CMS MS verplaatsen naar subdomein wat moet er aangepast worden?

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

wpbremer
Power Poster
Power Poster

Re: CMS MS verplaatsen naar subdomein wat moet er aangepast worden?

Post by wpbremer »

Rolf wrote: Tja, de PHP versie. Slim Jos!

De buffer kun je overigens ook handmatig legen, door de bestanden uit de mappen tmp/cache en tmp/templates_c te verwijderen

®olf

Omdat ik niet in de admin kan komen zal ik proberen door de .htaccess nog te uploaden naar het subdomein om te kijken of dit helpt.

Tevens ben ik nu de gehele website excl. de cache files weer aan het uploaden, daarna config.php aanpassen en .htaccess uploaden en dan hopen dat alles het doet, jullie horen van mij.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Rolf wrote:Heb je btw ook een nieuwe database aangemaakt? Of werk je nog op dezelfde?
Wpbremer wrote:Nee wil de bestaand database blijven gebruiken
Houd je er wel rekening mee, dat hierdoor alle wijzigingen die je aanbrengt op de testwebsite, óók op de root-website van toepassing zijn!
Als je wilt testen, is het aan te raden om de database ook te kopieren en met de testsite te koppelen.

®
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
wpbremer
Power Poster
Power Poster

Post by wpbremer »

Rolf wrote:
Rolf wrote:Heb je btw ook een nieuwe database aangemaakt? Of werk je nog op dezelfde?
Wpbremer wrote:Nee wil de bestaand database blijven gebruiken
Houd je er wel rekening mee, dat hierdoor alle wijzigingen die je aanbrengt op de testwebsite, óók op de root-website van toepassing zijn!
Als je wilt testen, is het aan te raden om de database ook te kopieren en met de testsite te koppelen.

®
Dat wist ik Rolf, ik wil de website gewoon verplaatsen van www.wpbremer.nl, waar ik later een keuze mogelijkheid ga maken naar diverse websites, naar marcverhaegen.wpbremer.nl .

Als alles werk zal ik dus de site op www.wpbremer.nl verwijderen, of is dit niet verstandig?
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Wiebren,

Heb even gekeken en hier gaat iets goed fout.

Een aantal zaken komen zo naar voren.
1. Zoals Jos al terecht opmerkte zal de PHP versie nog verkeerd zijn, waardoor de cgextentions foutmelding komt. Wijzig dit even in de .htaccess file.
2. Er moet echt iets fout gegaan bij het downloaden / uploaden van de bestanden. Een dergelijke kopie moet probleemloos gaan. Filezilla is daarvoor de beste keuze, dit pakket controleert of bestanden correct zijn verplaatst. Kans op fouten zijn daarom gering. Sinds ik Filezilla gebruik heb ik geen verzendfouten meer gehad.
3. De Install map is nog aanwezig, deze moet je nog verwijderen.
4. Bestand en mapeigenaar. Als ik bij Modules kijk dan lijkt het alsof CMSMS geen toegang heeft tot de bestanden. Is geen eigenaar van, dus heeft geen toegang. Dan kom je in het verhaal van: http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 505.0.html

Probeer eerst 1, 2 en 3 te doen, gaat het dan nog niet goed moeten we even verder kijken. Neem dan ook eens contact op met jouw webhost.

Grt. Rolf
Image
wpbremer
Power Poster
Power Poster

Post by wpbremer »

1. Zoals Jos al terecht opmerkte zal de PHP versie nog verkeerd zijn, waardoor de cgextentions foutmelding komt. Wijzig dit even in de .htaccess file.
Stond inderdaad nog op versie 4, heb ik nu veranderd zie: marcverhaegen.wpbremer.nl/phpinfo.php
2. Er moet echt iets fout gegaan bij het downloaden / uploaden van de bestanden. Een dergelijke kopie moet probleemloos gaan. Filezilla is daarvoor de beste keuze, dit pakket controleert of bestanden correct zijn verplaatst. Kans op fouten zijn daarom gering. Sinds ik Filezilla gebruik heb ik geen verzendfouten meer gehad.
Heb nu alles verplaatst met Filezilla en krijg geen foutmeldingen.
3. De Install map is nog aanwezig, deze moet je nog verwijderen.
Is verwijderd
4. Bestand en mapeigenaar. Als ik bij Modules kijk dan lijkt het alsof CMSMS geen toegang heeft tot de bestanden. Is geen eigenaar van, dus heeft geen toegang. Dan kom je in het verhaal van: http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 505.0.html
Waarschijnlijk zit hier het probleem in, maar weet niet zo een oplossing. Via Plesk (programma provider) kan ik bijvoorbeeld ook niet in de map httpdocs komen terwijl dit op mijn gewone domein geen probleem is. Plesk geeft aan dat ik geen rechten heb.

Tot nu toe dus nog geen oplossing kunnen vinden, ik blijf doorzoeken en anders moet ik toch maar gewoon bij mijn bestaande domein blijven.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Wiebren,

Moeilijk verhaal. Heb zelf ook een website met een 'eigenaarsprobleem'.
De oplossing zou een stukje software zijn genaamd webadmin.php. Je kunt daarmee het commando CHOWN gebruiken Change Owner. Voor de andere mogelijke opties hebben wij vaak geen toegang toe of ik heb ze nog niet gevonden.
Alleen ik kan deze tool niet vinden op het internet. Alle bestaande bronnen zijn voorzien van een verkeerde en dus niet werkend zip bestand.

Het spijt me dat ik je hierin op dit moment niet verder kan helpen...  :-\

Tot nu toe dus nog geen oplossing kunnen vinden, ik blijf doorzoeken en anders moet ik toch maar gewoon bij mijn bestaande domein blijven.
Maar wat wil je precies bereiken met de subwebsite, Wiebren?

In plaats van marcverhaegen.wpbremer.nl zou je ook kunnen kiezen voor wpbremer.nl/marcverhaegen/ o.i.d.

Root
+ Home 1

- pagina 1
  - pagina 2
  - pagina 3
+ Home 2
  - pagina 1
  - pagina 2
  - pagina 3
+ Home 2
  - pagina 1
  - pagina 2
  - pagina 3

Als je met de start_levels in de {menu} tag speelt kun je met één cmsms pakket, op het oog meerdere websites laten draaien. Vanuit een rootpagina kun je dan naar de verschillende subwebsites gaan. Eventueel is een andere layout per site ook mogelijk.
En bijkomend voordeel is dat je ook maar één website behoeft te upgraden...

Zo maar even een gedachte  ;) Ik hoor het wel

Grt. Rolf

ps. Het phpinfo bestandje moet je wel weer verwijderen hoor! Kunnen vreemde gasten, verkeerde dingen mee doen!
Image
wpbremer
Power Poster
Power Poster

Post by wpbremer »

Rolf wrote: Wiebren,

Moeilijk verhaal. Heb zelf ook een website met een 'eigenaarsprobleem'.
De oplossing zou een stukje software zijn genaamd webadmin.php. Je kunt daarmee het commando CHOWN gebruiken Change Owner. Voor de andere mogelijke opties hebben wij vaak geen toegang toe of ik heb ze nog niet gevonden.
Alleen ik kan deze tool niet vinden op het internet. Alle bestaande bronnen zijn voorzien van een verkeerde en dus niet werkend zip bestand.

Het spijt me dat ik je hierin op dit moment niet verder kan helpen...  :-\

Maar wat wil je precies bereiken met de subwebsite, Wiebren?

In plaats van marcverhaegen.wpbremer.nl zou je ook kunnen kiezen voor wpbremer.nl/marcverhaegen/ o.i.d.

Root
+ Home 1

- pagina 1
  - pagina 2
  - pagina 3
+ Home 2
  - pagina 1
  - pagina 2
  - pagina 3
+ Home 2
  - pagina 1
  - pagina 2
  - pagina 3

Als je met de start_levels in de {menu} tag speelt kun je met één cmsms pakket, op het oog meerdere websites laten draaien. Vanuit een rootpagina kun je dan naar de verschillende subwebsites gaan. Eventueel is een andere layout per site ook mogelijk.

Zo maar even een gedachte  ;) Ik hoor het wel

Grt. Rolf

ps. Het phpinfo bestandje moet je wel weer verwijderen hoor! Kunnen vreemde gasten, verkeerde dingen mee doen!
Het ging mij er om dat de inhoud van mijn website gemakkerlijker geassocieerd zou worden met marcverhaegen.wpbremer.nl dan met www.wpbremer.nl. Maar misschien is jou oplossing met de start_levels in de {menu} tag nog wel een optie indien ik het subdomein niet werkend krijg.
En het feit dat er dan maar 1 website behoeft te worden upgegrade is natuurlijk een groot voordeel.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Wiebren,

Had nog even op de sites ingelogd.
Wat je nog zou kunnen proberen is een nieuwe versie van CGExtentions te installeren op de bestaande website en dan weer te kopiëren naar de submap. Je hebt nu nml. 1.7.2 en de nieuwste is 1.7.4

Kunt ook proberen alleen de 1.7.4 bestanden naar de submap te kopiëren...

Er is hier nml. het één en ander gewijzigd mbt afhankelijkheden. Wie weet  :-\

Rolf
Image
wpbremer
Power Poster
Power Poster

Post by wpbremer »

Wat je nog zou kunnen proberen is een nieuwe versie van CGExtentions te installeren op de bestaande website en dan weer te kopiëren naar de submap. Je hebt nu nml. 1.7.2 en de nieuwste is 1.7.4

Rolf
Ok Rolf,

dat ga ik nog even proberen en laat hier even weten of dat werkt.
wpbremer
Power Poster
Power Poster

Post by wpbremer »

Rolf
Ik heb het geprobeerd, het enige resultaat dat ik nu geboekt heb is dat ik het onderste gedeelte van de admin nu ook weer zie.
Morgen neem ik maar eens contact met de host op waarom ik geen rechten van mappen kan veranderen op een subdomein.

Jullie horen nog van me.
wpbremer
Power Poster
Power Poster

Post by wpbremer »

Rolf
Goed ik heb contact gehad met mijn provider en het bleek dus dat doordat ik voor het subdomein een ander ftp login had aangemaakt dan de ftp login van het hoofdaccount de rechten veranderen. Je hebt alleen alle rechten als je de ftp login van het hoofdaccount gebruikt.

Dit dus gedaan en alles opnieuw geupload en dit is het resultaat: marcverhaegen.wpbremer.nl

Er gaat iets mis in de smarty maar wat, is voor mij nog een groot raadsel.

PHP versie staat keurig op 5.2.4

Iemand nog een suggestie
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

pfff, zullen we maar op een klaverjasclub gaan  ;D

Wat je nu allemaal ziet is volgens mij geen cmsms.  :-\
Eerst maar even een belletje naar de provider zou ik zeggen, voordat we hier weer...

®olf  :D
Image
wpbremer
Power Poster
Power Poster

Post by wpbremer »

Rolf wrote: pfff, zullen we maar op een klaverjasclub gaan  ;D

Wat je nu allemaal ziet is volgens mij geen cmsms.  :-\
Eerst maar even een belletje naar de provider zou ik zeggen, voordat we hier weer...

®olf  :D
Ja hahahaha, ik ben er ook bijna klaar mee. Volgens mij kan ik beter gewoon alles bij het oude laten of binnenkort jou optie uit een paar posts terug gewoon implementeren.

Root
+ Home 1
  - pagina 1
  - pagina 2
  - pagina 3
+ Home 2
  - pagina 1
  - pagina 2
  - pagina 3
+ Home 2
  - pagina 1
  - pagina 2
  - pagina 3

Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Wpbremer,

Zou je mij eens de ftp inlog gegevens kunnen mailen?
Ben nog eens aan het googlen geweest en wil toch even zelf kijken...

Rolf
Image
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

wpbremer,

Een stap in een richting  ;) 'Goede', wil ik nog maar niet zeggen...

Ik heb in de root van de subwebsite een index.html bestand gezet. Of alle php instellingen nou goed zijn of niet, deze zou altijd moeten worden getoond.
Nou, dat is dus niet zo...

Moet je ergens bij jouw provider niet een doorverwijzing naar de site aanzetten of iets dergelijks?
Heb je al contact gehad met de provider hierover?

Heb het gevoel dat het pad naar de subwebsite op een of andere manier er niet is.
Open je www.marcverhaegen.wpbremer.nl dan kom je op de normale site terecht.
marcverhaegen.wpbremer.nl geeft deze vage melding...

Als dit werkt moet de install er nog even overheen voor een nieuwe config.php.
En je hebt nog al wat onbekende mappen in de root van de site staan  ???
SpryAssets, engines... Heb je eerder een ander cms op deze site gehad o.i.d.?

Tot zover maar weer...

Rolf
Image
Locked

Return to “Dutch - Nederlands”