Iemand bekend met meerdere domeinen onder 1x CMSMS?

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
gerben
Forum Members
Forum Members

Iemand bekend met meerdere domeinen onder 1x CMSMS?

Post by gerben »

Ik heb gezocht binnen het forum, maar kan hierover niks vinden. Iemand bekend of dit mogelijk is: werken met 1 CMSMS en hiermee meedere websites beheren/onderhouden? Vermoed dat t lastig is, maar als iemand een tip/richting weet, graag!

Dank alvast

Gerben
ID2020
Forum Members
Forum Members

Re: Iemand bekend met meerdere domeinen onder 1x CMSMS?

Post by ID2020 »

Wat wil je precies?

1 cms met meerdere databases of 1 database met meerdere cms sites?

Greetz ID2020
ID2020
Forum Members
Forum Members

Post by ID2020 »

Of een controle paneel waar je de website instellingen kunt wijzigen.

Zoals subdomeinen, mail, dns, etc.

Ik heb mijn sites allemaal bij www.mijndomein.nl als je inlogt met jouw gegevens en dan een website registreert dan komen ze allemaal in een net controlepaneel te staan.

Greetz ID2020 ;D
gerben
Forum Members
Forum Members

Post by gerben »

Hoi Greetz,

ik zit ook bij Mijndomein. Ik heb nu www.nederlandsezwembaden.nl, die ik maak met CMSMS. Stel ik wil er nu ook een andere site gaan bouwen (bijv www.fietswinkel.nl), hoe gaat dat dan met CMSMS? Ik begrijp dat je dan 2 databases hebt? Kan ik dan in CMSMS die twee sites gewoon naast elkaar zien?
ID2020 wrote: Of een controle paneel waar je de website instellingen kunt wijzigen.

Zoals subdomeinen, mail, dns, etc.

Ik heb mijn sites allemaal bij www.mijndomein.nl als je inlogt met jouw gegevens en dan een website registreert dan komen ze allemaal in een net controlepaneel te staan.

Greetz ID2020 ;D
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Gerben,

als je bedoelt om meerdere domeinen, vanuit 1 installatie te bedienen, dan is CMSMS daar standaard niet op ingericht. Je kunt natuurlijk vanuit 1 domein een URL-forward doen (waarbij je in een frame forward, zodat de adres-url hetzelfde blijft), naar een pagina op een ander domein, waaronder je dan de sub-pagina structuur hebt ingericht, als ware het een andere site, dus andere template/inhoud voor een bepaald menu met pagina's.

Voor een ECHTE multi-domain, single-install omgeving, heb ik een keer een omgeving opgezet, waarbij je meerdere punten moet kunnen beheren, je moet namelijk de VHOSTS file dusdanig aanpassen, dat de verschillende domeinen, naar de verschillende settings kijken. Daarnaast moet je je CMSMS-installatie dusdanig aanpassen, dat verschillende folders specifiek per omgeving worden, zodat je niet in de set van een andere omgeving zit. Ik weet zo niet meer, wat de effecten bij een upgrade zouden zijn, ik dacht dat je ook bepaalde files moest aanpassen....

Ronny
gerben
Forum Members
Forum Members

Post by gerben »

Hoi Ronny,

oke, dat is jammer dat dat niet kan. Weet jij een CMS dat dat wel kan? Kom je dan bij Joomla of Drupal?
RonnyK wrote: Gerben,

als je bedoelt om meerdere domeinen, vanuit 1 installatie te bedienen, dan is CMSMS daar standaard niet op ingericht. Je kunt natuurlijk vanuit 1 domein een URL-forward doen (waarbij je in een frame forward, zodat de adres-url hetzelfde blijft), naar een pagina op een ander domein, waaronder je dan de sub-pagina structuur hebt ingericht, als ware het een andere site, dus andere template/inhoud voor een bepaald menu met pagina's.

Voor een ECHTE multi-domain, single-install omgeving, heb ik een keer een omgeving opgezet, waarbij je meerdere punten moet kunnen beheren, je moet namelijk de VHOSTS file dusdanig aanpassen, dat de verschillende domeinen, naar de verschillende settings kijken. Daarnaast moet je je CMSMS-installatie dusdanig aanpassen, dat verschillende folders specifiek per omgeving worden, zodat je niet in de set van een andere omgeving zit. Ik weet zo niet meer, wat de effecten bij een upgrade zouden zijn, ik dacht dat je ook bepaalde files moest aanpassen....

Ronny
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Gerben,

die CMS-en ken ik niet zo goed :D

Ik weet dat in de 2.0 versie die voor dit jaar gepland staat, een deel opgepakt gaat worden. Om te kijken wat precies, moet ik vanavond even de 2.0 documentatie doornemen.

Ronny
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Hoi Gerben,

Zou je hier iets mee kunnen?

http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 890.0.html

Rolf  :)
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”