Hallo,
Ik ben een eindgebruiker van CMSMS. Een website bouwer heeft het voor me gebouwd maar ik heb geen contact meer met hem. Ik heb er niet zoveel verstand van en hoop hier een goede richting opgeduwd te worden. Al verwijs je me naar een handleiding :)
Ik kan overweg met het het invoeren van teksten en dergelijke maar bij sommige dingen loop ik vast. Ook is er een vervelende witte balk te zien in mijn achtergrond bij Firefox gebruikers en ik weet niet hoe dat weg te halen
Ik gebruik de versie 1.5.2-Cagua en ik zie mijn site niet terug op Google. Nu weet heb ik wat over meta-data gelezen en blijkbaar kan ik dat onder opties invullen maar ik heb niet zo'n goed idee hoe of wat. Heeft het trouwens nut om de CMSMS up te daten voor mij of toch niet?
Website is www.huid-zo.nl
Alvast bedankt
Nieuw met CMSMS
Moderator: velden
Re: Nieuw met CMSMS
Je site ziet er leuk uit!
De witte balk in Firefox kun je verwijderen door in de stylesheet genaamd "Layout: topmenu + 2 columns" de min-height van de main-div aan te passen van 400 naar 500px, dus:
vervangen door:
Dat je site niet in Google staat, heeft denk ik niet zoveel te maken met meta-tags. Veel belangrijker zijn links die op andere pagina's staan en naar jouw site verwijzen. Die sites moeten relevant zijn met jouw inhoud.
Bovendien moet je site goed door google te lezen zijn. Google kan alleen platte tekst lezen: dus hetgeen je ziet als je in de html-bron van je site kijkt. Plaatjes kunnen niet gelezen worden, en ook jouw flash-menu kan niet door google gevolgd worden. Alle subpagina's zijn daardoor niet te vinden door google.
Als je zelf wat wil leren hoe je je site kunt onderhouden, dan is dit forum een prima plek om je vragen te stellen.
Ook upgraden naar de laatste versie kun je hier tips vinden (gebruik de search functie). Je moet wel weten hoe je je site kunt uploaden (ftp)
Succes met de eerste aanpassingen
De witte balk in Firefox kun je verwijderen door in de stylesheet genaamd "Layout: topmenu + 2 columns" de min-height van de main-div aan te passen van 400 naar 500px, dus:
Code: Select all
div#main {
margin-left: 308px; /* this will give room for sidebar to be on the left side, make sure this space is bigger than sidebar width */
margin-right: 50px; /* and some air on the right */
min-height: 400px;
height:100%;
div#main {
margin-left: 308px; /* this will give room for sidebar to be on the left side, make sure this space is bigger than sidebar width */
margin-right: 50px; /* and some air on the right */
min-height: 500px;
height:100%;
Bovendien moet je site goed door google te lezen zijn. Google kan alleen platte tekst lezen: dus hetgeen je ziet als je in de html-bron van je site kijkt. Plaatjes kunnen niet gelezen worden, en ook jouw flash-menu kan niet door google gevolgd worden. Alle subpagina's zijn daardoor niet te vinden door google.
Als je zelf wat wil leren hoe je je site kunt onderhouden, dan is dit forum een prima plek om je vragen te stellen.
Ook upgraden naar de laatste versie kun je hier tips vinden (gebruik de search functie). Je moet wel weten hoe je je site kunt uploaden (ftp)
Succes met de eerste aanpassingen

Last edited by Jos on Sun Aug 16, 2009 1:29 pm, edited 1 time in total.
Beste,
Zoals hiervoor ook al aangegeven is een aantal META-tags niet meer zo belangrijk voor Google, overigens wel voor andere (veel minder vaak geraadpleegde) zoekmachines. Wat veel belangrijker is voor Google:
- Zorg voor zoveel mogelijk relevante links naar je website vanaf andere sites
- Wanneer Google merkt dat je zelf een belangrijke site bent in een netwerk (wanneer je zelf links plaatst naar andere relevante sites) zal je ook hoger komen
- Zorg dat je pagina's relevante titels hebben en dat afbeeldingen in pagina's ook relevante 'alt-teksten' hebben, liefst relevant ten aanzien van de titel van je pagina
- Zorg dat Google de struktuur van je site door google gevolgd kan worden. Zoals hiervoor al gezegd, google kan het flash menu in je (mooie) site niet volgen. Een aanvulling kan zijn een link naar een sitemap op je homepage
- Als je met je Meta-tags aan de gang gaat, doe het dan per pagina en vul in ieder geval de omschrijvingl in, bijvoorbeeld:
Ik hoop je hiermee te helpen, en meer vragen mag je natuurlijk altijd stellen.
Een vriendelijke groet,
Sander Wielemaker
Zoals hiervoor ook al aangegeven is een aantal META-tags niet meer zo belangrijk voor Google, overigens wel voor andere (veel minder vaak geraadpleegde) zoekmachines. Wat veel belangrijker is voor Google:
- Zorg voor zoveel mogelijk relevante links naar je website vanaf andere sites
- Wanneer Google merkt dat je zelf een belangrijke site bent in een netwerk (wanneer je zelf links plaatst naar andere relevante sites) zal je ook hoger komen
- Zorg dat je pagina's relevante titels hebben en dat afbeeldingen in pagina's ook relevante 'alt-teksten' hebben, liefst relevant ten aanzien van de titel van je pagina
- Zorg dat Google de struktuur van je site door google gevolgd kan worden. Zoals hiervoor al gezegd, google kan het flash menu in je (mooie) site niet volgen. Een aanvulling kan zijn een link naar een sitemap op je homepage
- Als je met je Meta-tags aan de gang gaat, doe het dan per pagina en vul in ieder geval de omschrijvingl in, bijvoorbeeld:
<META NAME="description" CONTENT="Themafeesten voor bedrijven en particulieren in Zeeland. Locatie Partycentrum De Schelp in Vlissingen.">
<META NAME="keywords" CONTENT="bedrijfsfeesten, themafeesten, vrijgezellenfeest, bedrijfsfeest, bedrijfsuitje, feestavond, themafeest, Zeeland, Vlissingen, Middelburg, Goes">
Een vriendelijke groet,
Sander Wielemaker
Bedankt voor de snelle reacties,
Ik ga hiermee aan de slag en kom in dit topic terug als ik weer vragen heb
Ik ga hiermee aan de slag en kom in dit topic terug als ik weer vragen heb

Bedankt voor het compliment overigens, ik heb het zelfs aangepast naar 600px maar op sommige pagina's (waar de tekst wat langer is, krijg ik alsnog die witte balk in Firefox (http://www.huid-zo.nl/cms/index.php?page=ipl-zo)Jos wrote: Je site ziet er leuk uit!
vervangen door:Code: Select all
div#main { margin-left: 308px; /* this will give room for sidebar to be on the left side, make sure this space is bigger than sidebar width */ margin-right: 50px; /* and some air on the right */ min-height: 400px; height:100%;
div#main { margin-left: 308px; /* this will give room for sidebar to be on the left side, make sure this space is bigger than sidebar width */ margin-right: 50px; /* and some air on the right */ min-height: 500px; height:100%;
Moet ik het aanpassen naar 2000px ofzo?
Groet,
Shyy
Sorry, nee dat kan niet de bedoeling zijn...
Zet het eens terug op 400px, en kijk dan eens naar de inhoud van je pagina's (in de content-sectie van de admin)
Het lijkt erop dat de tekst vanuit word is gekopieerd en geplakt. Dan komt er veel html-code mee, zeg maar rotzooi, die de boel aardig kan verstieren.
Als je geen html-kennis hebt, is het het makkelijkst om alle tekst te knippen en te plakken naar het windows programmaatje kladblok. Dan de tekst daarvandaan opnieuw kopiëren en in je content plakken. Je bent dan de html opmaak kwijt. Als je daarna op enter drukt, omsluit de wysiwyg-editor van elke alinea met tags. Je moet daarna wel weer opnieuw het plaatje invoegen.
Misschien is het dan opgelost. Zoniet heb je in ieder geval wat schonere code
Zet het eens terug op 400px, en kijk dan eens naar de inhoud van je pagina's (in de content-sectie van de admin)
Het lijkt erop dat de tekst vanuit word is gekopieerd en geplakt. Dan komt er veel html-code mee, zeg maar rotzooi, die de boel aardig kan verstieren.
Als je geen html-kennis hebt, is het het makkelijkst om alle tekst te knippen en te plakken naar het windows programmaatje kladblok. Dan de tekst daarvandaan opnieuw kopiëren en in je content plakken. Je bent dan de html opmaak kwijt. Als je daarna op enter drukt, omsluit de wysiwyg-editor van elke alinea met tags. Je moet daarna wel weer opnieuw het plaatje invoegen.
Misschien is het dan opgelost. Zoniet heb je in ieder geval wat schonere code

In TinyMCE kun je ook direct als platte tekst plakken met de toets 'Clipboard-T'Jos wrote: Als je geen html-kennis hebt, is het het makkelijkst om alle tekst te knippen en te plakken naar het windows programmaatje kladblok. Dan de tekst daarvandaan opnieuw kopiëren en in je content plakken.
Hierop klikken geeft een popup-scherm waar de tekst zonder opmaakcode kan worden geplakt
®olf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -