[Opgelost] Selflink voor subpagina's
Moderator: velden
[Opgelost] Selflink voor subpagina's
Ik probeer voor één van mijn projecten uit te vinden of het mogelijk is om onder een menu tak pagina's te linken met bijvoorbeeld "Selflink".
Hieronder is een voorbeeldje van de structuur, op de projectpagina's wil ik graag dat mensen door kunnen klikken naar de volgende pagina maar dat ze wel binnen het project blijven:
- Home
- Projecten
+ Projectpagina 1 (link)
+ Projectpagina 2 (link)
+ Projectpagina 3 (link)
- Contact
Ik heb al in de parameters gekeken van de selflink module (die volgens mij in de buurt komt van wat ik wil) maar ik kan het er zo niet uit halen.
Iemand een idee?
Mijn dank is wederom groot!
Peter
Hieronder is een voorbeeldje van de structuur, op de projectpagina's wil ik graag dat mensen door kunnen klikken naar de volgende pagina maar dat ze wel binnen het project blijven:
- Home
- Projecten
+ Projectpagina 1 (link)
+ Projectpagina 2 (link)
+ Projectpagina 3 (link)
- Contact
Ik heb al in de parameters gekeken van de selflink module (die volgens mij in de buurt komt van wat ik wil) maar ik kan het er zo niet uit halen.
Iemand een idee?
Mijn dank is wederom groot!
Peter
Last edited by realrock on Sun Aug 02, 2009 8:41 pm, edited 1 time in total.
Re: Selflink voor subpagina's
Hoi Peter,
Heb je bericht meerdere keren gelezen, maar wat je wilt hebben is dat niet gewoon een child pagina onder een parent...
Op de parent kun je (automatische) verwijzingen maken naar de onderliggende pagina's in tekst of in afbeeldingen.
Sla ik met dit antwoord de plank geheel mis, dan graag nog wat meer info.
Grt. Rolf
Heb je bericht meerdere keren gelezen, maar wat je wilt hebben is dat niet gewoon een child pagina onder een parent...
Op de parent kun je (automatische) verwijzingen maken naar de onderliggende pagina's in tekst of in afbeeldingen.

Grt. Rolf

- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Je bedoelt met een interne link (m.b.v. de wysiwyg)?Rolf wrote: Hoi Peter,
Grt. Rolf![]()
Het probleem is dat ik dadelijk 50 projecten heb bestaande uit 3 pagina's, het makkelijkste zou dan zijn dat ik de tag ''selflink'' in de balk plaats en dat je door die drie pagina's heen/terug kan klikken... Lijk me ook wel dat dat moet kunnen omdat het gewoon subpagina's zijn.
Dus wat ik wil is dat je naar de volgende pagina kan gaan maar zonder dat je weer terug komt op bijvoorbeeld de contactpagina.
Snap je

Ahh ja, nu snap ik het :D
Je kunt met losse linken dit op lossen maar dat is erg bewerkelijk.
Er is echter ook een standaard cmsms pagina sjabloon waar deze functie al in zit
Heb ik gebruikt op #### en ####
Het sjabloon heet geloof ik topmenu+submenu o.i.d.
Moet je even maar even kijken, werkt perfect.
Denk dat je daar wel wat mee kan.
Grt. Rolf
Je kunt met losse linken dit op lossen maar dat is erg bewerkelijk.
Er is echter ook een standaard cmsms pagina sjabloon waar deze functie al in zit
Heb ik gebruikt op #### en ####
Het sjabloon heet geloof ik topmenu+submenu o.i.d.
Moet je even maar even kijken, werkt perfect.
Denk dat je daar wel wat mee kan.
Grt. Rolf
Last edited by Rolf on Fri Sep 18, 2009 1:35 pm, edited 1 time in total.
Klopt dat is die {selflink}, op ernas-ongezouten-website zie ik hem niet meteen terug.
Die oplossing is goed alleen de selflink pakt alle pagina's, dus als je het overzicht hieronder ziet dan komt iemand die op de pagina "Projectpagina 3"" bij de contactpagina uit. En wat ik nou wil is dat iemand in dat geval alleen maat erug kan klikken naar de vorige twee projectpagina's.
- Home
- Projecten
+ Projectpagina 1 (link)
+ Projectpagina 2 (link)
+ Projectpagina 3 (link)
- Contact
Zelf links aanpassen zou veel werk zijn omdat het vrij veel projecten zijn...
Die oplossing is goed alleen de selflink pakt alle pagina's, dus als je het overzicht hieronder ziet dan komt iemand die op de pagina "Projectpagina 3"" bij de contactpagina uit. En wat ik nou wil is dat iemand in dat geval alleen maat erug kan klikken naar de vorige twee projectpagina's.
- Home
- Projecten
+ Projectpagina 1 (link)
+ Projectpagina 2 (link)
+ Projectpagina 3 (link)
- Contact
Zelf links aanpassen zou veel werk zijn omdat het vrij veel projecten zijn...
Wat jij graag zou willen hebben is volgens mij een hoofdmenu die alleen de parent-toetsen laat zien. (Projecten)
En daarnaast een submenu die de onderliggende pagina's toont. Toch? (De projectpagina's #)
Dat is precies wat dit sjabloon doet.
Hier onder even een schermdump van de admin van de Erna's website.
Onder de parent Hoofdgerechten zitten 30 onderliggende pagina's met recepten.
Deze pagina's komen aut. in het submenu rechts. (óf links, óf...)
Zijn er geen onderliggende pagina's wordt het menu niet getoond.
Rolf
En daarnaast een submenu die de onderliggende pagina's toont. Toch? (De projectpagina's #)
Dat is precies wat dit sjabloon doet.
Hier onder even een schermdump van de admin van de Erna's website.
Onder de parent Hoofdgerechten zitten 30 onderliggende pagina's met recepten.
Deze pagina's komen aut. in het submenu rechts. (óf links, óf...)
Zijn er geen onderliggende pagina's wordt het menu niet getoond.
Rolf
Last edited by Rolf on Fri Sep 18, 2009 1:39 pm, edited 1 time in total.
Nee is niet wat ik bedoel 
Dit is de pagina:

Dat is het project. Een project bestaat niet alleen maar uit een stukje tekst maar ook uit bijvoorbeeld foto's. Als iemand op volgende klikt moet je op de volgende pagina komen met de foto's. Maar dan moet het dus wel binnen dat project blijven en dan moet het niet zo zijn dat je dan ineens in een ander project komt of op een hele andere pagina...
Daarom zou die selflink mooi zijn als je een menu level zou kunnen selecteren, dan zet je de pagina's van een project op één level en dat kun je op en neer klikken...
Het heeft dus niks te maken met een menu maar {selflink} moet alleen maar pagina's pakken uit het sub-level.

Dit is de pagina:

Dat is het project. Een project bestaat niet alleen maar uit een stukje tekst maar ook uit bijvoorbeeld foto's. Als iemand op volgende klikt moet je op de volgende pagina komen met de foto's. Maar dan moet het dus wel binnen dat project blijven en dan moet het niet zo zijn dat je dan ineens in een ander project komt of op een hele andere pagina...
Daarom zou die selflink mooi zijn als je een menu level zou kunnen selecteren, dan zet je de pagina's van een project op één level en dat kun je op en neer klikken...
Het heeft dus niks te maken met een menu maar {selflink} moet alleen maar pagina's pakken uit het sub-level.
Last edited by realrock on Sat Feb 07, 2009 1:49 pm, edited 1 time in total.
Tjonge jonge, hihihi 
Wat zijn sommige simpele dingen toch soms moeilijk om over te brengen via zo'n forum. hahaha.
Sorry hoor
Het gaat je dus gewoon om 'vorige' en 'volgende' knoppen.
Je zou deze iedere keer handmatig onderin de pagina kunnen zetten. 
Of maak een sjabloon aan waar beide tags in staan en twee sjablonen waar alleen één van beide instaat.
Per pagina kun je dan een passend sjabloon kiezen uit de pulldown sjabloonmenu bij "pagina's".
Is dit iets... of...
Rolf
ps. mooie site!!
Gebruik image="volgende.png" voor een afbeelding.

Wat zijn sommige simpele dingen toch soms moeilijk om over te brengen via zo'n forum. hahaha.
Sorry hoor

Het gaat je dus gewoon om 'vorige' en 'volgende' knoppen.
Code: Select all
{cms_selflink dir="previous" text="vorige"}
{cms_selflink dir="next" text="volgende"}

Of maak een sjabloon aan waar beide tags in staan en twee sjablonen waar alleen één van beide instaat.
Per pagina kun je dan een passend sjabloon kiezen uit de pulldown sjabloonmenu bij "pagina's".
Is dit iets... of...

Rolf
ps. mooie site!!
Gebruik image="volgende.png" voor een afbeelding.
Last edited by Rolf on Sat Feb 07, 2009 3:01 pm, edited 1 time in total.
Ik snap wat je bedoelt. De default prev/next gaat ook buiten de parent om, je wil enkel linken als de parent dezelfde blijft.
Dat kan, door de eerste en laatste pagina onder de parent te markeren, en de relative-links enkel te plaatsen, als de paginas niet gemarkeerd zijn. Ik zal de logica nog even zoeken en plaatsen.
Ronny
Dat kan, door de eerste en laatste pagina onder de parent te markeren, en de relative-links enkel te plaatsen, als de paginas niet gemarkeerd zijn. Ik zal de logica nog even zoeken en plaatsen.
Ronny
Dat bedoel ik, alvast bedankt.RonnyK wrote: Ik snap wat je bedoelt. De default prev/next gaat ook buiten de parent om, je wil enkel linken als de parent dezelfde blijft.
wanneer het een redelijk statische opmaak betreft, zou je volgende kunnen doen:
in de metadata van het eerste child.
{assign var='firstchild' value='1'}
en in de laatste:
{assign var='lastchild' value='1'}
Vervolgens in de template:
{if !isset($firstchild)}{cms_selflink dir='prev'...}{/if}
en
{if !isset($lastchild)}{cms_selflink dir='next'...}{/if}
Er moet overigens een oplossing via cgsimplesmarty mogelijk zijn, maar ik weet niet zeker of die al erin zit...
Zoek ik nog even uit, maar bovenstaande werkt sowieso....
Ronny
en in de laatste:
en
Er moet overigens een oplossing via cgsimplesmarty mogelijk zijn, maar ik weet niet zeker of die al erin zit...
Ronny
Het is een tijdje geleden maak ik probeer op dit moment het zelfde te doen.RonnyK wrote: wanneer het een redelijk statische opmaak betreft, zou je volgende kunnen doen:
en in de laatste:
en
Ronny
Ik heb het bovenstaande scriptje geprobeerd alleen het lijkt niet te werken onder CMSMS 1.6. Met de cgsimplesmarty kom ik er ook niet echt uit..
Iemand een idee?
Werkt perfect!, dankje Ronny!