2 probleemen in cms simpel tijdes de installatie

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
johny
New Member
New Member

2 probleemen in cms simpel tijdes de installatie

Post by johny »

hallo heb 2 probleemen  in cms simpel tijdens de installatie krijg ik 2 probleemen

1 Bestand niet beschrijfbaar! (/home/vhosts/militaryaircraft.nl/httpdocs/config.php)

2 Uitgaande http connecties, lijken niet te werken! Er is een firewall of ACL voor de externe aansluitingen? Dit zal resulteren in het niet werken van module manager, en mogelijk ook andere functies.

hoe kan ik dit oplossen hoop wel dat hier en snel aantwordt op komt

met vriendelijke groet johny
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Re: 2 probleemen in cms simpel tijdes de installatie

Post by RonnyK »

Even voor beide problemen.

In een standaard installatie is GEEN config.php aanwezig. Deze zul je zelf moeten aanmaken en in de hoofd-folder neerzetten. Punt is namelijk dat hierin alle gegevens worden gezet, en als deze standaard in de installatie-versie zou zitten, je je instellingen zou overschrijven...

Punt 2 is overkomelijk, je kunt in het install proces, op VOLGENDE drukken. Het wil enkel zeggen, dat CMSMS geen externe verbindingen kan maken, b.v. om te kijken of een nieuwe versie aanwezig is...

Ronny
johny
New Member
New Member

Post by johny »

kan je het wat duidelijker zegen RonnyK  als ik alle bestanden ftp en dan gaat

installeren dan kan ik niet op volgende de drukken als ik die 2 foutmeldingen zie dan moet je het

weer opnieuw proberen even beter uitleg graag
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

johny,

config.php is het bestand waarin CMSMS tijdens de installatie alle gegevens gaat neerzetten, dus database-naam, login/pw, directories, etc.....

Dit bestand kan dus NIET in de standaard bestanden zitten, omdat je anders bij het FTP-en van de nieuwe versie, je config.php overschrijft. Dit is dus een bestand die handmatig moet worden aangemaakt en neergezet. Bij upgrades, wordt deze dus NOOIT overschreven, aangezien het niet wordt aangeboden in de installatie-map.

Bij de start van de installatie, kijkt de installer, of je verbinding met internet hebt, op een manier waarop b.v. versie-controle wordt gedaan. Deze geeft blijkbaar bij jou een fout, maar je kunt vervolgens wel op "Doorgaan" drukken.

De config.php is vereist aangezien CMSMS anders geen gegevens kan wegschrijven....

Ronny
johny
New Member
New Member

Post by johny »

nog bedankt voor de infomatie het werk  ;)
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”