Beste CMSMs-ers,
ik kreeg een foutmelding als ik een te lange pagina maakte. Niet echt een error, maar ongeveer de helft van wat ik had gemaakt van de pagina werd getoond. En er werd onderaan 'raar' afgebroken. In de back end werd alles wel goed getoond, maar front end zag er dus raar uit. Kan ik dit ergens oplossen? Ik weet wel dat je de minimale en maximale breedte kunt instellen, maar hoe zit het met de lengte?? Iemand een oplossing?
Alvast dank!
Groet,
Gerben
[OPGELOST]Te Lange pagina, kan dat?
Moderator: velden
[OPGELOST]Te Lange pagina, kan dat?
Last edited by gerben on Sun Jun 07, 2009 9:54 am, edited 1 time in total.
Re: Te Lange pagina, kan dat?
Hey Gerben,
Een maximale lengte van een pagina ben ik nog nooit tegen gekomen...
Zou het kunnen zijn dat misschien de php_memory_limit of de max_execution_time te laag staat en dat deze hier op fout gaat
Grt. Rolf
Een maximale lengte van een pagina ben ik nog nooit tegen gekomen...
Zou het kunnen zijn dat misschien de php_memory_limit of de max_execution_time te laag staat en dat deze hier op fout gaat

Grt. Rolf

- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
He Rolf,
ik snap het ook niet, want volgens mij moet een pagina onbeperkt lang kunnen zijn, kijk eens naar: http://www.nederlandsezwembaden.nl/zwem ... rland.html
daar wordt dus niet alles getoond. Terwijl ik in de code wel alles zie. Heb je enig idee?? Ik wilde de code nog hieronder plakken, maar waren teveel tekens.....
Enig idee obv deze beperkte aanwijzingen? Zit het hem in de code die ik kopieer vanuit Excel en die gewoon plak, dat er teveel code op een pagina komt oid?
ik snap het ook niet, want volgens mij moet een pagina onbeperkt lang kunnen zijn, kijk eens naar: http://www.nederlandsezwembaden.nl/zwem ... rland.html
daar wordt dus niet alles getoond. Terwijl ik in de code wel alles zie. Heb je enig idee?? Ik wilde de code nog hieronder plakken, maar waren teveel tekens.....
Enig idee obv deze beperkte aanwijzingen? Zit het hem in de code die ik kopieer vanuit Excel en die gewoon plak, dat er teveel code op een pagina komt oid?
Een maximale lengte van een pagina ben ik wel eens tegengekomen 
Kijk naar je DB met phpmyadmin o.i.d., tabel content_props, veld content. Veld-type is TEXT. Dit betekent dat je 64 kB kunt opslaan.
Wanneer je meer nodig hebt, kun je het veld-type naar MEDIUMTEXT (max. 16 MB) of LONGTEXT (max. 4 GB).
Vergeet niet een backup te maken voor de wijziging !
Ronny

Kijk naar je DB met phpmyadmin o.i.d., tabel content_props, veld content. Veld-type is TEXT. Dit betekent dat je 64 kB kunt opslaan.
Wanneer je meer nodig hebt, kun je het veld-type naar MEDIUMTEXT (max. 16 MB) of LONGTEXT (max. 4 GB).
Ronny
Gerben,
geloof dat dit een andere oorzaak heeft en zolang is de pagina toch ook niet...
Stukje code:
Ik zie hier geen 'einde tabel'
Dus:
Daardoor gaat het hoogstwaarschijnlijk fout.
Grt. Rolf
[edit]
Waarschijnlijk zal er ook nog een missen...
[/edit]
geloof dat dit een andere oorzaak heeft en zolang is de pagina toch ook niet...

Stukje code:
Code: Select all
<tr height="18" style="height: 13.5pt">
<td height="18" style="height: 13.5pt; width: 294px; font-size: 8.0pt; font-family: Arial, sans-serif; vertical-align: top; white-space: normal; color: windowtext; font-weight: 400; font-style: normal; text-decoration: none; text-align: general; border-top: medium none; padding-left: 1px; padding-right: 1px; padding-top: 1px; border-left-style:solid; border-left-width:1.0pt; border-right-style:solid; border-right-width:1.0pt; border-bottom-style:solid; border-bottom-width:1.0pt">
<font face="Verdana" size="1">Zwembad Openluchtzwembad 't Vinkennest in Eibergen</font></td>
<td style="width: 244px; color: blue; text-decoration: underline; text-underline-style: single; vertical-align: top; white-space: normal; font-size: 10.0pt; font-weight: 400; font-style: normal; font-family: Arial; text-align: general; border-left: medium none; border-top: medium none; padding-left: 1px; padding-right: 1px; padding-top: 1px; border-right-style:solid; bor <br />
<div class="hr"></div>
<div class="right49">
<p><a href="/zwembaden/zwembad-hyves/zwembad-hyves-gelderland.html#main">Naar boven</a></p>
</div>
<div class="left49">
<p>Vorige pagina: <a href="http://www.nederlandsezwembaden.nl/zwembaden/zwembad-hyves/zwembad-hyves-flevoland.html" title="Zwembad en Hyves pagina Flevoland">Zwembad en Hyves pagina Flevoland</a> <br />
Volgende pagina: <a href="http://www.nederlandsezwembaden.nl/zwembaden/zwembad-sauna.html" title="Zwembad met een sauna in Nederland">Zwembad sauna</a></p>
</div>
<hr class="accessibility" />
</div>
Dus:
Code: Select all
</td>
</tr>
</table>
Grt. Rolf

[edit]
Waarschijnlijk zal er ook nog een missen...
[/edit]
Last edited by Rolf on Wed May 13, 2009 9:29 am, edited 1 time in total.
Dat was het Ronny, ik heb uiteindelijk de exacte instructies gevonden via:RonnyK wrote: Een maximale lengte van een pagina ben ik wel eens tegengekomen
Ronny
http://wiki.cmsmadesimple.org/index.php/FAQ2
Voor iedereen, die dit probleem ook tegenkomt, doe het volgende:
Ik heb deze instructies uitgevoerd: Increasing the maximum length of your content MySQL TEXT fields have a limit of 64K. If you insert anything largerthan that in to a normal TEXT field MySQL will silently truncate yourdata without telling you. MEDIUMTEXT will store 16MB and LONGTEXT canhandle 4GB.To change the maximum length of your content fields you need to usePhpMyAdmin, or some other database utility, to change the field typefrom TEXT to MEDIUMTEXT or LONGTEXT. In PhpMyAdmin, select your CMSMSdatabase and click on the "cms_content_props" table (assuming a tableprefix of cms_). Click on the edit icon next to the "content" field.Then, in the "Type" dropdown menu, select MEDIUMTEXT or LONGTEXT,depending on what you want, then click on the "Save" button.This will update your field to the new type and allow you to entermore data into your pages.NOTELonger pages will take longer to load, so keep this in mind.
Bedankt Ronny en Rolf, bij deze opgelost. Rolf, mail ik jou die lange codes niet meer!
Groet,
Gerben
Re: [OPGELOST]Te Lange pagina, kan dat?
Gerben,
De pagina wordt hier nog steeds verkeerd weergegeven...
®

®

Re: [OPGELOST]Te Lange pagina, kan dat?
Klopt, Rolf, die heb ik nog niet bijgewerkt. Beetje druk met al m'n pagina'sRolf wrote: Gerben,
®

Maar ik heb er eentje offline, die wel goed is, zal zsm de url in dit forum-topic bijwerken