[OPGELOST] Zo makkelijk mogelijk..

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
brentnl
Power Poster
Power Poster

[OPGELOST] Zo makkelijk mogelijk..

Post by brentnl »

Een beter titel kon ik niet verzinnen, maar het gaat om het volgende.

Ik ben bezig met deze website: censuur

Nu zijn er 2 dingen die ik wil toepassen. Zoals je kunt zien werkt de header nog niet naar behoren. Het betreft dit script welke ik heb toegepast, alleen krijg ik het plaatje niet goed gecropped tot het juiste formaat. Ik heb nu dus handmatig alle plaatjes (die in een lijst staan) eenzelfde breedte en hoogte meegeven, hierdoor zijn sommige plaatjes dus uitgerekt.
Ik wil dus een slideshow in de header, waarbij het geen optie is om elke afbeelding op de juiste afmetingen bij te snijden.. Waarom vraag je je misschien af, nou dat zal ik even toelichten:

Het is de bedoeling dat plaatjes in de header makkelijk geupdate kunnen worden door de medewerkers van het catering bedrijf. Het moet dus ontzettend makkelijk worden gemaakt, waarbij ze zelf een plaatje kunnen uploaden, die dan het liefst ook nog automatisch in die header verschijnt.

De 2e optie die ik wil implementeren is van hetzelfde kaliber, ik wil een foto album in bepaalde pagina's implementeren, en je raad het al, ook hier moet het ontzettend gebruiksvriendelijk zijn om iets toe te voegen. Dus geen aanpassingen aan de html en ook niets uploaden met een of ander FTP programma...

Ik hoop dat deze 2 stukjes software beschikbaar zijn, het hoeven dus niet per se modules te zijn voor CMS ms, als het maar gebruiksvriendelijk is en implementeer baar in de website, dus geen losstaand foto album.

alvast super bedankt voor het lezen!
Last edited by brentnl on Tue Dec 01, 2009 3:49 pm, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Zo makkelijk mogelijk..

Post by Jos »

Voor het foto-album kun je de Gallery module gebruiken. De afmetingen voor thumbs kun je instellen per template. Als je voor bijsnijden kiest, dan zijn ze altijd van dezelfde grootte.
Voor de vergroting van de foto raad ik de standaard fancybox template aan. Deze schaalt de vergrote foto automatisch naar de maximale schermafmetingen, in geval die groter was.
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

oke thanks, ga het zo uitproberen. Een vergrote versie hoeft nog niet eens. Het is echt een simpele viewer waarbij er bijv. op een pagina met avond-maaltijden naast/onder de tekst 1 grotere foto komt, en een paar thumbnails ofzo en thats it.

Is het ook makkelijk voor een leek om foto's te uploaden?

En dan nu dus nog iets vinden voor die slideshow-header..
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Uploaden kan via de normale imagemanager, dus redelijk recht toe recht aan.

Naar een goede slideshowheader ben ik ook al een tijd naar op zoek. Naast jouw gestelde eis van automatisch schalen (heel herkenbaar) gaat mijn voorkeur ook uit naar eentje die niet eerst alle images in moet laden, maar die eerst één image en de verdere site laat laden, en daarna pas begint. Geen idee of dat bestaat en überhaupt mogelijk is.
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

Het werkt inderdaad gemakkelijk! Bedankt!

Heb de thumbnails wat mooier opgemaakt met css, en het ziet er nu gelikt uit.
Ik zit wel met 1 probleem extra nu, de jQuery slide header, die werkt niet meer.. die blijft op 'loading..' staan. Deze doet het wel op pagina's waar de gallery niet op staat.
De scripts zullen wel met elkaar in conflict zijn ofzo..

EDIT:: ik heb dit gedeelte van het script weggehaald uit de gallery template

Code: Select all

<__script__ type="text/javascript" src="modules/Gallery/templates/jquery/jquery.js"></__script>
En nu werkt alles weer naar behoren. Omdat de header ook al een versie van jquery aanriep, zal er wel een conflict ontstaan zijn.
Last edited by brentnl on Tue Dec 01, 2009 3:49 pm, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: [OPGELOST] Zo makkelijk mogelijk..

Post by Jos »

Yep, jquery moet je maar één keer aanroepen.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”