Jeg vil gerne have lavet så der kommer en border på alle mine billeder på min hjemmeside. Jeg har også været inde og angive 1px solid black i det tilhørende CSS. problemet er bare at nu kommer den border selvfølgelig på alle billedfiler på siden, dvs også printknap billedet, og de andre forskellige ikoner jeg bruger.
Er der ikke en nemt måde det kan laves om på?
Evt. så funktionen hvor man kan angive border når man sætter billeder ind virker som den skal?
Border på billeder
Moderator: Silmarillion
Re: Border på billeder
Definer din border som en class i din CSS som du så påsætter dine billeder når du indsætter dem!
Hmm nu blev det anelse for teknisk for mig tror jeg. Har du lige en kort guide til hvad du mener der?
Den "nemme" måde er at definerer en CSS klasse i dit stylesheet der gælder for alle billeder inden for det område dine billeder, der skal have ramme, befinder sig.
Eksempel: Dine artikler og billeder optræder inden for Div ID "indhold" - Du kan så definerer at img tagget kun bliver påvirket inden for det område med følgende:
Billeder og ikoner uden for dette område bliver ikke påvirket!
Hvis du generelt vil påvirke alle billede/ikoner på sitet laver du en mere generel opsætning:
En anden metode er at oprette en klasse du kan tilføjer når du indsætter billedet i "Indsæt billede" dialogboksen (Under avanceret fanebladet -> Klasse)
Håber det giver mening?
Eksempel: Dine artikler og billeder optræder inden for Div ID "indhold" - Du kan så definerer at img tagget kun bliver påvirket inden for det område med følgende:
Code: Select all
#indhold img {
border: 1px solid #000;
}
Hvis du generelt vil påvirke alle billede/ikoner på sitet laver du en mere generel opsætning:
img {
}
.MinRamme {
}