(Opgelost) Upgrade ging goed Tot ik module linkmgr ging bijwerken! Help )-:
Moderator: velden
(Opgelost) Upgrade ging goed Tot ik module linkmgr ging bijwerken! Help )-:
Ik heb eindelijk de moed bij elkaar gevat www.schuttersgildestjan.nl te updaten.
Alles ging goed, de site deed het de admin deed het dus ik blij.
TE vroeg gejuigd :(
Ik heb nog een paar modules bijgewerkt en bij de laatste ging het dus fout.
Alles weg!
Via ftp zie ik alles staan. En daar heb ik de bewuste module overschreven met een nieuwe versie. Helaas
geen verbetering.
Ik kan dus niet in de admin.
Wie oh wie helpt mij uit de brand???
Alles ging goed, de site deed het de admin deed het dus ik blij.
TE vroeg gejuigd :(
Ik heb nog een paar modules bijgewerkt en bij de laatste ging het dus fout.
Alles weg!
Via ftp zie ik alles staan. En daar heb ik de bewuste module overschreven met een nieuwe versie. Helaas
geen verbetering.
Ik kan dus niet in de admin.
Wie oh wie helpt mij uit de brand???
Last edited by Silvie on Thu Dec 10, 2009 7:30 am, edited 1 time in total.
Re: Upgrade ging goed Tot ik module linkmgr ging bijwerken! Help )-:
Silvie
Het lijkt er op dat er wat database tabellen missen.
Vanaf welke versie heb je Linkmgr geüpgrade?
Rolf
Het lijkt er op dat er wat database tabellen missen.
Vanaf welke versie heb je Linkmgr geüpgrade?
Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
de cms versie was 1.2.5
En de linkmgr volgens mij 1.0
Niet te hopen dat ik wat ik de database moet doen, ik heb daar nog niet veel kaas van gegeten.
Ik heb wel een backup!
En de linkmgr volgens mij 1.0
Niet te hopen dat ik wat ik de database moet doen, ik heb daar nog niet veel kaas van gegeten.

Ik heb wel een backup!
Moet ik de backup gaan terugplaatsen?
Zou ik maar doen...Moet ik de backup gaan terugplaatsen?
Wil nog wel even voor je kijken, maar dat lukt nu even niet

En de site is uit de lucht, niet?
Zet de backup maar terug en doe de upgrade tot aan LinkMgr.
Als je me dan even inloggegevens pm-t dan kijk ik later wel even waarom dit gebeurt.
®
Opnieuw de upgrade installmap via ftp erop gezet. Toen opnieuw upgrade.
Gaat goed tot stap 6 dan krijg ik dus weer
Installation Error:Table 'schutters_silvie.cms_module_linkmgr_categories' doesn't exist with( INSERT INTO cms_module_linkmgr_categories ( cat_id, link_category) VALUES(31,'General'))
Ik dwing mezelf rustig te blijven.
Lukt steeds minder.
ppff oke easy.
Komt goed!
Toch??
Gaat goed tot stap 6 dan krijg ik dus weer
Installation Error:Table 'schutters_silvie.cms_module_linkmgr_categories' doesn't exist with( INSERT INTO cms_module_linkmgr_categories ( cat_id, link_category) VALUES(31,'General'))
Ik dwing mezelf rustig te blijven.
Lukt steeds minder.
ppff oke easy.
Komt goed!
Toch??
Ohh, het gaat tijdens de upgrade van het cms al fout...
Heb je veel links op de site staan?
Wellicht eerst de LinkMgr upgraden óf LinkMgr verwijderen en dan upgraden
(Data kun je wel selecteren en kopieren)
En uhh, JA Het komt altijd goed!!
Goed dat je een werkende backup hebt!!! Dan kan er eigenlijk niets gebeuren.
®
Heb je veel links op de site staan?
Wellicht eerst de LinkMgr upgraden óf LinkMgr verwijderen en dan upgraden
(Data kun je wel selecteren en kopieren)
En uhh, JA Het komt altijd goed!!

Goed dat je een werkende backup hebt!!! Dan kan er eigenlijk niets gebeuren.
®
Pffff ik heb weer wat beeld, kan ook weer in admin.
Maar het menu is een zootje.
Ik heb alles weer terug geplaatst.
Met behulp van mijn hulpvaardige hostingbedrijf uit de database alle tabellen verwijderd en de oude er weer in.
Toen geprobeerd in filezilla de module linkmgr te verwijderen, bleef gewoon staan! ( Kreng!! :P oorzaak van alles)
Dus deze maar een andere naam gegeven dat wilde wel.
Toen cmsms 1.6.6 er weer overheen gedraait en zie het resultaat.
Rolf ik stuur je een pm met inloggeegevens.
Hopelijk kan jij wat doen!
Ik zou wel zeer blij zijn!
bijvoeging: menu is nu ineens weer zonder smartycodes,maar nu werkt het menu niet, blijft op eerste pagina staan.
Maar het menu is een zootje.
Ik heb alles weer terug geplaatst.
Met behulp van mijn hulpvaardige hostingbedrijf uit de database alle tabellen verwijderd en de oude er weer in.
Toen geprobeerd in filezilla de module linkmgr te verwijderen, bleef gewoon staan! ( Kreng!! :P oorzaak van alles)
Dus deze maar een andere naam gegeven dat wilde wel.
Toen cmsms 1.6.6 er weer overheen gedraait en zie het resultaat.
Rolf ik stuur je een pm met inloggeegevens.
Hopelijk kan jij wat doen!
Ik zou wel zeer blij zijn!
bijvoeging: menu is nu ineens weer zonder smartycodes,maar nu werkt het menu niet, blijft op eerste pagina staan.
Last edited by Silvie on Wed Dec 09, 2009 11:00 am, edited 1 time in total.
Nou Silvie,
Leuk klusje ;) Héél bijzonder...
Maar de site draait weer aardig geloof ik. Weet niet hoe het er van te voren uit zag...
Wat zoal gedaan:
1. Menu tags in het sjabloon aangepast.
2. emailadres udt werkte op een of andere manier niet goed
3. Op veel plaatsen in de database staat de toevoeging ?phpMyAdmin=5e204b502529bbc82bcff4d42gffotf75d oid. > Met name in URL's!
In de paginainhoud, albumsjablonen, menu sjablonen enz. enz.
Het meest heb ik al opgeschoond, maar ik heb niet alle pagina's gehad. Kan zijn dat er ergens nog eentje verstopt zit. Deze moet je dan zelf nog maar even verwijderen. (o.a. pagina foto-s zie ik nu)
4. etc.
Maar de site werkt weer en daar gaat het om!
Wat ik wel weet is dat als websites regelmatig worden bijgewerkt, dit soort problemen wel worden voorkomen.
Bij een reguliere upgrade gebeurt zo iets echt niet!
Zorg er in ieder geval voor dat je de grote upgrades doet, de bugfixes zijn van belang als je last hebt van fouten.
En ALTIJD van te voren een backup van bestanden én database maken!
O ja, je hebt ook over duidelijk last van Bestandseigenaarsproblemen (FileOwner). Dit zou ook wel eens een oorzaak kunnen zijn geweest. Kijk maar eens in bestandsbeheer, allemaal slotjes...
Hierdoor kan de je ook de LinkMgr map niet verwijderen!
Nou dat was het wel geloof ik.
Grt. Rolf :D
Leuk klusje ;) Héél bijzonder...
Maar de site draait weer aardig geloof ik. Weet niet hoe het er van te voren uit zag...
Wat zoal gedaan:
1. Menu tags in het sjabloon aangepast.
2. emailadres udt werkte op een of andere manier niet goed
3. Op veel plaatsen in de database staat de toevoeging ?phpMyAdmin=5e204b502529bbc82bcff4d42gffotf75d oid. > Met name in URL's!
In de paginainhoud, albumsjablonen, menu sjablonen enz. enz.
Het meest heb ik al opgeschoond, maar ik heb niet alle pagina's gehad. Kan zijn dat er ergens nog eentje verstopt zit. Deze moet je dan zelf nog maar even verwijderen. (o.a. pagina foto-s zie ik nu)
4. etc.
Maar de site werkt weer en daar gaat het om!
Maar waardoor dit allemaal is gebeurt??? Ik weet het echt niet.Rolf wrote: En uhh, JA Het komt altijd goed!!
Wat ik wel weet is dat als websites regelmatig worden bijgewerkt, dit soort problemen wel worden voorkomen.
Bij een reguliere upgrade gebeurt zo iets echt niet!
Zorg er in ieder geval voor dat je de grote upgrades doet, de bugfixes zijn van belang als je last hebt van fouten.
En ALTIJD van te voren een backup van bestanden én database maken!
O ja, je hebt ook over duidelijk last van Bestandseigenaarsproblemen (FileOwner). Dit zou ook wel eens een oorzaak kunnen zijn geweest. Kijk maar eens in bestandsbeheer, allemaal slotjes...
Hierdoor kan de je ook de LinkMgr map niet verwijderen!
Nou dat was het wel geloof ik.
Grt. Rolf :D
Last edited by Rolf on Tue Dec 08, 2009 8:27 pm, edited 1 time in total.
Wauw! Hij doet het weer!
Echt heel fijn!! Vanmiddag echt op mijn tandvlees gelopen.
Even een paar vragen want ik snap niet alles.
Zoals ik al zei: database aanmaken enz kan ik, maar erin rommelen doe ik nooit.
Moet je nagaan hoe ik me voelde toen ik alle tabellen er vanmiddag uit moest gooien!
Afijn, dat bij punt 3 moet ik daarvoor in de database zijn? Lijkt me sterk maar ik zie niet wat je bedoeld.
Waar moet ik dat opschonen?
Punt 1 en 2 snap ik
Dan heb ik nog punt 4 etc: Ik zet er iets achter. Er is nog een module die bijgewerkt moet worden. Hitcounter, ik durf dit dus echt niet he! Gooi hem er nog liever af. Of kan ik het beter op een andere manier doen? Eerst erafgooien en dan de nieuwe versie er weer op?
Dan dat fileOwnerprobleem, ligt dit aan het hosting pakket dat ik heb? ( draait op linux) Moet ik hiervoor bij het hostingbedrijf zijn?
Rolf ik ben je veel verschuldig, deze site doe ik vrijwillig het is een beetje mijn trots. En eigenlijk van het hele bestuur van het schuttersgilde. Ze krijgen er vaak complimenten over. Heel erg bedankt!
Echt heel fijn!! Vanmiddag echt op mijn tandvlees gelopen.
Even een paar vragen want ik snap niet alles.
Zoals ik al zei: database aanmaken enz kan ik, maar erin rommelen doe ik nooit.
Moet je nagaan hoe ik me voelde toen ik alle tabellen er vanmiddag uit moest gooien!
Afijn, dat bij punt 3 moet ik daarvoor in de database zijn? Lijkt me sterk maar ik zie niet wat je bedoeld.
Waar moet ik dat opschonen?
Punt 1 en 2 snap ik
Dan heb ik nog punt 4 etc: Ik zet er iets achter. Er is nog een module die bijgewerkt moet worden. Hitcounter, ik durf dit dus echt niet he! Gooi hem er nog liever af. Of kan ik het beter op een andere manier doen? Eerst erafgooien en dan de nieuwe versie er weer op?
Dan dat fileOwnerprobleem, ligt dit aan het hosting pakket dat ik heb? ( draait op linux) Moet ik hiervoor bij het hostingbedrijf zijn?
Rolf ik ben je veel verschuldig, deze site doe ik vrijwillig het is een beetje mijn trots. En eigenlijk van het hele bestuur van het schuttersgilde. Ze krijgen er vaak complimenten over. Heel erg bedankt!
Silvie,
De ongewenste code die in punt 3 staat hoef je niet in de database aan te passen. Het kan gewoon in de pagina editor of indien nodig in de sjablonen.
Kijk bv op de pagina foto-s en dan bij de link: Kinrooij Zaterdag
De url is http://www.schuttersgildestjan.nl/09kin ... 2bcff4dd42[/s]
Dat spreekt voor zich denk ik
Wat betreft punt 4, wat met de site gebeurt is, is extreem en zeker geen regel. De kans dat zoiets weer gebeurt is niet echt groot.
Maar ik zou idd. nu ook even niets aan de site upgraden. Werk eerst alle inhoud bij totdat de site weer helemaal up-and-running is.
Maak dan een goede kopie van bestanden en database (eventueel met behulp van de webhost).
Ga dan weer aan de slag met upgrades en uitbreidingen. Er kan je dan niets gebeuren!
Je zou dan ook bijv. de module mysqldump kunnen installeren. Weer een stukje veiliger.
Fileowner 'problemen' zijn grapjes die de website host inbouwt om het veiliger te maken. Maar de conclusie is, om de site werkbaar te maken, dat je veel mappen en bestanden op chmod 777 moet zetten.
Je doet een groot slot op de voordeur en je laat de achterdeur open, zo'n gevoel krijg ik er bij...
Een paar stappen uit eigen ervaring (tot nu toe)
- Gebruik geen ftp, maar het beheerprogramma van de webhost om bestanden te uploaden en te verwijderen.
- Reset daar de permissies van de mappen en bestanden. Vaak wel een 'knopje' voor.
- CHMOD 777 de gehele mappen Modules, Tmp en Uploads.
- Zet umask op 000, (Heb ik al bij je gedaan.)
Maar het blijft...
En ik zie steeds meer hosts met dit soort truukjes. Grr.
(Lang leve Mijndomein.nl!!! Daar werkt cmsms uitstekend en het kost weinig!)
Maar je kunt via het forum iemand een hoger Karma geven, dat mag natuurlijk altijd wel
Grt. Rolf
De ongewenste code die in punt 3 staat hoef je niet in de database aan te passen. Het kan gewoon in de pagina editor of indien nodig in de sjablonen.
Kijk bv op de pagina foto-s en dan bij de link: Kinrooij Zaterdag
De url is http://www.schuttersgildestjan.nl/09kin ... 2bcff4dd42[/s]
Dat spreekt voor zich denk ik

Wat betreft punt 4, wat met de site gebeurt is, is extreem en zeker geen regel. De kans dat zoiets weer gebeurt is niet echt groot.
Maar ik zou idd. nu ook even niets aan de site upgraden. Werk eerst alle inhoud bij totdat de site weer helemaal up-and-running is.
Maak dan een goede kopie van bestanden en database (eventueel met behulp van de webhost).
Ga dan weer aan de slag met upgrades en uitbreidingen. Er kan je dan niets gebeuren!
Je zou dan ook bijv. de module mysqldump kunnen installeren. Weer een stukje veiliger.
Fileowner 'problemen' zijn grapjes die de website host inbouwt om het veiliger te maken. Maar de conclusie is, om de site werkbaar te maken, dat je veel mappen en bestanden op chmod 777 moet zetten.
Je doet een groot slot op de voordeur en je laat de achterdeur open, zo'n gevoel krijg ik er bij...

Een paar stappen uit eigen ervaring (tot nu toe)
- Gebruik geen ftp, maar het beheerprogramma van de webhost om bestanden te uploaden en te verwijderen.
- Reset daar de permissies van de mappen en bestanden. Vaak wel een 'knopje' voor.
Maar het blijft...

(Lang leve Mijndomein.nl!!! Daar werkt cmsms uitstekend en het kost weinig!)
Graag gedaan hoor. Maar je bent me niets verschuldigd. Ik vind het leuk om te doen!Rolf ik ben je veel verschuldig, deze site doe ik vrijwillig het is een beetje mijn trots. En eigenlijk van het hele bestuur van het schuttersgilde. Ze krijgen er vaak complimenten over. Heel erg bedankt!
Maar je kunt via het forum iemand een hoger Karma geven, dat mag natuurlijk altijd wel

Grt. Rolf
Ik zal de site na gaan pluizen.
Een upgrade moet ik eerst weer aan toe zijn.
Voorlopig is hij oke zo.
De boosdoender laat ik er nu af. En ook de linkpagina heb ik verwijderd.
Ik leg later wel een nieuwe linkpagina aan.
Je tips ga ik ter harte nemen.
umask dacht ik dat het altijd ook met veiligheid te maken had.
Kan dit bij elke site op 000? Ik weet dat soms fotoalbums het niet goed doen met umask 022.
Maar voor de rest weet ik de funktie ervan niet.
Karma komt eraan!
Een upgrade moet ik eerst weer aan toe zijn.
Voorlopig is hij oke zo.
De boosdoender laat ik er nu af. En ook de linkpagina heb ik verwijderd.
Ik leg later wel een nieuwe linkpagina aan.
Je tips ga ik ter harte nemen.
umask dacht ik dat het altijd ook met veiligheid te maken had.
Kan dit bij elke site op 000? Ik weet dat soms fotoalbums het niet goed doen met umask 022.
Dit doe ik altijd al maar dus ook alle submappen apart?CHMOD 777 de gehele mappen Modules, Tmp en Uploads
Karma komt eraan!
Umask wordt gebruikt voor de rechten van nieuwe door cmsms aangemaakte bestanden.umask dacht ik dat het altijd ook met veiligheid te maken had.
De waarde van de umask moet je aftrekken van de max. waarde 777.
umask 022 zal een bestand maken met de perm. 755,
umask 002 zal een bestand maken met de perm. 775 en dus
umask 000 zal een bestand maken met de perm. 777.
Als je de hoofdmap op 777 zet en dan 'recursief' aanvinkt zullen ook de onderliggende mapppen en bestanden worden gewijzigd. Eenmalige actie dus.Dit doe ik altijd al maar dus ook alle submappen apart?
Dank je ;)Karma komt eraan!
De karma functie werkt niet goed onder de nederlandse taal. Zet je profiel op Engels en het wordt veel duidelijker.
Iedereen vanaf 10 posts kan iemand karma geven en nemen.
Ben je goed behandelt, bijv. iemand heeft je geholpen een storing op te lossen, geef je karma [applaud]
Ben je echt slecht behandelt neem je karma weg [smite] maar dat gebeurt gelukkig niet zo veel. ;)
Grt. Rolf
Last edited by Rolf on Wed Dec 09, 2009 6:32 pm, edited 1 time in total.
Conclusie van dit hele probleem samengevat:
Bij upgrade vanaf een hele oude versie, backuppen!! EN werk modules later NIET bij maar verwijder ze in het geheel en zet dan de nieuwe erop.
Tips van Rolf zijn heel waardevol:
(Opgelost!)
Bij upgrade vanaf een hele oude versie, backuppen!! EN werk modules later NIET bij maar verwijder ze in het geheel en zet dan de nieuwe erop.
Tips van Rolf zijn heel waardevol:
Gebruik geen ftp, maar het beheerprogramma van de webhost om bestanden te uploaden en te verwijderen.
(Opgelost!)