selfregistration

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

deactivated010521

Re: selfregistration

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 2:04 pm, edited 1 time in total.
arjandevries
Forum Members
Forum Members

Post by arjandevries »

Het gaat steeds beter! De laatste opmerking klopte! Toen ik dat aanpast werkte het maar.....

Ik heb het hele proces gedaan en loop tegen de volgende problemen aan:

1. Registratiepagina: invullen gegevens. Na submit button verschijnt de melding van dank je wel mail verzonden bla bla.
GOED

2. Als ik dan direct wil inloggen met de door mij ingevulde gebruikersgegevens krijg ik Login failed
GOED

3. Ik check mijn mail. Er is een validatie mail voor de nieuwe gebruiker. Klik op link en verify je gegevens.
GOED

4. Ik klik op de klik op de link en kom op de validatiepagina. Na de validatie komt een pagina waarin staat dat het proces is voltooid en ik moet verder inloggen.
GOED

6. Ik klik op inloggen en vul de gebruikersgegevens in. En nu.....

Nu krijg ik een pagina met de tekst welkom op leden gedeelte bla bla MAAR de extra knoppen zijn niet zichtbaar.
Dit eerste (pagina met welkom) is niet goed. Moet eigenlijk naar een pagina waarin staat dat de admin de user nog niet heeft gevalideerd (overgeheveld van pending groep naar users groep in de FEU).
Dat de knoppen niet zichtbaar zijn is natuurlijk wel goed omdat de die persoon nog niet is gevalideerd door de admin (overgeheveld) en dus de knoppen niet mag zien

7. Ik ga als admin naar de FUE (heb inmiddels een mail gehad dat er zich een nieuwe user heeft aagemeld, GOED) en hevel de nieuwe gebruiker over van Pending naar Users (vinkje uit vinkje aan)

Als ik dan weer terug ga naar de site en probeer weer in te loggen als nieuwe gebruiker (nu wel toestemming) dan geeft hij aan dat de gebruiker al is ingelogd maar ik zie de knoppen na inloggen (membergedeelte) niet. Ik kan ook niet uitloggen!
Ik moet dan in de FEU deze member uitloggen (groene pijl). Daarna kan ik inloggen.
Dit gebeurt nadat ik stiekem al ingelogd heb voordat ik overgeheveld was door de admin.

8. Wat ik ook zou willen is dat als ik de user heb gevalideerd dat die user een email krijgt dat hij vanaf nu kan inloggen op de site. Uiteraard automatisch. Is dat mogelijk? Dat in dat bericht bv een link staat naar de inlogpagina?

Nou een hoop. Ik hoop dat je het snapt.

Het gaat trouwens om : http://www.imajuku.nl/cms/index.php?page=registreren
deactivated010521

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 2:04 pm, edited 1 time in total.
arjandevries
Forum Members
Forum Members

Post by arjandevries »

Hoi,

Bedankt. Echter: ik krijg het niet werkend. Dit staat nu in mijn sjabloon:

{if $ccuser->loggedin() && $ccuser->memberof('users')}
{cms_module module='menumanager' template='imajukumenu'}

{elseif  $ccuser->loggedin() && $ccuser->memberof('Pending')}
{cms_module module='menumanager' template='imajukumenu' excludeprefix='leden_'}
-- u bent ingelogd maar nog niet gevalideerd