CMSMS development.., waar begin je?

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
realrock
Forum Members
Forum Members

CMSMS development.., waar begin je?

Post by realrock »

De laatste tijd ben ik bezig geweest met het leren van PHP en MySQL, ik heb een aantal tutorials gedaan en ik heb wat simpele scripts gemaakt. Uiteraard zou ik deze kennis toe willen passen in mijn CMSMS projecten, maar waar begin je..?

Ik neem aan dat ik nu eerst bekent zal moeten worden met Smarty?
http://www.smarty.net/manual/en/

Ik heb nog geen specifiek doel ik zou er gewoons eens wat mee willen klooien.

Heeft iemand tips?, of weet iemand of er ergens beschreven is hoe je bijvoorbeeld een simpele module maakt?

Voorbaat dank,
Peter
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: CMSMS development.., waar begin je?

Post by Jos »

Als je de skeleton module installeert, dan vind je in die code veel commentaar waar het voor dient en hoe je het aan kan passen.

Verder vind je hier http://wiki.cmsmadesimple.org/index.php ... e_Tutorial wel een tutorial, maar ik moet eerlijk zeggen dat die voor mij t.o.v. de skeleton module geen toegevoegde waarde had.

Aanvullend kun je heel veel afkijken van de News module.

Tot slot is de CTLModulemaker een leuke om eens mee te experimenteren. Het kan maar zo zijn dat de module die jij voor ogen hebt met een paar muisklikken met die module te maken is.  :D
Duketown

Re: CMSMS development.., waar begin je?

Post by Duketown »

Peter,

Ik ben begonnen met de skeleton module. Die heb ik al een tijd niet meer gezien, maar ik weet dat die een upgrade heeft gekregen. De tip van Jos 'afkijken' is een zeer belangrijke. In een van de threads heeft calguy1000 dat ook eens benoemd als belangrijk. Smarty is belangrijk maar is in een eerste stap, vind ik, niet de makkelijkste.
Begin voor je zelf een eenvoudige module. Kun je de Birthday module, die ik voor de eerste nederlandse workshop had gemaakt. Dat is een voorbeeld van hoe je simpel kunt beginnen.

Mocht je er niet meer uitkomen, dan kun je me altijd nog inhuren ;D

Duketown
Last edited by Duketown on Sat Dec 12, 2009 7:36 pm, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”