[opgelost]class meegeven aan menu

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
pedes
Power Poster
Power Poster

[opgelost]class meegeven aan menu

Post by pedes »

Ik zou graag een class willen meegeven aan alle menu items, zodat ik het tekstmenu kan vervangen door een afbeeldingmenu.
Dus voor ieder menuitem heb ik 2 gif afbeeldingen en zo wil ik onhover de afbeelding veranderen. Het worden dan eigenlijk een soort knoppen in het geheel.
dit werkt perfect in html / css (heb dit al meerdere malen uitgevoerd).
mijn html zie er dan voorbeeld zo uit:

1
    2

mijn css ziet er dan zo uit:
.menu ul { list-style:none; padding:0; margin:0; }
.menu ul li a { text-indent:-9000px; display:block; width:250px; margin-right:0px; }
.menu ul li.menu1 a { height:53px; background:url(../images/menu_a.gif); background-repeat: no-repeat; }
.menu ul li.menu1 a:hover { height:53px; background:url(../images/menu_aa.gif); background-repeat: no-repeat; }
.menu ul li.menu2 a { height:94px; background:url(../images/menu_b.gif); background-repeat: no-repeat; }
.menu ul li.menu2 a:hover { height:94px; background:url(../images/menu_bb.gif); background-repeat: no-repeat; }
Maar uiteraard is nu het probleem bij cmsms dat het menu gestuurd wordt door de cms en ik weet niet hoe ik die class="menu.." er moet tussen krijgen.

Hopelijk komt het een beetje duidelijk over...
Weet iemand raad?

Alvast dank,
Peter
Last edited by pedes on Wed Jan 28, 2009 5:02 pm, edited 1 time in total.
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Re: class meegeven aan menu

Post by RonnyK »

Peter,

het menu in CMSMS, wordt opgebouwd middels MenuManager, welke onder Layout->MenuManager te vinden is. In je template roep je een bepaalde menu-template op, deze is dus te structureren, door de betreffende template aan te passen, oftewel iedere aan iedere <li een class toe te voegen.

Ronny
pedes
Power Poster
Power Poster

Post by pedes »

Bedankt voor je reactie Ronny,

Ik weet dat je in menumanager zelf een layout kunt maken voor een menu, maar ik ben niet echt thuis in die menumanager... heb eigenlijk nog nooit met deze gewerkt.. laat stana dat ik zou weten hoe ik voor iedere <li een aparte class moet definieren ?

bestaan er ergens een beschrijving hoe je een verticaal menu moet opbouwen met die menumanager?

Mvg
Peter
pedes
Power Poster
Power Poster

Post by pedes »

als de telkens gelijk zou zijn aan $node->menutext dan zou ik in de css ipv. menu1, menu2, enz.. te nemen kunnen de menutext moeten nemen van de pagina dan zou dit toch moeten werken?

weet iemand hoe ik dit zou moeten ingeven in een sjabloon van de menumanager?

dus voor iedere menutext

Mvg
Peter
pedes
Power Poster
Power Poster

Post by pedes »

zoals Ronny al had gezegd... het is mogelijk om zowat alle soorten navigaties te maken...
CMSMS blijft mijn verbazen... dit is echt wel een super CMS

Het is dus wel degelijk gelukt om afbeeldingen (die veranderen in een andere afbeelding onhover) in het menu te verkrijgen.

dit is de sjabloon voor menumanager
{if $count > 0}

{foreach from=$nodelist item=node}
{if $node->depth > $node->prevdepth}
{repeat string="" times=$node->depth-$node->prevdepth}
{elseif $node->depth prevdepth}
{repeat string="" times=$node->prevdepth-$node->depth}

{elseif $node->index > 0}
{/if}
{if $node->parent == true}
menutext}">url}">{$node->menutext}
{elseif $node->type == 'sectionheader'}
{$node->menutext}
{else}
menutext}">url}">{$node->menutext}
{/if}
{/foreach}
{repeat string="" times=$node->depth-1}

{/if}
dit is het stukje css met betrekking tot het menu
.menu ul { list-style:none; padding:0; margin:0; }
.menu ul li a { text-indent:-9000px; display:block; width:250px; margin-right:0px; }
.menu ul li.paginanaam1 a { height:53px; background:url(../images/menu_a.gif); background-repeat: no-repeat; }
.menu ul li.paginanaam1 a:hover { height:53px; background:url(../images/menu_aa.gif); background-repeat: no-repeat; }
.menu ul li.paginanaam2 a { height:94px; background:url(../images/menu_b.gif); background-repeat: no-repeat; }
.menu ul li.paginanaam2 a:hover { height:94px; background:url(../images/menu_bb.gif); background-repeat: no-repeat; }
dit is de html

{cms_module module='menumanager' template='naam vd menumanager sjabloon'}

Bij mij werkt het prachtig, hopelijk kunnen jullie er ook wat mee.

Mvg,
Peter
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”