Beste CMSMS users,
Ik maak gebruik van de Frontenduser en Customcontent modules. Op de afgeschermde pagina's gebruik ik deze code:
{if $ccuser->loggedin() && $ccuser->memberof('SOMEGROUP')}
Helaas veranderd TinyMCE in WISYSWIG mode de > en && naar > en &
Hierdoor werkt de code niet meer. Heeft iemand een idee hoe dit is te voorkomen?
Alvast bedankt voor jullie reacties
TinyMCE wijzigt code
Moderator: velden
Re: TinyMCE wijzigt code
rj,
{if $ccuser->loggedin() && $ccuser->memberof('SOMEGROUP')} plaats je in het html sjabloon voor de {content} tag.
Rolf
{if $ccuser->loggedin() && $ccuser->memberof('SOMEGROUP')} plaats je in het html sjabloon voor de {content} tag.
Rolf

- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Rolf bedankt voor je snelle reactie. Plaatsing in het sjabloon zou inderdaad kunnen maar het probleem is dat in diverse pagina's maar een deel van de inhoud moet worden afgeschermd en dat ook nog eens voor diverse groepen.
Na nog wat nadenkwerk denk ik de meest eenvoudige oplossing is om de code in een tweetal HTML-blokken te plaatsen. Mijn client hoeft dan alleen de twee content blokken aan te roepen en daartussen de groepsnaam vermelden (ben benieuwd of dit werkt).
Blok 1: startgroup
{if $ccuser->loggedin() && $ccuser->memberof('
Blok 2: endgroup
')}
{global_content name='startgroup'}SOMEGROUP{global_content name='endgroup'}
Na nog wat nadenkwerk denk ik de meest eenvoudige oplossing is om de code in een tweetal HTML-blokken te plaatsen. Mijn client hoeft dan alleen de twee content blokken aan te roepen en daartussen de groepsnaam vermelden (ben benieuwd of dit werkt).
Blok 1: startgroup
{if $ccuser->loggedin() && $ccuser->memberof('
Blok 2: endgroup
')}
{global_content name='startgroup'}SOMEGROUP{global_content name='endgroup'}
rj,
je kunt meerdere sjablonen aanmaken.
- onbeveiligd
- beveiligd groep a
- beveiligd groep b
- beveiligd groep a en b
Om delen van een pagina te beveiligen is moeilijker...
Je zou ook met meerdere {content} blokken kunnen werken.
De één is wel beveiligd op de pagina, de ander op dezelfde pagina niet.
Het is allemaal even puzzelen
Rolf
je kunt meerdere sjablonen aanmaken.
- onbeveiligd
- beveiligd groep a
- beveiligd groep b
- beveiligd groep a en b
Om delen van een pagina te beveiligen is moeilijker...
Je zou ook met meerdere {content} blokken kunnen werken.
De één is wel beveiligd op de pagina, de ander op dezelfde pagina niet.
Het is allemaal even puzzelen

Rolf
Even voor mij....
Hoeveel groepen heb je, en wil je paginas afschermen, of delen van paginas. En als het om delen van paginas gaat, maakt het dan uit, of het bovenste/onderste deel afgeschermd is, of moet het tussen de tekst door zijn.
Je kunt namelijk het extra1-veld op het opties tab gebruiken, om de groep aan te geven, die toegang heeft. In de template kun je een extra content-block aanroepen, en deze laten checken middels de {if}-logica, dat wil echter wel zeggen, dat dan een 2e content-deel zichtbaar is bij invoer van de paginas, welke alleen zichtbaar is voor de ingelogde gebruikers. Dit staat dus wel vast boven/onder aangezien het op de plaats van de content-aanroep komt te staan.
Ronny
Hoeveel groepen heb je, en wil je paginas afschermen, of delen van paginas. En als het om delen van paginas gaat, maakt het dan uit, of het bovenste/onderste deel afgeschermd is, of moet het tussen de tekst door zijn.
Je kunt namelijk het extra1-veld op het opties tab gebruiken, om de groep aan te geven, die toegang heeft. In de template kun je een extra content-block aanroepen, en deze laten checken middels de {if}-logica, dat wil echter wel zeggen, dat dan een 2e content-deel zichtbaar is bij invoer van de paginas, welke alleen zichtbaar is voor de ingelogde gebruikers. Dit staat dus wel vast boven/onder aangezien het op de plaats van de content-aanroep komt te staan.
Ronny
Ronny / Rolf,
na wat testen ben ik toch overgegaan tot het aanmaken van diverse sjablonen. Mijn idee om het via GCB's te doen werkte niet.
De oplossing van Ronny was inventief maar daarmee kon ik niet bereiken wat ik wilde. Door het gebruik van sjablonen ben ik iets flexibeler. Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
Blijft natuurlijk de vraag openstaan of TinyMCE niet aan te passen is om het veranderen van de code te voorkomen?
grt,
Richard
na wat testen ben ik toch overgegaan tot het aanmaken van diverse sjablonen. Mijn idee om het via GCB's te doen werkte niet.
De oplossing van Ronny was inventief maar daarmee kon ik niet bereiken wat ik wilde. Door het gebruik van sjablonen ben ik iets flexibeler. Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
Blijft natuurlijk de vraag openstaan of TinyMCE niet aan te passen is om het veranderen van de code te voorkomen?
grt,
Richard
Hoi Richard,
Bijv. als een tekst binnen staat, dan uitvoeren! Bedenk maar wat
Zou op zich moeten kunnen...
Succes, Rolf
TinyMCE is een tekstverwerker en zal programmeercode ook als zodanig blijven zien. Maar wellicht zou je via de Forge een Feature Request kunnen indienen...Blijft natuurlijk de vraag openstaan of TinyMCE niet aan te passen is om het veranderen van de code te voorkomen?
Bijv. als een tekst binnen staat, dan uitvoeren! Bedenk maar wat

Succes, Rolf