[SOLVED] Template voor Agenda / Kalender Topic is solved
Moderator: velden
[SOLVED] Template voor Agenda / Kalender
Hallo,
Is er iemand die mij kan helpen bij het volgende:
Ik ben bezig met een agenda template die verschijnt in een nogal klein kadertje. Ik zou graag vermelden:
- datum evenment en titel evenement (beide naast elkaar maar wel uitgelijnd in 2 kolommen
De datum moet bij meerdaagse activiteiten worden vermeld als xx t/m yy -mm-jaar. Of het evenement moet op iedere dag dat het plaatsvindt worden vermeld.
Normaal als xx-yy-zzzz
De titel vh evenement moet ook meteen de link (dus ipv "lees meer") zijn naar het betreffende evenement.
Kan iemand hiermee uit de voeten? Hulp wordt zeer gewaardeeerd!
groet
Is er iemand die mij kan helpen bij het volgende:
Ik ben bezig met een agenda template die verschijnt in een nogal klein kadertje. Ik zou graag vermelden:
- datum evenment en titel evenement (beide naast elkaar maar wel uitgelijnd in 2 kolommen
De datum moet bij meerdaagse activiteiten worden vermeld als xx t/m yy -mm-jaar. Of het evenement moet op iedere dag dat het plaatsvindt worden vermeld.
Normaal als xx-yy-zzzz
De titel vh evenement moet ook meteen de link (dus ipv "lees meer") zijn naar het betreffende evenement.
Kan iemand hiermee uit de voeten? Hulp wordt zeer gewaardeeerd!
groet
Last edited by peterbus on Tue Sep 29, 2009 5:59 pm, edited 1 time in total.
Re: Template voor Agenda / Kalender
Uitgaande van de CGCalendar module (aangezien die in wezen de nieuwe versie is van Calendar, en deze laatste niet meer verder ontwikkeld wordt)
Onderstaande code kun je als sjabloon toevoegen aan de "Upcominglist" sjablonen oftewel het tabblad Toekomstige gebeurtenissensjabloon
Edit: I'm sorry, I didn't notice this topic was on a internationa board. Can someone please move it to the dutch board please?
Onderstaande code kun je als sjabloon toevoegen aan de "Upcominglist" sjablonen oftewel het tabblad Toekomstige gebeurtenissensjabloon
Code: Select all
<table>
<tr>
<th>Datum</th>
<th>Evenement</th>
</tr>
{foreach from=$events key=key item=event}
<tr>
<td>
{if $event.event_date_start|date_format:"%d%m%Y" == $event.event_date_end|date_format:"%d%m%Y" || $event.event_date_end == 0}
{$event.event_date_start|date_format:"%d-%-m-%Y"}
{elseif $event.event_date_start|date_format:"%m%Y" == $event.event_date_end|date_format:"%m%Y"}
{$event.event_date_start|date_format:"%d"} t/m {$event.event_date_end|date_format:"%d-%m-%Y"}
{else}
{$event.event_date_start|date_format:"%d-%m-%Y"} t/m {$event.event_date_end|date_format:"%d-%m-%Y"}
{/if}
</td>
<td>
<a href="{$event.url}">{$event.event_title}</a>
</td>
</tr>
{/foreach}
</table>
Last edited by Jos on Tue Sep 29, 2009 5:02 pm, edited 1 time in total.
Hoi Jos,
Dank. Ik heb de bestaande template vevangen door bovenstaande. Gaat niet helemaal goed volgens mij:
kijk maar eens op http://www.sportcafe-almelo.nl
Ik snap je code wel maar wat ik nu niet snap hoe die calender template de hele boel in de hobbel gooit.
Voor de dudelijkheid; de agenda hoort aan de rechterzijde te staan. beschikbaar ca. 25 % van 950 px.
Peter
Dank. Ik heb de bestaande template vevangen door bovenstaande. Gaat niet helemaal goed volgens mij:
kijk maar eens op http://www.sportcafe-almelo.nl
Ik snap je code wel maar wat ik nu niet snap hoe die calender template de hele boel in de hobbel gooit.
Voor de dudelijkheid; de agenda hoort aan de rechterzijde te staan. beschikbaar ca. 25 % van 950 px.
Peter
Last edited by peterbus on Tue Sep 29, 2009 5:47 pm, edited 1 time in total.
een W3C check geeft direct het pijnpunt aan:
regel 151 end tag for "table" omitted
Dus ik denk dat je net een regeltje te weinig gekopieëerd/geplakt hebt?
regel 151 end tag for "table" omitted
Dus ik denk dat je net een regeltje te weinig gekopieëerd/geplakt hebt?
Sjeee, jj bent snel.
Je hebt gelijk; ik was te gretig.
Harteliijk dank Jos.!
Je hebt gelijk; ik was te gretig.
Harteliijk dank Jos.!
Re: [SOLVED] Template voor Agenda / Kalender
ik heb je via een ander forum (ivm Gallery) nog een vraag gesteld. Al gezien?
Ja, en oplossing ook gevonden (denk ik)... zie aldaar
heb hem gezien vanochtend, ga straks aanpassen.
Bedankt maar weer voor de snelle hulp.
Peter
Bedankt maar weer voor de snelle hulp.
Peter
Jos,
Ik gebruik nu 2 kalender pagina's: het kleine overzicht (zie eerdere berichten) dat zich beperkt tot 4 items en een volledig kalender overzicht op basisi van display=list
Nu doet zich het probleem voor dat de tekst Vorige maand Volgende maand als volgt wordt weergegeven:
« Vorige Volgende »
Te zien op http://www.skarlannen.nl -> list
Heb jij een oplossing?
Ik gebruik nu 2 kalender pagina's: het kleine overzicht (zie eerdere berichten) dat zich beperkt tot 4 items en een volledig kalender overzicht op basisi van display=list
Nu doet zich het probleem voor dat de tekst Vorige maand Volgende maand als volgt wordt weergegeven:
« Vorige Volgende »
Te zien op http://www.skarlannen.nl -> list
Heb jij een oplossing?
Kan een probleem zijn geweest in het taalbestand.
Ik zie in TranslationCenter dat er nu voor vertaling staat:
« Prev => Volgende >
Het lijkt erop dat de vertaling intussen dus aangepast is. Je kunt het zelf even checken in modules/CGCalendar/lang/ext/nl_NL.php
Ik zie in TranslationCenter dat er nu voor vertaling staat:
« Prev => Volgende >
Het lijkt erop dat de vertaling intussen dus aangepast is. Je kunt het zelf even checken in modules/CGCalendar/lang/ext/nl_NL.php