Hi,
is het mogelijk om gemakkelijk een sitemap op je site te genereren, zoals bijvoorbeeld op http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=13351 ? Ik heb al een sitemap in XML, maar da's handig voor Google. Of betekent het gewoon zelf een sitemap maken?
Alvast dank!
Gerben
[opgelost]Sitemap op je site; niet voor Google(XML)
Moderator: velden
[opgelost]Sitemap op je site; niet voor Google(XML)
Last edited by gerben on Fri Dec 19, 2008 9:59 am, edited 1 time in total.
Re: Sitemap op je site; niet voor Google(XML)
Er zitten {sitemap} en {site_mapper} plugins in de core waarmee je een sitemap kunt genereren.
Grtz,
D
Grtz,
D
Hee Dee, help me een beetje verder op weg; werk nog niet heel lang met CMSMS. in de core, waar vind ik die plugins precies?
Onder "Uitbreidingen" -> "Tags" in het admin menu, klik op de naam voor help/opties (ze staan opgeslagen in de plugins map op de server).gerben wrote: Hee Dee, help me een beetje verder op weg; werk nog niet heel lang met CMSMS. in de core, waar vind ik die plugins precies?
Je kunt ze gebuiken door {sitemap} of {site_mapper} toe te voegen aan je pagina of sjabloon.
Grtz,
D
Hee dee, oke helder, dank ik ga er mee aan de slag
Hee Dee, ik verdiep me er nu een beetje in, mijn site is www.nederlandsezwembaden.nl, met deze onderstaande (gedeeltelijke) code:Dee wrote:Onder "Uitbreidingen" -> "Tags" in het admin menu, klik op de naam voor help/opties (ze staan opgeslagen in de plugins map op de server).gerben wrote: Hee Dee, help me een beetje verder op weg; werk nog niet heel lang met CMSMS. in de core, waar vind ik die plugins precies?
Je kunt ze gebuiken door {sitemap} of {site_mapper} toe te voegen aan je pagina of sjabloon.
Grtz,
D
vraagje,
1) kan ik gewoon plaatsen {site_mapper} na bijvoorbeeld ? En ik heb al een aantal pagina's gemaakt, op elke pagina erbij plakken?
2) als ik dat heb gedaan, hoe genereer ik dan die sitemap voor mijn site?
Alvast dank
Zwembaden en zwemmen: alle informatie
en verder......
maak een nieuwe pagina aan onder de naam Sitemap, en zet in deze pagina alleen de tag:
Vanaf nu wordt er automatisch een sitemap gegenereerd op deze pagina. Het makkelijkst kun je nu een link plaatsen in je footer
Code: Select all
{site_mapper}
Waarom zou het direct goed moeten gaan? Dan is alle lol weg ...
Hoi Erpee,
wat makkelijk, dank, het werkt nu. Goede tip!
wat makkelijk, dank, het werkt nu. Goede tip!
Re: [opgelost]Sitemap op je site; niet voor Google(XML)
Je moet wel even de link in je pagina aanpassen. Er staat een spelfout in, daardoor krijg je uiteidelijk een foutmelding.
Code: Select all
http://www.nederlandsezwembaden.nl/index.php?page=sitempad
moet worden:
http://www.nederlandsezwembaden.nl/index.php?page=sitemap
Waarom zou het direct goed moeten gaan? Dan is alle lol weg ...