Hallo beste mensen,
Ik heb op mijn PC een Xampp met apache en mysql. Daar draait een Joomlasite local. Nu heb ik met FTP en phpmyadmin de bestanden en de database van CMS-MS daar ook naar toegebracht. In config.php de namen aangepast, maar nog steeds komt de foutmelding, database connection failed. Wat kan de oorzaak zijn?
[opgelost]local draaien?
Moderator: velden
[opgelost]local draaien?
Last edited by sysman on Tue Sep 01, 2009 9:53 am, edited 1 time in total.
Re: local draaien?
Zomaar even wat:Wat kan de oorzaak zijn?
Is de database zelf ook al daadwerkelijk geïmporteerd op lokale host? (ahum, eigen ervaring

Kloppen de database gegevens in de config.php?
Kloppen alle paden in de config.php?
XAMPP staat aan?
...
®
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
om met het laatste te beginnen: XAMPP staat aan - Database zelf daadwerkelijk geïmporteerd.Rolf wrote:Zomaar even wat:Wat kan de oorzaak zijn?
Is de database zelf ook al daadwerkelijk geïmporteerd op lokale host? (ahum, eigen ervaring)
Kloppen de database gegevens in de config.php?
Kloppen alle paden in de config.php?
XAMPP staat aan?
...
®
database gegevens kloppen in config.php, waar ik niet helemaal zeker van ben is deze:
$config['root_url'] = 'D:\xampp\htdocs\muziektest';
alle bestanden staan dus onder muziektest\....................
Zou moeten zijn:waar ik niet helemaal zeker van ben is deze:
$config['root_url'] = 'http://localhost/muziektest';
®olf
Hallo Rolf.Rolf wrote:Zou moeten zijn:waar ik niet helemaal zeker van ben is deze:
$config['root_url'] = 'http://localhost/muziektest';
®olf
Dat heb ik gewijzigd, maar de foutboodschap blijft hetzelfde.
dit is de oorspronkelijke config.php.
this is your database connection information. Name of the server,
#username, password and a database with proper permissions should
#all be setup before CMS Made Simple is installed.
$config['dbms'] = 'mysqli';
$config['db_hostname'] = 'localhost';
$config['db_username'] = 'fso_cmsms_owner';
$config['db_password'] = 'xxxxxx';
$config['db_name'] = 'fso_cmsms_db';
is het verstandig de bestanden weer te verwijderen en daarna opnieuw te downloaden, omdat hierboven staat dat je eerst de database moet installeren voordat je cms-ms gaat installeren.?
Zou op zich niet hoeven, je gaat toch een bestaande website lokaal zetten? Alles is dus al geinstalleerd.is het verstandig de bestanden weer te verwijderen en daarna opnieuw te downloaden, omdat hierboven staat dat je eerst de database moet installeren voordat je cms-ms gaat installeren.?
Wat ze er mee bedoelen is dat voordat je cmsms nieuw installeert je eerst een database moet hebben, anders kun je niet verder...
Code: Select all
$config['db_username'] = 'fso_cmsms_owner';
$config['db_password'] = 'xxxxxx';
$config['dbms'] = 'mysql';
Rolf
Rolf bedanky voor het meedenken.Rolf wrote:Zou op zich niet hoeven, je gaat toch een bestaande website lokaal zetten? Alles is dus al geinstalleerd.is het verstandig de bestanden weer te verwijderen en daarna opnieuw te downloaden, omdat hierboven staat dat je eerst de database moet installeren voordat je cms-ms gaat installeren.?
Wat ze er mee bedoelen is dat voordat je cmsms nieuw installeert je eerst een database moet hebben, anders kun je niet verder...
Deze gegevens die nu in de lokale config.php staan, zijn dat ook de lokale database wachtwoorden? En nog niet die van de webserver?Code: Select all
$config['db_username'] = 'fso_cmsms_owner'; $config['db_password'] = 'xxxxxx';
Je zou ook kunnen proberen:Code: Select all
Als je er echt niet uitkomt, kun je altijd een keer een nieuwe cmsms versie lokaal installeren. De config.php zal dan tijdens het installeren correct worden ingevuld. Deze info kun je dan weer gebruiken bij 'muziektest'Code: Select all
$config['dbms'] = 'mysql';
Rolf
idd moest ik de $config['db_username'] = 'fso_cmsms_owner'; aanpassen omdat dit root moest zijn en root opzich geen wachtwoord had.
dit aangepast en het werkte(grotendeels) behalve de template werd niet compleet weergegeven, maar daar wilde ik toch al mee stoeien.
thx