[Opgelost] Automatisch Excel-lijst genereren via company directory

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Automatisch Excel-lijst genereren via company directory

Post by Jos »

O in de bron van mn browser kan ik de foutmelding wel lezen.

excel-header syntax error: unrecognized tag

Dat duidt erop dat je UDT niet geladen wordt. Ik zie dat ik een underscore gebruikt heb en jij een min-teken?
Arno

Post by Arno »

Jos wrote: Ik zie dat ik een underscore gebruikt heb en jij een min-teken?
Nou, krijg nou wat...dat is het inderdaad! Ik had het eerst wel gezien, en toen in m'n template de underscore vervangen door een - teken. Nu heb ik de UDT hernoemd naar een underscore en werkt het opeens wel! ;D

Helemaal super dit. 1 klein puntje; het bestand wat hij downloadt heet 'Ledenlijst_20090723.xls.html'. Is er nog een manier om het laatste '.html' eraf te krijgen?
Arno

Post by Arno »

Wacht, dat laatste (van dat .html) is alleen het geval bij Safari. Onder Firefox doet hij het wél. Gezien het kleine aandeel Safari-gebruikers vind ik het wel goed zo ;)
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Dat probleem had ik inderdaad ook niet...  ;D

Mooi dat het gelukt is! Ik ben er zelf ook wel blij mee.

Overigens ben ik er inmiddels achter dat die size="8" in het element geen invloed heeft op de lettergrootte in de tabel. Als je voor de tabel een element hebt staan, komt die ook goed mee in excel, maar dan veel te groot. size="11px" komt dan beter uit.
CSS-styling heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Arno

Re: [Opgelost] Automatisch Excel-lijst genereren via company directory

Post by Arno »

Ik zal vanavond kijken of ik 'm nog een beetje kan stylen, maar tot nu toe ben ik al superblij dat het werkt!! Enorm bedankt voor je hulp.
Arno

Post by Arno »

De Excel-oplossing is met applaus ontvangen binnen het bestuur van het koor ;D Ik wil echter de lat nóg hoger leggen, en vroeg me af of het volgende nog mogelijk is:

Het koor bestaat uit drie koren; een volwassenenkoor en twee jeugd-/kinderkoren. Binnen m'n Company Directory heb ik de personen netjes gerangschikt per koor (categorie). Is het nu mogelijk om een Excel-bestand te genereren die drie tabbladen (worksheets) bevat, met daarin dan per koor de ledenlijst?
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Ik denk dat die lat te hoog ligt. Je kunt in plaats van extra bladen wat kolommen toevoegen waar je in excel een selectiefilter op los laat?

Of vanaf de andere kant werken is misschien ook mogelijk. Om een excel-template te maken met een stukje VB-code erin die de gegevens uit je database haalt en in de diverse worksheets zet.
Maar dat gaat mijn phpetje ver te boven  ;)
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”