[Opgelost] 2e poging installatie foutmelding

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
bojon

[Opgelost] 2e poging installatie foutmelding

Post by bojon »

Deze post heb ik al een week gelden ook geplaatst maar schijnbaar heb ik nog niet de juiste persoon gevonden voor een antwoord.

Op een subdomain  CMS geïnstalleerd. Krijg  direct de volgende mededeling bij het testen:

Test van externe URL Uitgaande http verbindingen lijken niet te werken. Hierdoor zal de module manager en wellicht andere functionaliteit niet werken.
Het zal waarschijnlijk niet lukken een bestand op een andere/externe webserver te openen.

Daarna als ik verder ga kan ik wel alles van CMS installeren. Maar wat voor invloed heeft deze foutmelding op het functioneren van CMS.
De gemaakte website draait goed op de localhost. Maar voor ik de oude site verwijder wil ik wel graag weten of de nieuwe site gemaakt met CMS goed kan draaien!!!

Kan iemand mij raad geven?

Is dit een probleem van CMS of van de hosting? ;D ;D ;D

met vriendelijke groet Bojon
Last edited by bojon on Fri Oct 31, 2008 3:44 pm, edited 1 time in total.
Dee
Power Poster
Power Poster

Re: 2e poging installatie foutmelding

Post by Dee »

De hosting heeft allow_url_fopen uitstaan.
Dit betekent dat het niet mogelijk is om externe scripts (op een andere server) uit te voeren.

Op zich is dat geen probleem voor het functioneren van CMS Made Simple, maar het is wel nodig om modules te installeren via de Module Manager. Hierdoor zullen (nieuwe) modules handmatig geinstalleerd moeten worden (ofwel via FTP of door uploaden van .xml file).

Grtz,
D
bojon

Re: 2e poging installatie foutmelding

Post by bojon »

Dank je Dee.

Hier kan ik iets mee.

Thx Bojon ;)
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”