Gallery - Paar vragen

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Demandela
New Member
New Member

Gallery - Paar vragen

Post by Demandela »

Ten eerste geweldige module...

ik zit alleen met een paar vraagjes mbt uploaden. wanneer je via FTP upload krijg ik geen thumbnails. hij maakt ze niet aan althans. hierdoor krijg ik dus fouten in de gallery op de site. hoe maak je thumbs aan als je upload via je ftp client. dit is natuurlijk prettiger waneer je veel bestanden hebt.[opgelost]

oplossing = map aanmaken in uploads/images/gallery via FTP en 777 rechten toekennen op de ftp. dan openen in de image manager en ze worden automatisch aangemaakt

zit er daarnaast ook nog verschil in uploaden via de adminsectie en uploaden via FTP? als je er dingen opzet via de adminsectie kan je er niets mee in de ftp? je hebt dan geen rechten. bijvoorbeeld ik maak een map aan in de imagemanager en wil er via de ftpclient foto's opzetten. dit gaat niet.

en je kan de indeling van de gallery gewoon aanpassen? bijvoorbeeld door middel van css ofzo? nu geeft ie het allemaal heel lelijk weer. niet alles mooi op een rijtje.

zijn hier oplossingen voor?

graag hoor ik deze...
Last edited by Demandela on Fri Oct 02, 2009 1:55 pm, edited 1 time in total.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Re: Gallery - Paar vragen

Post by Rolf »

Pfff, je hebt van die dagen...  ;)
Ik verstuur net deze: http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... #msg179085

ps. Welke host gebruik je?
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Demandela wrote: Ten eerste geweldige module...
Thx  ;D
Demandela wrote: zit er daarnaast ook nog verschil in uploaden via de adminsectie en uploaden via FTP? als je er dingen opzet via de adminsectie kan je er niets mee in de ftp? je hebt dan geen rechten. bijvoorbeeld ik maak een map aan in de imagemanager en wil er via de ftpclient foto's opzetten. dit gaat niet.
Dat is ook een rechtenkwestie, en heb ik niet teveel verstand van. (begrijp dus ook niet waarom dat zo ingewikkeld moet, als je het wil omzeilen, neem je Windows-hosting  ;))
Maar je kunt de nieuw aangemaakte map via menu inhoud > bestandbeheer op 777 zetten, daarna gaat het wel.
Demandela wrote: en je kan de indeling van de gallery gewoon aanpassen? bijvoorbeeld door middel van css ofzo? nu geeft ie het allemaal heel lelijk weer. niet alles mooi op een rijtje.
Ja de Gallery module heeft een zeer basic css-sheet meegekregen, omdat dit iets is wat iedereen anders zal willen hebben.
Om het op een rijtje te krijgen, kun je in de gallery-template die je gebruikt, bij de .gallery .img een height toevoegen.
Wat je ook kan doen is voor de thumbs-settings de methode "bijsnijden" of "inzoomen en bijsnijden" gebruiken, uiteraard met een opgegeven hoogte en breedte.
Last edited by Jos on Fri Oct 02, 2009 6:31 pm, edited 1 time in total.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Jos wrote: Maar je kunt de nieuw aangemaakte map via menu inhoud > bestandbeheer op 777 zetten, daarna gaat het wel.
Ben bang dat je er hier niet mee bent...
Het rechtenprobleem zal waarschijnlijk websitebreed problemen (gaan) veroorzaken. Als dit het geval is, ontkom je er niet aan om alle mappen en bestanden op 777 te zetten. Of dat nou helemaal de bedoeling is...  :-\

Maar ik moet toegeven dat ik nog geen pasklaar antwoord heb, ik ben er nog mee aan het werk.
De webhost waar ik dit probleem zelf heb, vindt dit een CMSMS tekortkoming, J***** zou hier volgens hem geen last van hebben...

Ben heel erg benieuwd welke host Demandela heeft.

®olf
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
Demandela
New Member
New Member

Post by Demandela »

E-Dentify