PaymentMadeSimple module error bij PayPal

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
bob_basli
Forum Members
Forum Members

PaymentMadeSimple module error bij PayPal

Post by bob_basli »

Hoi,

Ik heb de Shop-, Cart-, PaymentMadeSimple modules van Duketown geïnstalleerd.
Als ik de paypal gateway configureer en een bestelling doe, krijg ik op de paypal website onderstaande foutmelding terug.
De indeling van het bedrag van het object in de link waarmee u toegang heeft gekregen tot het PayPal-systeem is onjuist.
Ik heb hier in het verleden ook al eens iets over gelezen, met betrekking tot de opmaak van het bedrag of zo, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.

Hopelijk kan iemand me helpen?
bob_basli
Forum Members
Forum Members

Re: PaymentMadeSimple module error bij PayPal

Post by bob_basli »

Nu heb ik ontdekt dat, wanneer de defaultlanguage for Frontend naar Engels gezet wordt, het probleem is opgelost en zodra ik de taal weer terugstel naar Nederlands, krijg ik bij Paypal de problemen weer.
Het zit hem dus in de taalinstelligen en hoe deze de informatie doorzet naar paypal (zal dus een punten en komma ding zijn)

Iemand een idee hoe dit verder op te lossen?
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

bob_basli
Het zit hem dus in de taalinstelligen en hoe deze de informatie doorzet naar paypal (zal dus een punten en komma ding zijn)
Heb even in de TranslationCenter gekeken, maar daar zie ik zo niets dat dit zou kunnen veroorzaken...

Dit zal dus echt iets zijn voor Duketown.
Mocht hij deze topic niet (op tijd) lezen, zou ik een bugreport maken in de Forge.

Grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
Duketown

Post by Duketown »

bob_basli,

Ik doe mijn best om het spoedig op te lossen. Graag nog even een bugreport toevoegen als het even kan in het engels, want het zelfde probleem zou ook in andere landen (uh, talen) voor kunnen komen. Bugreport is ook voor de statistieken en dat dezelfde melding niet meer dan 1 keer gemeld wordt.

Duketown

PS. Zit midden in een stevige aanpassing van Cart en Payment Made Simple om ipv een regel met een bedrag, de verschillende artikelen in PayPal terug te zien komen.
Duketown

Post by Duketown »

bob_basli,

Volgens handleiding van PayPal dienen bedragen ten alle tijden een '.' als decimale komma te hebben. De valuta code doet het werk.
Welke valuta code werk jij in?
Ik weet je hebt het over wijzigen van taal en niet over valuta. Ik wil gewoon zaken uitsluiten en valuta is een mogelijke boosdoener.

Duketown
bob_basli
Forum Members
Forum Members

Post by bob_basli »

Allemaal bedankt voor jullie reactie.

Duketown,
ik werk bij ShopMadeSimple met prijzen met de punt als decimale komma.
In ShopMadeSimple is standaardvaluta: EUR en standaard valutacode: €
In CartMadeSimple heb ik de instellingen voor de decimale komma ook op '.' staan.
In CartMadeSimple is de currency for cartvalues: EUR

De frontend taal staat op Nederlands.

Ik wil wel een bugreport invullen, maar weet niet of deze thuis hoort bij CartMadeSimple of ShopMadeSimple
Last edited by bob_basli on Wed Oct 21, 2009 7:39 am, edited 1 time in total.
Duketown

Post by Duketown »

bob_basli,

Dank voor je uitleg.

Bugreport hoort bij Payment Made Simple, omdat PayPal daar een onderdeel van is.

Duketown
Duketown

Post by Duketown »

Bob_basli (en anderen),

Ik heb uitgebreide aanpassing gemaakt in the gateway PayPal binnen Payment Made Simple. Het betreft hier mijn opmerking:
PS. Zit midden in een stevige aanpassing van Cart en Payment Made Simple om ipv een regel met een bedrag, de verschillende artikelen in PayPal terug te zien komen.
Ik heb een nieuwe versie 1.0.5 gemaakt. Belangrijk is dat je, als je die ook geinstalleerd hebt, Cart Made Simple een upgrade geeft naar 0.2.5.
In CartMS 0.2.5 is de oplossing verwerkt voor het probleem dat bob_basli heeft aangedragen. Je kunt deze versie installeren, maar vergeet dan niet om Payment Made Simple naar 1.0.5 te upgraden.

Duketown

PS. Ik heb zelf niet getest wat er gebeurd indien je een van de modules niet upgrade!
bob_basli
Forum Members
Forum Members

Post by bob_basli »

GREAT WORK Duketown.
Om meteen even je vraag te beantwoorden over de module upgrade; dat gaat gewoon goed.
Heb ik namelijk gedaan en ik het de Frontend taal weer op Nederlands gezet en alles werkt perfect.
Ook mooi is de aanvulling om de details in Paypal weer te geven!

Ik heb nog een opmerking over het nederlandse taalbestand
De code

Code: Select all

$lang['orderremark_label'] = 'Remark/comment for order';
is niet vertaald naar het nederlands. Deze regel staat er niet in. In mijn versie heb ik hem inmiddels aangepast.

Feature request voor CartMadeSimple:
Voor factuuradres ook een Voornaam en Achternaam veld, net als de overige gegevens. In voorkomend geval kan het zo zijn dat mensen een bestelling als kado naar iemand anders willen sturen en dan heb je een andere naam op de factuur nodig.
ik zal dit als feature request opnemen.

Gr,
Arjan
bob_basli
Forum Members
Forum Members

Post by bob_basli »

Duketown, wat ik opmerk is dat de verzendkosten niet meeberekend worden in paypal.
Dit geldt voor zowel mode 0 (summary als mode 1 overzicht van producten.
Kan je hier nog naar kijken!
Duketown

Post by Duketown »

Bob_basli,

Dank je dat je uitbreiding waardeert.

Je weet zeker dat je verzendkosten hebt? Bij gebruik van Summary betalingen is het bedrag op genomen in 'Shipping and Handling' fee. Daarna heb ik getest met Details in betalingen en .... het zelfde resultaat.
Ik moet zeggen dat ik met Sandbox van PayPal gewerkt/getest heb. Dit is geheel in het engels. Geen idee of en hoe het eventueel in het nederlands kan.
Maak je voor verzendkosten gebruik van: verzendkosten en prijs per gewicht? Maak je, door toeval, gebruik van een min teken zodat het eindbedrag voor verzendkosten op 0 komt?

Duketown
bob_basli
Forum Members
Forum Members

Post by bob_basli »

Duketown,

Ik maak gebruik van Verzendkosten en niet van prijs per gewicht.
Duketown

Post by Duketown »

bob_basli,

Ik wil je graag helpen, maar weet nu even niet waar het aan kan liggen.
Heb je een reken voorbeeld voor me waarin je op het confirmatie scherm wel een en ander ziet, maar binnen PayPal niet meer?

Eventueel kun je me PMen.

Duketown

PS. Flauwe vraag, maar je verzendcode (UPS/DHL/TNT wat je ook gebruikt) is die actief?
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”