Als ik bestanden wil uploaden, moeten die altijd naar een soms eerst te maken submap in uploads\images. Ik doe dat met Filemanager omdat je daarmee makkelijk een groter aantal bestanden ineens kunt uploaden als zip bestand. Met Image Manager en Front End File management (Uploads) moet het bestandje voor bestandje.
Is het mogelijk een soort snelkoppeling te maken voor Filemanager die die een niet zo handige beheerder meteen naar uploads\images stuurt?
'snelkoppeling' voor Filemanager naar uploads\images
Moderator: velden
'snelkoppeling' voor Filemanager naar uploads\images
Thanks for your help
I use CMS Made Simple 1.6 "New Caledonia"
Re: 'snelkoppeling' voor Filemanager naar uploads\images
Hoi LouiseW,
Je zou het pad in de config.php kunnen aanpassen. Maar dit geldt dan voor iedereen die inlogt op de backend.
Of je zou er wat logica omheen moeten maken...
wijzigen in:
Als admin kun je wel in de gevorderden modus terugzakken in de mappenstructuur.
Alleen let wel op dat er door het uploaden via bestandsbeheer er niet automatisch miniaturen van de afbeeldingen worden gemaakt!!! Hiervoor zul je toch echt even via afbeeldingsbeheer de map moeten openen. Geen miniaturen kan leiden tot problemen bij het gebruik van de album modules.
Groetjes, Rolf
ps. wordt het niet eens tijd om je forum-footer bij te werken of te upgraden
hahaha.
Je zou het pad in de config.php kunnen aanpassen. Maar dit geldt dan voor iedereen die inlogt op de backend.
Of je zou er wat logica omheen moeten maken...
Code: Select all
#Where are uploaded files put? This defaults to uploads.
$config['uploads_path'] = '/.../www.website.nl/uploads';
Code: Select all
#Where are uploaded files put? This defaults to uploads.
$config['uploads_path'] = '/.../www.website.nl/uploads/images';
Alleen let wel op dat er door het uploaden via bestandsbeheer er niet automatisch miniaturen van de afbeeldingen worden gemaakt!!! Hiervoor zul je toch echt even via afbeeldingsbeheer de map moeten openen. Geen miniaturen kan leiden tot problemen bij het gebruik van de album modules.
Groetjes, Rolf

ps. wordt het niet eens tijd om je forum-footer bij te werken of te upgraden

I use CMS made simple 1.3
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Hallo Rolf
Ik voel toch wel voor die aanpassing in config.php. De beheerder van de site hoeft alleen in uploads/images mappen met foto's toe te voegen. Als ik hogerop wil zijn selecteer ik die optie wel bij de settings.
Met de Album module hoef je niet apart thumbs aan te maken. Hij is zeer geschikt voor 'dummies'. Gezipte pakketjes foto's met File manager uploaden naar de juiste mappen en daar is al weer een nieuw album.
PS: mijn handtekening heb ik aangepast hoor.
Ik voel toch wel voor die aanpassing in config.php. De beheerder van de site hoeft alleen in uploads/images mappen met foto's toe te voegen. Als ik hogerop wil zijn selecteer ik die optie wel bij de settings.
Met de Album module hoef je niet apart thumbs aan te maken. Hij is zeer geschikt voor 'dummies'. Gezipte pakketjes foto's met File manager uploaden naar de juiste mappen en daar is al weer een nieuw album.
PS: mijn handtekening heb ik aangepast hoor.
Thanks for your help
maar nog steeds een aantal releases achter... CMSMS is ondertussen bij release 1.5.4LouiseW wrote: PS: mijn handtekening heb ik aangepast hoor.

Ronny
Hallo Ronny
Na de upgrade naar versie 1.4.x bleek SimpleViewer niet meer te werken. Daarom ben ik nog een beetje huiverig voor weer een nieuwe versie. Ik zal die binnenkort wel op mijn WAMP server gaan uitproberen. Daar heb ik 'schaduwversies' draaien van sites die ik maak.
Na de upgrade naar versie 1.4.x bleek SimpleViewer niet meer te werken. Daarom ben ik nog een beetje huiverig voor weer een nieuwe versie. Ik zal die binnenkort wel op mijn WAMP server gaan uitproberen. Daar heb ik 'schaduwversies' draaien van sites die ik maak.
Thanks for your help
Hallo Ronny
We raken off topic, dus heb ik een nieuwe topic geopend voor SimpleViewer in CMSMS 1.5.4:
http://forum.cmsmadesimple.org/index.php/topic,32932.0.html
We raken off topic, dus heb ik een nieuwe topic geopend voor SimpleViewer in CMSMS 1.5.4:
http://forum.cmsmadesimple.org/index.php/topic,32932.0.html
Thanks for your help