Wil graag een website online zetten in meerdere talen.
Engels - Nederlands (om te beginnen)
Klant wil graag beginnen met een splash login scherm waarbij bezoeker taal kan kiezen.
Hoe zet ik best cms op??
2 x een cms, één onder .website/nl en één onder .website/en waarbij dan kan gekozen worden (submappen) of alles binnen 1 cms (weet dat je meerdere talen onder één cms kan herbergen, maar moet tut eens goed bekijken)
Kan ik nog een splashlogin gebruiken als cms in root staat?? En moet ik daar ook een cookie voor schrijven voor een volgende login??
Meerdere talen Topic is solved
Moderator: velden
Meerdere talen
Last edited by iStevo on Tue Nov 25, 2008 8:03 pm, edited 1 time in total.
Re: Meerdere talen
Ik heb laatst http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... l#msg68038 toegepast op www.sparjeburd.nl.
Je wilt een splashscreen zeg je, dat kan mooi in de bovenliggende Home pagina, in plaats van het zelfkiezende UDT.
Je wilt een splashscreen zeg je, dat kan mooi in de bovenliggende Home pagina, in plaats van het zelfkiezende UDT.
Met het script, wordt bedoeld, dat je verschillende pagina;s kunt aanmaken, als b.v. NL of EN, waaronder je dan de specifieke paginas kunt maken in die taal.... Dus de talen in de UDT, wordt de pagina NL b.v. aangeroepen.
- Home
- NL
- NLpage1
- NLpage2
- EN
- Enpage1
- Enpage2
- FR
- FRpage1
- FRpage2
I created a UDT called "browserlanguage" that holds:
Code:
{
$lang = $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'];
if (substr($lang, 0, 2) == 'en')
{
header("Location: index.php?page=en");
} elseif (substr($lang, 0, 2) == 'fr')
{
header("Location: index.php?page=fr");
} else {
header("Location: index.php?page=nl");
}
}
UDT is een User Defined Tag, ook wel "Gebruikers gedefinieerde tags".
Maar zoals ik al postte, dat moet je dus niet gebruiken...
Heb je de structuur zoals in het topic staat al gemaakt?
Maar zoals ik al postte, dat moet je dus niet gebruiken...
Heb je de structuur zoals in het topic staat al gemaakt?
Deze zet je in de homepage, waar enkel deze UDT staat. Deze zal ervoor zorgen dat de bezoeker naar de gewenste pagina (=taal) wordt gestuurd.
Ronny
Ronny
Het idee is dat de UDT je naar een andere pagina schiet, maar dat is enkel nodig als je het automatisch wil hebben. Of zich voldoen vlaggen in de template, die linken naar een pagina NL of EN.....
Ik heb een aantal plaatjes bijgevoegd, hoe het er uit ziet.
Nogmaals, enkel de aanpassing in de template, dus een level 1 zijnde de talen, en starten met level 2 in het menu, is echt nodig. De UDT samen met de aanroep van de UDT in de homepage, zijn nodig om AUTOMATISCH naar de pagina in de taal van de user te gaan.
Ronny
Ik heb een aantal plaatjes bijgevoegd, hoe het er uit ziet.
Nogmaals, enkel de aanpassing in de template, dus een level 1 zijnde de talen, en starten met level 2 in het menu, is echt nodig. De UDT samen met de aanroep van de UDT in de homepage, zijn nodig om AUTOMATISCH naar de pagina in de taal van de user te gaan.
Ronny
Dat doe je door het "start_level" mee te geven in het menu, in mijn 3de plaatje, zie je dat ik daar ook een start_level meegeef, hij zal daar dus alleen de kinderen laten zien van het gekozen menu, dus als je EN kiest, zal het menu enkel de pagina;s daaronder tonen,
Ronny
Ronny