Laatste (sub)menu-item anders opmaken

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
twan
Forum Members
Forum Members

Laatste (sub)menu-item anders opmaken

Post by twan »

Ik heb een website met een hoofdmenu en een submenu, van elkaar gescheiden. Nu wil ik het laatste menu-item van het submenu anders weergeven. Ik heb namelijk tussen alle items een verticaal balkje (border-right). Maar aan bij het laatste item hoeft dat natuurlijk niet, want daar komt niks meer achter.

Voor het hoofdmenu heb ik zoiets dergelijks al gemaakt door:

Code: Select all

{if $node->hierarchy == $count}id="last"{/if}
Maar voor het submenu werkt dat niet, omdat $count denk ik alle items (zowel hoofd, als sub) meeneemt.

Iemand een idee/oplossing. Op het forum wordt ik nog niet veel wijzer...

Alvast bedankt!
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Laatste (sub)menu-item anders opmaken

Post by Jos »

Een oplossing om het laatste item te vatten heb ik zo niet, maar heb wel een eenvoudige oplossing om het eerste item een andere css te kunnen meegeven. Zie http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... #msg181117

In plaats van border-right kun je dan border-left gebruiken, alleen bij de eerste niet?
deactivated010521

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:04 pm, edited 2 times in total.
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Arnoud, dat werkt in dit geval niet omdat Twan niet het laatste item van de array wil hebben, maar de laatste submen-item. En die zit op een onbekende plek in de array verscholen.
twan
Forum Members
Forum Members

Post by twan »

Ik krijg het ook niet voor elkaar met jouw forum-bericht Jos. Ik het de code precies overgenomen zoals het daar staat. Maar ik krijg nergens de klasse terug die hij in de plaats van {foo} moet neer zetten.

Ik heb nu een tijdelijke, en niet zo mooie, oplossing. Ik heb in extra1 van het laatste item een waarde ingevuld. Als die waarde waar is, zet hij de klasse in de van het laatste item.

Maar dit moet je dus handmatig doen, niet zo handig, maar voor nu werkt het wel even...
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Zoals je in het genoemde topic kunt lezen werkte het voor mij toendertijd wel, en ook voor degene die erom vroeg.

Je kunt je complete menutemplate eens hier plaatsen, dan kunnen we kijken waar het wellicht scheef gaat?
deactivated010521

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Sat Nov 28, 2009 10:04 am, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”