Shop/Cart made simple looks en layout

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
rayring
Forum Members
Forum Members

Shop/Cart made simple looks en layout

Post by rayring »

Beste cmsmssers,

Ik ben driftig bezig met het maken van een website met shop/cart made simple. (Alle lof voor Duketown  ;D ;D ;D)
Alles werkt (na vele uren proberen  :D) naar behoren.

Ik heb echter nog 1 vraag. Ik wil graag de layout van de (winkel) producten categorieen en afbeelding aanpassen.
Ik wil bijvoorbeeld de afbeelding voor de omschrijving en niet aan het eind van de pagina. Of bijvoorbeeld de afstand tussen de prijs en het artikel veranderen. Het lijk mij dat dit niet in de template maar in de stylesheet veranderd wordt.

Als iemand me kan helpen met mijn zoektocht graag....

Hier de link naar de site waar dit speelt: http://www.schoffies-info.nl05.members.pcextreme.nl/index.php?page=Assortiment
rayring
Forum Members
Forum Members

Re: Shop/Cart made simple looks en layout

Post by rayring »

Inmiddels heb ik gevonden dat de layout van de weergegeven items inderdaad in de templates aan te passen is.
Wellicht voor iemand handig die dit ook tegen gaat komen:

Ga naar Shop made simple in het admin gedeelte.
Ga naar sjablonen je ziet daar 4 sjablonen:

Categorie & Producten:
Categorien:
Product detail :
Product aanbiedingen:

Door stukjes code te verplaatsen en hier en daar een spatie zit het er al beter uit.

Voorbeeld:
Image

Waarschijnlijk niet de optimale manier maar het werkt!

Nog 1 probleem waar ik nu tegenaan loop wanneer ik op de product detail een grote foto zet dan wordt deze ook weergeven bij de product beschrijving in de root folder en vervolgens veranderd deze weer de layout.. suggesties zijn welkom...

Raymond
LouiseW
Forum Members
Forum Members

Post by LouiseW »

Hallo Raymond

Ik ben onlangs ook flink aan het stoeien geweest met shop/cart made simple.
Ik werd er 'simple' van en heb het opgegeven.
Je bent veel verder gekomen dan ik, maar helaas werkt jouw webshop niet goed: ik kan één artikel in de 'rugtas' stoppen. Als ik daarna via het menu terugga naar de andere 'sloffers' en er één aanklik is er geen optie voor de rugzak.

Heb je maar één categorie producten?

De maker van de modules biedt donation ware een Engelstalige handleiding te koop aan. Zie http://forum.cmsmadesimple.org/index.php/topic,21965.0.html en http://www.mantox.nl/dt/index.php?page=sms.
In zijn voorbeeldshop kun je één artikel selecteren en daarna kun je alleen via de menubalk terug naar de catalogus. Echt lekker werkt het dus niet. Alleen als je wat uitgekozen hebt kun je naar 'check out'.
Een pagina met een overzicht van de bestelling ontbreekt.

Jammer, want deze modules zijn best interessant.

Had je deze topic al gezien: http://forum.cmsmadesimple.org/index.php/topic,22494.0.html

Helaas nergens een link naar een goed werkende shop!

Misschien word je hier wijzer: The Second Dutch CMS Made Simple Workshop. Je hebt je al aangemeld zie ik. Lijkt mij erg leuk, maar helaas kan ik niet. Hopelijk levert die workshop werkende shops op!
Last edited by LouiseW on Sat Apr 11, 2009 5:07 pm, edited 1 time in total.
Thanks for your help
I use CMS Made Simple 1.6 "New Caledonia"
rayring
Forum Members
Forum Members

Post by rayring »

LouiseW wrote:
Je bent veel verder gekomen dan ik, maar helaas werkt jouw webshop niet goed: ik kan één artikel in de 'rugtas' stoppen. Als ik daarna via het menu terugga naar de andere 'sloffers' en er één aanklik is er geen optie voor de rugzak.

Heb je maar één categorie producten?
Hoi LouiseW,

Het is inderdaad erg lastig om de winkelmodule goed werkend te krijgen, wat betreft de "rugzak"deze werkt nu je kan kiezen voor checkout en verder winkelen. Tevens kun je de rugzak via het menu benaderen. Ik werk voor webwinkels meestal met zencart en dit werkt super maar was voor deze site te zwaar (teveel mogelijkheden). Er is nu een mogelijkheid om zencart in CMS te integreren maar hier ben ik nog mee bezig.

Bedankt voor je berichtje en ik zal op de meeting de winkelmodulen zeker bespreken, jammer dat je er niet bij kunt zijn.
Mocht je nog iets willen weten stuur me gerust een PM.

Groet,

Rayring
robbedoes
Forum Members
Forum Members

Post by robbedoes »

rayring wrote: Het is inderdaad erg lastig om de winkelmodule goed werkend te krijgen....
Mocht je nog iets willen weten stuur me gerust een PM.

Groet,

Rayring
Hallo Rayring,

Hopelijk vindt je het niet bezwaarlijk dat ik een beetje inbreek in dit draadje.
Ik probeer namelijk uit te vinden wat de beste methode is om de shop/cart op te zetten.
Met name het gebruik van de reeds aanwezige sjablonen is me onduidelijk.

Je geeft een gewenste sjabloon op binnen een tag maar ik zie nergens een mogelijkheid om voor bepaalde actie een pagina aan te roepen zoals dat bijvoorbeeld bij de formbuilder kan.

Kun je me een korte uitleg geven?

Groetjes,

Rob
rayring
Forum Members
Forum Members

Post by rayring »

Hallo Rob,

Geen probleem hoor ik probeer je graag verder te helpen.
Je geeft aan dat je nergens een mogelijkheid ziet om voor een bepaalde actie een pagina aan te roepen.

Bedoel je hiermee dat je bijvoorbeeld een categorie wilt aanroepen op een bepaalde pagina d.m.v. een tag?
Als dat het is ik maak dan per categorie een pagina aan en natuuurlijk in shop made simple de categorie.

Vervolgens gebruik ik dan een tag om deze categorie aan te roepen: {cms_module module='ShopMadeSimple' display='productlist' catname='Sloffers maat 24/25'}

Als je iets anders bedoelt of ik je vraag verkeerd begrijp stuur me dan even een mail wellicht kunnen we dan even bellen om directer te kunnen schakelen.

Ik ben nu bezig om een mogelijkheid te vinden om attributten aan producten te hangen zoals maten en kleur bij kledingsstukken.

Het klopt dat deze modulen nog beter ontwikkeld kan worden maar daar moeten we allemaal aan bijdragen, Alle lof voor Duketown om de basis neer te zetten!!

PS: 30 mei hebben we in Amersfoort een 2e workshop hier wordt ook uitleg gegeven over Shop made simple wellicht heb je je al aangemeld?
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”