In de meeste css files worden kleuren aangeduid met hun html kleurcode zoals bijv #ffffff of #000000 .
Om nu een bestande cssfile te begrijpen zou het mooi zijn als je direct ook aan de hand van de kleurcode kon herkennen waar je het betreffende onderdeel kunt terugvinden. Nu zijn er programma's die van kleuren de htmlcode kunnen afleiden, zoals jcolorpicker. Ik zou graag een programma vinden dat van bijv color:#222 of color:#555 mij de kleur kan laten zien. Wie weet of er een dergelijk programma te vinden is?
Bij voorbaat mijn dank.
kleuren
Moderator: velden
Re: kleuren
Als je FireFox gebruikt... ColorZilla, daarmee kun je waardes ingeven, waarna de tool het laat zien, of met een aanwijzer over een site, waarmee in de statusbar de gegevens worden getoond van de kleur die gebruikt is, op de plek waar de aanwijzer staat.
Ronny
Ronny
Re: kleuren
Ik werk met paint shop pro.
Ik maak een scherm afdruk van de template.
Er zit en kleuraanwijzer in PSPro
Dan zet ik handmatig alle kleurnummers in het schermafdruk bij de verschillende onderdelen en teksten.
Opslaan en ik kijk daar telkens op terug.
Het is wat werk, maar zo kom ik er wel uit.
Paint shop pro is wel een vrij duur programma, maar misschien heb je iets dergelijks op je pc.
Succes!
Ik maak een scherm afdruk van de template.
Er zit en kleuraanwijzer in PSPro
Dan zet ik handmatig alle kleurnummers in het schermafdruk bij de verschillende onderdelen en teksten.
Opslaan en ik kijk daar telkens op terug.
Het is wat werk, maar zo kom ik er wel uit.
Paint shop pro is wel een vrij duur programma, maar misschien heb je iets dergelijks op je pc.
Succes!