Brainstormen.... muurtje bouwen

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
okkebasin
Forum Members
Forum Members

Brainstormen.... muurtje bouwen

Post by okkebasin »

Hallo allemaal,

Ik doe hierbij graag een beroep op de creatieve geesten van mijn mede Made Simpelers....
Ik ben webmaster van een Vereniging die per 1 januari ontstaan is uit 2 andere verenigingen. Nu zijn er grootse plannen voor een nieuwe accomodatie, waar natuurlijk een hoop geld voor nodig is.
(Rustig verder lezen, dit wordt echt geen bedelbrief...)

Een van de manieren die men heeft bedacht om aan geld te komen is de uitgifte van "Bouwstenen". Nu is mij verzocht of het mogelijk is om het aantal verkochtte bouwstenen te visualiseren. Ik zou dit graag willen automatiseren, omdat ik verwacht dat het aantal bouwstenen nog regelmatig gaat wijzigen. Tevens ben ik bezig aan een webshop voor deze Bouwstenen, waarbij het natuurlijk geweldig zou zijn dat wanneer de koop gesloten is ook meteen het muurtje groeit.

Ik heb zelf de volgende ideeën:
- Ik laat een tabel vullen a/d hand van een database. Op moment dat koop gesloten is komt er een record bij, en als je de tabel refresht wordt ook de nieuwe steen verwerkt. Deze tabel visualiseert dan dus de muur, moet ik nog wel verzinnen hoe ik aan een half-steens verband kom.
-Ik maak een pagina aan met op elke pagina een steentje meer en roep de pagina aan de hand van bijvoorbeeld de alias waar het aantal stenen in zit. oid???
-Idem als boven maar dan met een plaatje (steeds een ander plaatje dus)
-Ik laat het aantal te plaatsen plaatjes (dat is dan een plaatje van een steen) afhangen van een variabele die ik uit een database lees.

Mijn vragen aan jullie:
- Heb je nog andere ideeën? Spui ze alsjeblieft
- Ik zou het ook fijn vinden als jullie "technisch" mee willen denken, in de trant van "deze tag zou je kunnen gebruiken" of "kijk hier eens naar, daar gebeurt iets soortgelijks".

Nog een kleine complicerende factor; we hebben ook halve bouwstenen....

Alvast onwijs bedankt!
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”