Hallo,
Ik wil naast de site welke reeds operationeel is, ook een aantal dingetjes local uitproberen, zoals het gebruiken van Arles Webpage Creator
voor het maken van een aantal fotopagina's.
wat moet ik op mijn systeem installeren om een webserver te genereren. Ik werk al wel local met joomla.
Dus op mijn local systeem moeten zowel joomla als cmsmade simple kunnen draaien.
Ik heb het ergens gelezen, maar kan het niet meer terug vinden.
Weet iemand een goede link?
[opgelost]local installatie
Moderator: velden
[opgelost]local installatie
Last edited by sysman on Sun Mar 01, 2009 3:41 pm, edited 1 time in total.
Re: local installatie
Op een windows omgeving werkt wampserver goed.
Ronny
Ronny
voor Joomla heb ik Xampp met Apache en Mysql reeds draaien.RonnyK wrote: Op een windows omgeving werkt wampserver goed.
Ronny
De vraag is dus waar moet ik (en wat) naar mijn schjif brengen om local te kunnen draaien.
OK... dan is het enkel een db aanmaken in MySQL en vanuit:
http://dev.cmsmadesimple.org/project/files/6#package-1
de installatie bestanden downloaden. Deze kun je in een folder plaatsen, onder je webserver.
Na een config.php in de root van je CMSMS aan te hebben gemaakt, kun je in je browser naar je gemaakte folder gaan en de installer zal starten.
Ronny
de installatie bestanden downloaden. Deze kun je in een folder plaatsen, onder je webserver.
Na een config.php in de root van je CMSMS aan te hebben gemaakt, kun je in je browser naar je gemaakte folder gaan en de installer zal starten.
Ronny
hallo Ronny,RonnyK wrote: OK... dan is het enkel een db aanmaken in MySQL en vanuit:
Ronny
Op de site staan verschillende bestanden met bijv full-checksum.dat en full.tar.qz
welke moet ik hebben?
wat moet in config.php staan?
nu staat mijn joomla-site onder htdocs
zet ik daar ook de installatie van cmsms onder?
De Full.tar.gz is de volledige installatie inclusief alle vertalingen, de base.tar.gz is enkel de Engelse versie, waarna de specifieke talen apart moeten worden geinstalleerd.
De Checksum bestanden, zijn controle-bestanden waartegen je je installatie kan controleren.
Inderdaad, als je onder je htdocs een folder aanmaakt waar je de CMSMS bestanden in plaatst, zou het moeten werken,
Ronny
De Checksum bestanden, zijn controle-bestanden waartegen je je installatie kan controleren.
Inderdaad, als je onder je htdocs een folder aanmaakt waar je de CMSMS bestanden in plaatst, zou het moeten werken,
Ronny
hoi, Ronny,RonnyK wrote: De Full.tar.gz is de volledige installatie inclusief alle vertalingen, de base.tar.gz is enkel de Engelse versie, waarna de specifieke talen apart moeten worden geinstalleerd.
Ronny
Ik ben er nu achter dat de .tar bestanden Linux bestanden zijn en ik derhalve .zip bestanden moet opzoeken.
Inmiddels een site http://www.ivosa.be/cursus/cms/pdf/CMS%203.pdf gevonden, waar ik het eerst maar eens mee probeer.
laat nog wel even horen hoe het afloopt.

De tar.gz bestanden zijn gewoon met Winzip of 7zip (laatste is gratis) uit te pakken.
Ronny
Ronny
7zip heb ik gebruikt, maar dan wordt er 1 bestand gemaakt met de toevoeging .tar en verder niets.RonnyK wrote: De tar.gz bestanden zijn gewoon met Winzip of 7zip (laatste is gratis) uit te pakken.
Ronny
Re: [opgelost] local installatie
sysman wrote: Hallo,
Ik wil naast de site welke reeds operationeel is, ook een aantal dingetjes local uitproberen, zoals het gebruiken van Arles Webpage Creator
voor het maken van een aantal fotopagina's.
wat moet ik op mijn systeem installeren om een webserver te genereren. Ik werk al wel local met joomla.
Dus op mijn local systeem moeten zowel joomla als cmsmade simple kunnen draaien.
Ik heb het ergens gelezen, maar kan het niet meer terug vinden.
Weet iemand een goede link?