[opgelost] mappen structuur binnen de pagina's sectie
Moderator: velden
-
- Forum Members
[opgelost] mappen structuur binnen de pagina's sectie
Hey mensen,
Vraagje,
Is het mogelijk om de mappen structuur binnen de pagina's sectie als volgt te maken:
www.website.com/NL/index.php?page=home
www.website.com/DE/index.php?page=home
www.website.com/BE/index.php?page=home
Dus dat in de URL de landcode zichtbaar is.
edit: het mag natuurlijk ook:
www.website.com/index.php?page=BE/home zijn of iets dergelijks.
Als dit mogelijk is kan iemand me zeggen hoe ik voor elkaar kan krijgen?
Alvast bedankt!
Groeten, Robert
Vraagje,
Is het mogelijk om de mappen structuur binnen de pagina's sectie als volgt te maken:
www.website.com/NL/index.php?page=home
www.website.com/DE/index.php?page=home
www.website.com/BE/index.php?page=home
Dus dat in de URL de landcode zichtbaar is.
edit: het mag natuurlijk ook:
www.website.com/index.php?page=BE/home zijn of iets dergelijks.
Als dit mogelijk is kan iemand me zeggen hoe ik voor elkaar kan krijgen?
Alvast bedankt!
Groeten, Robert
Last edited by jadusdathe on Wed Jun 10, 2009 11:17 pm, edited 1 time in total.
Re: mappen structuur binnen de pagina's sectie
Misschien heb je iets aan mijn oplossing:
http://www.campingzeeburg.nl/index.php?page=espanol
6 talen als eerste menutak
hoofdnavigatie is dus de taalkeuze bovenin
subnavigatie staat aan de linkerkant en laat eerste niveau in het menu niet zien
start_level="2"
Alle italiaanse pagina's staan dus gewoon in de map italiaans. Ik neem aan dat het je daar om gaat?
suuces,
http://mac.janneke.net
http://www.campingzeeburg.nl/index.php?page=espanol
6 talen als eerste menutak
hoofdnavigatie is dus de taalkeuze bovenin
subnavigatie staat aan de linkerkant en laat eerste niveau in het menu niet zien
start_level="2"
Alle italiaanse pagina's staan dus gewoon in de map italiaans. Ik neem aan dat het je daar om gaat?
suuces,
http://mac.janneke.net
-
- Forum Members
Hoi Janneke,
Bedankt voor je snelle antwoord.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat je in de URL altijd de landcode hebt staan, en daarachter de pagenaam.
Ik weet alleen niet hoe ik een pagina naam in de url kan laten zien. ik heb nu:
1 NL
1.1 home
1.2 contact
2 DE
2.1 home
2.2 contact
En ik wil dus graag dat mensen kunnen zien in welke sectie van de site ze zitten (in de URL)
Bedankt voor je snelle antwoord.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat je in de URL altijd de landcode hebt staan, en daarachter de pagenaam.
Ik weet alleen niet hoe ik een pagina naam in de url kan laten zien. ik heb nu:
1 NL
1.1 home
1.2 contact
2 DE
2.1 home
2.2 contact
En ik wil dus graag dat mensen kunnen zien in welke sectie van de site ze zitten (in de URL)
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:14 pm, edited 1 time in total.
Op zich kunnen ze dat al zien, als je "use hierarchy" aanzet in de config.php tesamen met de pretty_urls...
Je krijgt dan DE/alias-van-de-pagina te zien in de URL....
Je kunt echter geen 2-maal dezelfde alias gebruiken in CMSMS... De alias zal altijd uniek moeten zijn, dus daar zou je ook de-home, en-home kunnen maken b.v., maar met de pretty-urls, kun je al de hierarchy tonen....
Ronny
Je kunt echter geen 2-maal dezelfde alias gebruiken in CMSMS... De alias zal altijd uniek moeten zijn, dus daar zou je ook de-home, en-home kunnen maken b.v., maar met de pretty-urls, kun je al de hierarchy tonen....
Ronny
Even een vraag hierover, we hebben het op de cmsms dag ook over gehad.
Maar kon het toen even niet bijbenen met opschrijven.
Dus deze 2 moeten op true, dan krijg je het echte pad in de adressenbalk?
$config['internal_pretty_urls'] = false;
$config['use_hierarchy'] = false;
Maar kon het toen even niet bijbenen met opschrijven.
Dus deze 2 moeten op true, dan krijg je het echte pad in de adressenbalk?
$config['internal_pretty_urls'] = false;
$config['use_hierarchy'] = false;
-
- Forum Members
Hoi arnoud,arnoud wrote: Wanneer je hosting-account "mod_rewrite" ondersteund kan dit geregeld worden door een ".htaccess" in je web_root te plaatsen en een aantal aanpassingen in "config.php" te maken.
Wanneer onderstaande stappen gelukt zijn zal jour url balk er dan als volgt uitzien:
http://www.jouwsite.net/NL/home
http://www.jouwsite.net/DE/home
Ik heb de 2 stappen uitgevoerd, echter werkt het nog steeds niet (zie reactie @Ronny hieronder) terwijl ik ook het htacces bestand heb toegevoegd/aangepast.
Ronny,RonnyK wrote: Op zich kunnen ze dat al zien, als je "use hierarchy" aanzet in de config.php tesamen met de pretty_urls...
Ronny
Het klopt dat je geen 2 x dezelfde alias kan gebruiken. Maar als ik een de-Home maak, dan valt toch het hele doel weg van mijnsite.nl/DE/home ? want dan staat er mijnsite.nl/DE/de-home of zie ik het verkeerd?
Zo ziet mijn structuur er nu uit:
Page Template Type
1 NL Section header
1.1 - home main Content
1.2 - introductie main Content
2 DE Section header
2.1 - home main Content
2.2 - introductie main Content
Moet de pagina type van NL en DE misschien anders zijn ?
Want de "use hierarchy" en pretty_urls heb ik op true gezet.
Alvast bedankt voor de hulp!
Last edited by jadusdathe on Fri Jun 05, 2009 2:48 pm, edited 1 time in total.
Ik heb de 2 stappen uitgevoerd, echter werkt het nog steeds niet (zie reactie @Ronny hieronder) terwijl ik ook het htacces bestand heb toegevoegd/aangepast.
Je moet even de config.php eerst op schrijfrechten zetten 666 zetten anders overschrijft hij niet.
Later terug naar 444.
-
- Forum Members
Ja klopt, maar de config staat wel gewoon goed hoorSilvie wrote:Ik heb de 2 stappen uitgevoerd, echter werkt het nog steeds niet (zie reactie @Ronny hieronder) terwijl ik ook het htacces bestand heb toegevoegd/aangepast.
Je moet even de config.php eerst op schrijfrechten zetten 666 zetten anders overschrijft hij niet.
Later terug naar 444.

Groetjes,
Robert
Last edited by jadusdathe on Fri Jun 05, 2009 3:31 pm, edited 1 time in total.
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:15 pm, edited 1 time in total.
-
- Forum Members
Sorry, was net een typo.. staat op de server wel goedarnoud wrote: Let op de schrijfwijze van ".htaccess" beginnend met een punt dubbel c dubbel s.

Inderdaad kan een alias geen 2-keer gebruikt worden....
Je zult dus door OF de mod_rewrite te gebruiken OF de internal-rewrite te gebruiken i.c.m. hierarchy, de structuur kunnen tonen...
In de adresbalk (URL) zal dan domain/alias-of-parent/alias-of-page getoond worden. Dus als de Parent "DE" is, zal daar "DE" komen te staan, gevolgd door de alias van "HOME", waarbij je als titel/menu wel "HOME" kan hergebruiken, maar geen 2-keer "home" als alias....
Ronny
Je zult dus door OF de mod_rewrite te gebruiken OF de internal-rewrite te gebruiken i.c.m. hierarchy, de structuur kunnen tonen...
In de adresbalk (URL) zal dan domain/alias-of-parent/alias-of-page getoond worden. Dus als de Parent "DE" is, zal daar "DE" komen te staan, gevolgd door de alias van "HOME", waarbij je als titel/menu wel "HOME" kan hergebruiken, maar geen 2-keer "home" als alias....
Ronny
-
- Forum Members
Re: [opgelost] mappen structuur binnen de pagina's sectie
ok bedankt! is gelukt!