Modules rechtenprobleem

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
FRS
Forum Members
Forum Members

Modules rechtenprobleem

Post by FRS »

Hoi mensen,

Ik zit met een probleempje. Ik ben met een website bezig die ik heb gekoppeld aan CMS MS.
alles werkt opzich prima. Krijg alleen fout melding bij het installeren van modules.

Ik krijg telkens dezelfde foutmelding: "Fout! Kan geen bestand aanmaken (rechtenprobleem?)"

Dan denk je natuurlijk even de module map meer rechten geven (777) en het probleem is opgelost. Niet dus.
Ik heb zelfs de gehele module map alle rechten gegeven, maar ik kan er vervolgens via FTP en het CMS niets op/in zetten.
Wat gaat er fout en hoe kan ik dit verhelpen ??
PHP Safe-mode staat uit, mocht dit misschien de oorzaak kunnen zijn.

Alvast bedankt voor de eventuele hulp :)
Duketown

Re: Modules rechtenprobleem

Post by Duketown »

FRS,

Gaat het bij alle modules fout?
De zinsnede '..FTP en het CMS niets op/in zetten...' snap ik niet erg. Kun je aangeven of je via selectie van een module bij module manager een probleem krijgt.
Zie je onderin de pagina met alle modules benoemd een vak waarin je een xml kunt selecteren?
Welke versie van CMSMS?

Duketown
FRS
Forum Members
Forum Members

Re: Modules rechtenprobleem

Post by FRS »

Yep, bij elke module die ik wil installeren gaat het mis.
Wanneer ik een module kies uit de 'modulebeheer' en op 'downloaden & installeren' klik, dan krijg ik de melding dat er geen map aan kan worden gemaakt vanwege de rechten.

Wanneer ik via de 'module' een xml bestand wil uploaden/installeren die op mn pc staat krijg ik deze melding ook.
Ook wanneer ik een willekeurige map of bestand in de module map via de FTP wil zetten, dan werkt dit ook niet.
Ik heb echter al wel de map 'modules' via FTP de volle rechten gegeven. Rara wat gaat er fout ?

De versie van het CMS is trouwens 1.5.4

*EDIT: Hmm misschien dat ik het al zie. De php safe-mode is op de een of andere manier weer ingeschakeld :/ Weet niet of het daar dan aan zal liggen? Bij een ander domein staat deze ook ingeschakeld, maar daar kan ik wel gewoon modules installeren ed.
Last edited by FRS on Mon Jun 29, 2009 8:22 pm, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”