[Opgelost] Captcha probleem

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Blade
New Member
New Member

[Opgelost] Captcha probleem

Post by Blade »

Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje met de module formbuilder en dan specifiek Captcha.
Heb een form gemaakt dat allemaal goed werkt, ter beveiliging heb ik er Captcha aan gehangen (voor de mensen die het niet weten, beveiliging tegen bots. Tekst uit een plaatje overnemen). Nu zit het probleem in het weergeven van het plaatje.
Je kan zien dat het formulier werkt en dat het captcha gedeelte ook ingeladen word. Maar ik krijg alleen het kader tezien en niet het daadwerkelijk plaatje.
Als ik naar de rechtstreekse link ga. ../tmp/cache krijg ik het plaatje ook niet te zien (404 error). Maar als ik het plaatje rechtstreeks van server haal en op computer zet dan is het plaatje er wel.

Zelf denk ik dat het misschien meer een server probleem is. Maar ik hoop dat iemand dit probleem als is tegen gekomen en opgelost heeft.
Bij voorbaat dank natuurlijk,
Last edited by Blade on Tue Nov 25, 2008 2:47 pm, edited 1 time in total.
Dee
Power Poster
Power Poster

Re: Captcha probleem

Post by Dee »

Het lijkt erop dat bestanden in de tmp/cache folder niet bereikbaar zijn vanaf het web, een permissie kwestie dus.

Grtz,
D
Blade
New Member
New Member

Post by Blade »

Heb het gevonden.
Captcha gebruikt de directory tmp/cache. Maar als je cms op het moment je deze aan het ontwikkelen niet in de root map van je hosting hebt staan, maar in mijn geval een niveau hoger. Is de verwijzing naar de plaatjes nog steeds gericht naar de root. Her probleem moet technische gezien opgelost zijn op het moment je de pagina verhuist naar de root en live gaat.
Bedankt voor de moeite.
Dee
Power Poster
Power Poster

Post by Dee »

Blade wrote: Heb het gevonden.
Captcha gebruikt de directory tmp/cache. Maar als je cms op het moment je deze aan het ontwikkelen niet in de root map van je hosting hebt staan, maar in mijn geval een niveau hoger. Is de verwijzing naar de plaatjes nog steeds gericht naar de root.
Als het goed is gebruikt de Captcha module gewoon $config['root_url']/tmp/cache/
Normaal gesproken pas je de waarde van $config['root_url'] in config.php pas aan als je de site daadwerkelijk verhuist.
Ik gebruik/ontwikkel de Captcha module eigenlijk meestal in een subfolder van de webroot.

Grtz,
D
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”