[OPGELOST] upgrade van 1.0.8 naar 1.5.1.
Moderator: velden
[OPGELOST] upgrade van 1.0.8 naar 1.5.1.
Ik heb nog een oude site op een sterk verouderde versie draaien van CMSMS en deze wil ik upgraden. Is een directe upgrade van 1.0.8 naar versie 1.5.1 goed uit te voeren of raden jullie wat anders aan ?
Last edited by rodeto on Wed Dec 24, 2008 11:10 am, edited 1 time in total.
Na een normale backup-procedure, zodat je bij grote problemen terug kunt.... zou het geen probleem moeten zijn.
Het enige wat je in de gaten moet houden is dat sinds 1.0.8 meerdere modules database gestuurd zijn, zoals News. Dat betekend dat je, mocht je de News templates gewijzigd hebben, deze in de 1.5.1 zult moeten aanpassen.
In 1.5.1 zit overigens een sessie-id in de URL, waarmee URL-injections voorkomen worden. Niet alle niet-CORE modules ondersteunen dit, aangezien modules door eenieder geschreven kunnen worden. Houd dus in de gaten, dat sommige modules niet zullen werken... Modules die door de CORE-devs zijn geschreven, zullen wel werken, maar soms zijn door anderen hard-coded URLs geprogrammeerd.
Ronny
Het enige wat je in de gaten moet houden is dat sinds 1.0.8 meerdere modules database gestuurd zijn, zoals News. Dat betekend dat je, mocht je de News templates gewijzigd hebben, deze in de 1.5.1 zult moeten aanpassen.
In 1.5.1 zit overigens een sessie-id in de URL, waarmee URL-injections voorkomen worden. Niet alle niet-CORE modules ondersteunen dit, aangezien modules door eenieder geschreven kunnen worden. Houd dus in de gaten, dat sommige modules niet zullen werken... Modules die door de CORE-devs zijn geschreven, zullen wel werken, maar soms zijn door anderen hard-coded URLs geprogrammeerd.
Ronny
Re: upgrade van 1.0.8 naar 1.5.1.
RonnyK, dank voor je snelle reactie. Is er mischien ergens een overzichtje te vinden van modules die (al) goed werken in de laatste versie ?
Nee....
dergelijke lijst is er niet... Welke modules buiten CORE heb je draaien?
Ronny
dergelijke lijst is er niet... Welke modules buiten CORE heb je draaien?
Ronny
Re: upgrade van 1.0.8 naar 1.5.1.
Voor deze betreffende site niks. Was ook meer een vraag van mij in het bijzonder. Dankjewel
hey het zo passend zijn als je de oplossing hier neer zet er zullen meer mensen zijn die in het zelfde shuitje zitten ......
zoals ik ;-( ....i
k wil ook graag naar 1.5 maar durft niet te upgraden straks draaid mijn website niet meer en die heb ik nodig !
[1] style sheets kleuren logo's worden die allemaal vervangen
want zoals ik begrijp me je db backuppen oke dat is niet zo moeilijk
[2] is er niet een upgrade mod die dat allemaal niet overschrijft maar allen de core bestanden ?
hopelijk is er iemand die kan helpen
ps had een 1.5 geinstalleerd op een sub map om te kijken of het werkt maar er zitten veel fouten in volgens mij
zeker de taal is niet compleet gedownload van de orginele plek
groetjes paulus 47 ( hehe inmiddels 50
...)
zoals ik ;-( ....i
k wil ook graag naar 1.5 maar durft niet te upgraden straks draaid mijn website niet meer en die heb ik nodig !
[1] style sheets kleuren logo's worden die allemaal vervangen
want zoals ik begrijp me je db backuppen oke dat is niet zo moeilijk
[2] is er niet een upgrade mod die dat allemaal niet overschrijft maar allen de core bestanden ?
hopelijk is er iemand die kan helpen
ps had een 1.5 geinstalleerd op een sub map om te kijken of het werkt maar er zitten veel fouten in volgens mij
zeker de taal is niet compleet gedownload van de orginele plek
groetjes paulus 47 ( hehe inmiddels 50

Re: [OPGELOST] upgrade van 1.0.8 naar 1.5.1.
Dit was niet zozeer een probleem waar een oplossing voor gevonden moest worden maar meer een bevestiging over wat de beste manier was om een upgrade te doen.
Zoals RonnyK al schreef: maak een goede backup en gaat het dan mis, dan kun je altijd daarop terugvallen en de oude situatie herstellen.
Zie de documentatie voor alle info over een goede upgrade: http://wiki.cmsmadesimple.org/index.php ... /Upgrading
Zoals RonnyK al schreef: maak een goede backup en gaat het dan mis, dan kun je altijd daarop terugvallen en de oude situatie herstellen.
Zie de documentatie voor alle info over een goede upgrade: http://wiki.cmsmadesimple.org/index.php ... /Upgrading
hey ik begrijp je wel maar ik kan me geen fouten veroorloven met mijn website
ik heb trouwens wel die nieuwe versiie geinstalleerd en geprobeerd maar zie toch wel veel fouten erin zitten
terwijl alles goed is geinstalleerd dus geen fouten gezien met installatie van alles
gr, paul
ik heb trouwens wel die nieuwe versiie geinstalleerd en geprobeerd maar zie toch wel veel fouten erin zitten
terwijl alles goed is geinstalleerd dus geen fouten gezien met installatie van alles
gr, paul