goedemiddag,
ik heb een tweede vraag wat betreft deze module. Pas geleden heb ik een module Producten gecreëerd, waarmee mensen ook afbeeldingen kunnen uploaden. Deze afbeeldingen worden vervolgens gescaled en gecropt.
Indien ik echter bepaalde jpg's upload, worden deze automatisch zwart! Wel goed gescaled, dat wel.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
ik heb een tweede vraag wat betreft deze module. Pas geleden heb ik een module Producten gecreëerd, waarmee mensen ook afbeeldingen kunnen uploaden. Deze afbeeldingen worden vervolgens gescaled en gecropt.
Indien ik echter bepaalde jpg's upload, worden deze automatisch zwart! Wel goed gescaled, dat wel.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
- stijlXpres
- Forum Members
Ik liep vandaag tegen hetzelfde probleem op; is hier al wat meer over bekend?
Ik liep vandaag tegen hetzelfde probleem op; is hier al wat meer over bekend?
-
- Forum Members
Ik heb inmiddels bij Forge deze bug ingediend en geassigned, dus ik hoop dat die in de tussentijd snel opgelost wordt.
Een maniertje om een zwarte afbeelding te voorkomen: zet "crop" uit. Het is niet ideaal, ik weet het, maar zodra die functie uitstaat bij het schalen, heb je geen last van mislukte afbeeldingen meer.
Een maniertje om een zwarte afbeelding te voorkomen: zet "crop" uit. Het is niet ideaal, ik weet het, maar zodra die functie uitstaat bij het schalen, heb je geen last van mislukte afbeeldingen meer.
-
- Forum Members
Bij deze een nieuwe, en vrij dringende, CTL Module Maker vraag!
Bij het opgeven van een image field kun je ook de gewenst "width x height" in een veld invoeren.
Nu heb ik als gewenste afmetingen "710x580" opgegeven. Nu merk ik echter dat CTL Module Maker (of de GD library) bij het resizen prioriteit geeft aan de hoogte van de afbeelding, in plaats van de breedte.
Met andere woorden: ik eindig nu vaak met afbeeldingen die "569x580" groot zijn, terwijl ik dus juist wil dat de breedte prioriteit krijgt. De hoogte maakt me niet uit.
Enig idee waar ik dit kan instellen?
Bij het opgeven van een image field kun je ook de gewenst "width x height" in een veld invoeren.
Nu heb ik als gewenste afmetingen "710x580" opgegeven. Nu merk ik echter dat CTL Module Maker (of de GD library) bij het resizen prioriteit geeft aan de hoogte van de afbeelding, in plaats van de breedte.
Met andere woorden: ik eindig nu vaak met afbeeldingen die "569x580" groot zijn, terwijl ik dus juist wil dat de breedte prioriteit krijgt. De hoogte maakt me niet uit.
Enig idee waar ik dit kan instellen?
-
- Forum Members
Inmiddels heb ik wat onderzoek gedaan met Google en het probleem ligt niet primair bij CTL Module Maker, bij het incorrect gebruik van de GD Library.
Bij het croppen kunnen er inderdaad zwarte balken ontstaan of complete zwarte afbeeldingen.
Heeft iemand enig verstand van GD en weet hij/zij hoe zwarte afbeeldingen bij het croppen voorkomen kunnen worden?
Alvast bedankt, alle hulp is welkom.
Bij het croppen kunnen er inderdaad zwarte balken ontstaan of complete zwarte afbeeldingen.
Heeft iemand enig verstand van GD en weet hij/zij hoe zwarte afbeeldingen bij het croppen voorkomen kunnen worden?
Alvast bedankt, alle hulp is welkom.