Er CMSMS og Surftown 2 uforenelige ting?

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Rulle
Forum Members
Forum Members

Er CMSMS og Surftown 2 uforenelige ting?

Post by Rulle »

Efter at have søgt herinde kan  jeg se flere har haft held af at installere det på surftown, men alle de posts er 2-3 år gamle, og ifølge andre artikler kan det "vist" ikke lade sig gøre.

Jeg har en jeg skal sætte cms op for og han er godt tilfreds med surftown og vil helst ikke til at skifte. Jeg er godt hjemme i CMSMS og ville derfor gerne bruge dette, men er ved at være bange for det ikke kan lade sig gøre..

Jeg prøvede at installere, men blev ved med at få fejl med rettigheder, så jeg tvivler lidt.

Nogen der kan sige mig helt præcist om det kan lade sig gøre?
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Re: Er CMSMS og Surftown 2 uforenelige ting?

Post by Silmarillion »

Hej Rulle

Jeg har svært ved at se hvorfor det skulle være umuligt, men jeg har ikke prøvet at installere på surftown selv. Hvad er der af problemer? Jeg kender systemet ret godt, så jeg vil måske kunne hjælpe mere direkte, hvis jeg får en fornemmelse af problematikken...

Mvh
Morten
soren
Forum Members
Forum Members

Post by soren »

Der er intet problem med CMS MadeSimple på Surftown.

Det virker udmærket.

Søren Nørnberg
Rulle
Forum Members
Forum Members

Post by Rulle »

Hej med jer.

Ja nu prøvede jeg lige igen, men det er samme fejl der opstår:

Image

Jeg har tjekket at CHMOD er sat til 777 de steder det skal det:

tmp
tmp/templates_c
tmp/cache
uploads
uploads/images
modules

Er der andre steder det kan være galt?

Jeg kan selvfølgelig vælge fortsæt i installationen, men vil det så virke som det skal?
webform
Power Poster
Power Poster

Post by webform »

Jeg installere hyppigt på Surftown og har ikke oplevet nogen problemer med netop den advarsel.

Dog har jeg på det seneste skulle benytte mig af et "work around" for at få lov til at fortsætte installationen ved at installerer en ældre pakke af CMSMS først og så efterfølgende lave en upgrade!
Rulle
Forum Members
Forum Members

Post by Rulle »

Okay er også lidt underligt... Men alt andet lige så prøvede jeg at fortsætte og det virker nu. Dog kan man ikke uploade f.eks themes i XML format, det vil den ikke være med til.

Webform (eller andre på surftown) har du også problemer med hastigheden ikke er for god? Synes godt mine sider kan hænge lidt i CMSMS på surftown...
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by Silmarillion »

Hvis surftown kører med safemode slået til, er der potentielle problemer med upload af f.eks. xml-themes... safemode er en bitch at programmere mod, men vi gør vores bedste...

m.
webform
Power Poster
Power Poster

Post by webform »

Ja jeg har oplevet at CMSMS hænger lidt en gang imellem på Surftown.

Og Safe Mode er slået til (Er det snart ikke på samtlige servere i Danmark?) hvilket gør at de nyeste versioner af CMSMS ikke vil installerer - Men jeg, har som nævnt, fundet en løsning ved at installerer en ældre pakke og så efterfølgende opgraderer!

En anden metode er at banke alt ind via SQL, men mit problem er at jeg ikke altid kan huske samtlige stier der skal bruges i config filen ;-)

Og nej man kan ikke installerer XML-filer under Moduler pga. Safe Mode - Her bruger jeg igen en lille omvej (som faktisk er ok mht. at teste først), jeg installerer mine moduler i min offline (lokale) version og så FTP uploader derefter modulet til live versionen!
dropster
Forum Members
Forum Members

Post by dropster »

webform wrote: Og Safe Mode er slået til (Er det snart ikke på samtlige servere i Danmark?) hvilket gør at de nyeste versioner af CMSMS ikke vil installerer - Men jeg, har som nævnt, fundet en løsning ved at installerer en ældre pakke og så efterfølgende opgraderer!
Det virkede nu fint med at installere nyeste version hos one.com som også har safe mode slået til.

Men som altid YMMV
torstenk
Forum Members
Forum Members

Post by torstenk »

webform wrote: Ja jeg har oplevet at CMSMS hænger lidt en gang imellem på Surftown.

Og Safe Mode er slået til (Er det snart ikke på samtlige servere i Danmark?) hvilket gør at de nyeste versioner af CMSMS ikke vil installerer - Men jeg, har som nævnt, fundet en løsning ved at installerer en ældre pakke og så efterfølgende opgraderer!

En anden metode er at banke alt ind via SQL, men mit problem er at jeg ikke altid kan huske samtlige stier der skal bruges i config filen ;-)

Og nej man kan ikke installerer XML-filer under Moduler pga. Safe Mode - Her bruger jeg igen en lille omvej (som faktisk er ok mht. at teste først), jeg installerer mine moduler i min offline (lokale) version og så FTP uploader derefter modulet til live versionen!
Kan du ikke fortælle mere om hvordan du gør det?

EN guide ville være godt?
webform
Power Poster
Power Poster

Post by webform »

Jeg laver altid en lokal installation af en site før jeg installerer på "live" serveren. Hertil bruger jeg MAMP (Macintosh, Apache, Mysql og PHP) som servermiljø - Hvis du er på Windows eller Linux kan du bruge enten WAMP eller LAMP.

Med en lokal installation i MAMP har jeg ingen problemer med Safe Mode, og kan derfor udfører en "normal" installation af moduler ved brug af f.eks. xml-filer.
Efter installation på min lokale udgaver, tager jeg mappen for det modul jeg har installeret, og uploader til live-serveren. Går herefter ind i "admin -> udvidelser -> moduler" og klikker Installer. Så er modulet installeret i live-udgaven uden problemer med Safe Mode.

Nogle moduler tilbyder dog også at du kan downloade en pakket fil af modulet, som du kan uploade via FTP, uden at bruge en lokal installation først. Søg under "Downloads -> Modules" på denne site for at finde det modul du skal bruge og om der findes en pakket fil du kan bruge i stedet for XML!
torstenk
Forum Members
Forum Members

Post by torstenk »

Okay det lyder jo egentlig ret smart :)

Men hvad skriver du så når du er færdig med at installere på localhost i sidste vindue. Her tænker jeg både på hvad der skal stå i dine mysql indstillinger? I mysql skriver du vel tabelindstillingerne for din server. Men hvad skal der stå i det sidste vindue. Der hvor du skal skrive:

CMS dokument rodmappe (som set fra serveren)

Sti til dokument-rodmappe

For de to er vel ret vigtige for hvis du skriver localhostindstillinger tror den at siden ligger lokalt hvilke er fint når du skal uploade XML filen, men det virker jo så ikke når du skal uploade den
webform
Power Poster
Power Poster

Post by webform »

Det er ikke nødvendigt at indtaste nogle indstillinger til MySQL tabellerne når du installerer moduler i CMSMS - Her går jeg ind i Modulhåndtering og klikker "Hent og Installer" for de ønskede moduler.

Har jeg manuelt downloadet en XML fil, går jeg til Moduler og vælger "Upload fil" og installerer den vej rundt!

Herefter kan jeg overflytte den installeret modulmappe, via FTP, til liveserveren og klikke Installer igen på liveudgaven!

Godt nok installerer jeg to gange, både lokalt og på liveserveren - Men på den måde omgår jeg Safe Mode hvis jeg kun har en XML-fil til rådighed!

Alt dette er dog unødvendigt hvis det også findes en "pakket" udgave af modulet til download - For så kan du downloade den udgave og uploade og installere direkte på din liveserver uden problemer med Safe Mode.

Håber jeg forstod dit spørgsmål korrekt?
torstenk
Forum Members
Forum Members

Post by torstenk »

Det jeg tænker på er dette
Hvad skriver du i disse bokse?
Image

Image

Fordi hvis man udfylder dem til localhost virker det jo ikke når man uploader den. Og skriver man sin websites indstillinger kan man ikke gå ind og uploade sit XML theme
torstenk
Forum Members
Forum Members

Post by torstenk »

Hmm jeg troede ellers jeg havde svaret, men så må jeg lige skrive det igen.

Det er i disse to vinduer jeg er i tvivl om hvad du skriver.

Image

Image

Som du kan se skal man jo skrive sine indstillnger for serveren. Hvis man skriver for sin localhost kan man godt uploade XML filen, men så siger den jo fejl når den kommer op på serveren. Hvis du indtaster serverinfo siger den fejl når du vil logge ind på den lokalt.

Hvad gør du der?
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”