Email bij aanmelding nieuwsbrief

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
brentnl
Power Poster
Power Poster

Email bij aanmelding nieuwsbrief

Post by brentnl »

Hallo,

ik ben bezig voor een klant; hij wil graag een e-mail ontvangen wanneer iemand zich aanmeld voor de nieuwsbrief (newsletter made simple, laatste versie). Ook moet er in dit e-mailtje staan wie zich precies heeft aangemeld (met welk emailadres) en daar zit nu net het probleem.

ik heb al een Gebruikersgedefinieerde tag (UDT) gemaakt, met daarin de volgende code:

Code: Select all

mail('email@domein.info','Nieuwe aanmelding','{$email} heeft zich aangemeld');
Dit werkt, behalve dat het e-mailadres niet weergegeven wordt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de $email tag, welke in NMS wordt gebruikt, weergegeven wordt in het aanmeldings e-mailtje?
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Email bij aanmelding nieuwsbrief

Post by Jos »

Ik heb zo even niet in beeld op welke plek je de UDT aanroept, maar kan dit vanuit NMS?
Zo ja, dan is een aanroep met de $email in een parameter in de UDT-tag misschien een idee? Zie http://wiki.cmsmadesimple.org/index.php ... fined_Tags
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Goedemorgen brentnl,

Onder de tab Instellingen/Voorkeuren is een optie 'Stuur kopie naar admin'?
Doet dit niet hetzelfde?

Grt. Rolf  :)
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

Jos wrote: ..dan is een aanroep met de $email in een parameter in de UDT-tag misschien een idee? ..
Wat bedoel je daar precies mee? Die documentatie heb ik gelezen maar kwam ik toch niet veel verder mee, mede omdat mijn kennis van php ook dermate slecht is. En ik denk dat ik eerst met php de {$email} tag 'leesbaar' moet maken oid?

Ik roep de UDT aan via 'gebeurtenissen beheer' en dan bij de gebeurtenissen van 'NMS' -> " OnNewUser"

'kopie naar admin' is volgens mij alleen van toepassing op een nieuwsbericht wat je verstuurt, zodat de admin daar ook een kopie van krijgt. Althans, zo las ik 't in dit topic.
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Heeft NMS de mogelijkheid om een gebruiker na aanmelding de aanmeldingsgegevens te tonen via een instelbare template?

Als je in die template de variabele {$email} (?) ter beschikking hebt, dan kun je daar wellicht je UDT plaatsen met die variabele als parameter. Iets als {MailNewSubscription emailadres=$email}

In je UDT heb je dan de email beschikbaar als $params['emailadres']
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

Jos wrote: Heeft NMS de mogelijkheid om een gebruiker na aanmelding de aanmeldingsgegevens te tonen via een instelbare template?

Als je in die template de variabele {$email} (?) ter beschikking hebt, dan kun je daar wellicht je UDT plaatsen met die variabele als parameter. Iets als {MailNewSubscription emailadres=$email}

In je UDT heb je dan de email beschikbaar als $params['emailadres']
Ja die mogelijkheid is er, en de variabele is dan ook {$email} inderdaad.

template bericht dat getoond wordt na emailbevestiging

Thank you {$username}.  Your email address {$email} has been marked as confirmed as of {$dateconfirmed|cms_date_format}.  Your uniquid (for future reference) is {$uniqueid}
Nu weet ik niet goed hoe ik dit verder aan moet passen,

mail('email@domein.info','Nieuwe aanmelding','$params['email'] heeft zich aangemeld');
deze code werkt niet, en krijg ik de volgende foutmelding wanneer ik de UDT op probeer te slaan.

* Incorrecte code ingevoerd.
    * Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/id2229/domains/joeymanders.nl/public_html/inloggen/edituserplugin.php(103) : eval()'d code on line 1 
Nu heb ik dus die template aangepast met:

Thank you {$username}.  Your email address {$email} has been marked as confirmed as of {$dateconfirmed|cms_date_format}.  Your uniquid (for future reference) is {$uniqueid}
{aanmeldingnieuwsbrief emailadres=$email}
En zou de admin dus een mail moeten krijgen zodra iemand zich aangemeld heeft EN zijn emailadres bevestigd heeft..
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Brent, ik heb het voor je nagebouwd en het werkt wel (met een kleine aanpassing in jouw udt code)

Onder tab "Bevestig inschrijving" in het veld "Bericht dat wordt getoond na emailbevestiging" heb ik de udt-aanroep toegevoegd:

{aanmeldingnieuwsbrief emailadres=$email}
De UDT genaamd "aanmeldingnieuwsbrief" bevat de volgende code

$to = 'email@domein.info';
$subject = 'Nieuwe aanmelding';
$message = $params['emailadres'] . ' heeft zich aangemeld';
$headers = 'From: noreply@domein.info';

mail($to, $subject, $message, $headers);
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”