Hallo allemaal !
Ik wil eigenlijk een site opzetten met net zoals op deze website een keuze tussen bepaalde talen (zie rechtsboven in het scherm). Maar wat ik no unet niet wil is dat hij verwijst naar een site met een andere land extensie zoals op deze site gebeurd. Ik wil het namelijk op 1 domein hebben en kunnen onderhouden in 1 beheersysteem. Is daar een mogelijkheid toe ?
Gr john
Meerdere talen
Moderator: velden
Re: Meerdere talen
Hoi John,
Je kan verschillende websites beheren met één CMSMS.
Ben nu met iets soortgelijks bezig, al gaat het dan om een openbare en een leden website in één.
Dat kun je natuurlijk ook toepassen met verschillende talen.
Pagina opzet:
1. NL (uitzetten)
1.1 NL-home
1.2 NL-pagina
1.3 NL-pagina
...
2. D (uitzetten)
2.1 D-home
2.2 D-pagina
2.3 D-pagina
...
3. E (uitzetten)
3.1 E-home
3.2 E-pagina
3.3 E-pagina
...
Maak voor elke taal een eigen template aan en wijzig het {menu} met een andere 'start_level' zodat de juiste pagina's worden getoond. (alleen de children)
De hoofdpagina moet je uitzetten, want anders blijf je deze in de breadcrumbs zien.
Je kunt dan onderling linken naar de taal-homapages.
Succes, Rolf
Je kan verschillende websites beheren met één CMSMS.
Ben nu met iets soortgelijks bezig, al gaat het dan om een openbare en een leden website in één.
Dat kun je natuurlijk ook toepassen met verschillende talen.
Pagina opzet:
1. NL (uitzetten)
1.1 NL-home
1.2 NL-pagina
1.3 NL-pagina
...
2. D (uitzetten)
2.1 D-home
2.2 D-pagina
2.3 D-pagina
...
3. E (uitzetten)
3.1 E-home
3.2 E-pagina
3.3 E-pagina
...
Maak voor elke taal een eigen template aan en wijzig het {menu} met een andere 'start_level' zodat de juiste pagina's worden getoond. (alleen de children)
De hoofdpagina moet je uitzetten, want anders blijf je deze in de breadcrumbs zien.
Je kunt dan onderling linken naar de taal-homapages.
Succes, Rolf
Last edited by Rolf on Tue Jan 06, 2009 8:44 am, edited 1 time in total.
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
John,
er zijn meerdere methodes...
Er is de MLE versie die door Alby wordt onderhouden (niet de standaard-versie, maar een zgn. Fork),
Daarnaast kun je het eerste niveau gewoon als taal gebruiken, dus b.v. NL/FR/DE en daaronder de pagina's die getoond moeten worden als die taal gekozen is.
Door 3 vlaggen op de site te zetten, en die te linken naar de NL/FR/DE pagina, heb je de taalkeuze, door vervolgens in de template, je menu-aanroep met 'start_level'="2"' aan te roepen, toon je enkel de pagina's die onder de gekozen parent liggen, oftewel de pagina's voor de gekozen taal...
Ronny
Er is de MLE versie die door Alby wordt onderhouden (niet de standaard-versie, maar een zgn. Fork),
Daarnaast kun je het eerste niveau gewoon als taal gebruiken, dus b.v. NL/FR/DE en daaronder de pagina's die getoond moeten worden als die taal gekozen is.
Door 3 vlaggen op de site te zetten, en die te linken naar de NL/FR/DE pagina, heb je de taalkeuze, door vervolgens in de template, je menu-aanroep met 'start_level'="2"' aan te roepen, toon je enkel de pagina's die onder de gekozen parent liggen, oftewel de pagina's voor de gekozen taal...
Ronny
-
- Forum Members
Hoe ziet dan bijvoorbeeld de url van zo'n vlag er dan uit ? Want je moet waarschijnlijk linken naar een pagina met een andere template ??RonnyK wrote: John,
Ronny
Ronny,RonnyK wrote: John,
Ronny
Mag ik even inhaken op dit subject, ik zit namelijk met het zelfde probleem.
En ook ik ben een enthousiaste beginner.
Ik heb als eerste een pagina met vlaggetjes voor de talen (en en nl) en daaronder eerst de Nederlandse site en daar na wil ik de Engelse beginnen met een interne link daarna toe. Dat werkt allemaal wel, allen het menu wordt steeds langer en ik wil eigenlijk een engels en een nederlands menu.
Hoe doe ik dat
Groet Joost