[Uit frustratie gestopt] php safe mode 'uit' niet onderstnd. door host.prov.

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Art-art

[Uit frustratie gestopt] php safe mode 'uit' niet onderstnd. door host.prov.

Post by Art-art »

Hallo allemaal,

Even weg geweest, maar weer helemaal in CMSMS gedoken. Ik moest nu toch echt upgraden naar versie 1.4.1 (draai nog steeds 1.3.1).

Toen 1.4 uitkwam liep ik ook al vast en het is nog niet beter:
Een vereiste van CMCMS 1.4 is dat php safe mode 'uit' staat. Dat is nu m'n probleem, zowel XS4ALL als de kleine provider waar ik een schaduwsite heb draaien (waar ik ook op test) staan dit niet toe. Hierdoor loopt de installatie vast. Als ik even rondneus op het net krijg ik het idee dat steeds meer providers safe mode uit veiligheidsoverwegingen 'uit' zetten.

Hebben jullie een oplossing? De eis van het team is nogal hard (zie b.v. de opmerkingen van Pierre hierover http://wiki.cmsmadesimple.org/index.php/User_Handbook/Installation/Requirements) en nu loop ik vast.

Natuurlijk is overstappen naar een andere provider een optie maar ik zie het niet zitten om steeds maar weer van de een naar de ander te hoppen als er de een of andere faciliteit niet geboden wordt. Verder ben ik nu aardig aan CMSMS gewend en heb ik niet veel zin me op een ander CMS te gaan richten.

Suggesties?

Ik hoor het graag.

Groeten,

Arthur
Last edited by Art-art on Mon Sep 29, 2008 2:33 pm, edited 1 time in total.
Dleeuwen
Forum Members
Forum Members

Re: php safe mode wordt niet ondersteund door hostingprovider.

Post by Dleeuwen »

Er staat dat je het wel kan installeren met SAFEMODE aan, alleen dat er geen support op wordt gegeven. Ook zul je goed moeten nagaan voordat je een probleem of vraag op het forum plaatst dit niet veroorzaakt wordt door SAFEMODE.

Ik denk toch echt dat de beste oplossing is om een andere hostingprovider te zoeken, maar dat is aan jou.
Art-art

Re: php safe mode 'uit' wordt niet ondersteund door hostingprovider.

Post by Art-art »

Hallo DLeeuwen,

Bedankt voor je antwoord. Daar was ik al bang voor.
Hoe kan ik echter doorgaan bij de installatie. Je kan niet verder klikken als er een blokkerend probleem is.

Groeten,

Arthur
iStevo

Post by iStevo »

Arthur wrote: Hallo DLeeuwen,

Hoe kan ik echter doorgaan bij de installatie. Je kan niet verder klikken als er een blokkerend probleem is.

Groeten,

Arthur
Klopt, heb ook geprobeerd om verder te installeren zonder maar lukte inderdaad niet.
Mijn provider heeft een efforke gedaan.
Art-art

Post by Art-art »

Klopt, heb ook geprobeerd om verder te installeren zonder maar lukte inderdaad niet.
??? Hallo, is dit een typo of vakterm die ik niet ken?
Last edited by Art-art on Tue Sep 16, 2008 7:21 am, edited 1 time in total.
ID2020
Forum Members
Forum Members

Post by ID2020 »

Ik heb mijn sites gehost bij mijndomein.nl

De safe mode staat standaard aan. >:(
Maar als je een mail stuurt naar de technische helpdesk om dit uit te zetten omdat je cmsms gaat gebruiken, dan wordt hij uitgeschakeld. ;D

Groeten,

ID2020
Dleeuwen
Forum Members
Forum Members

Post by Dleeuwen »

Mr_Stevo wrote:
Arthur wrote: Hallo DLeeuwen,

Groeten,

Arthur
Is SAFEMODE het enige waarop hij blokkeert tijdens de installatie? Zover ik me kan herinneren was de kleur geel bij SAFEMODE wat inhoud dat ik het wel kan installeren mits de andere onderdelen wel allemaal voldoen aan de eisen.

Ik heb hier gelukkig geen last van aangezien ik zelf mede-eigenaar ben van een hostingprovider. Wij zetten vaak SAFEMODE uit tijdens de installatie en zetten het daarna indien mogelijk weer aan. Steeds meer applicaties vragen om SAFEMODE aan en dit is vaak geen probleem zolang alles goed in de gaten wordt gehouden.

Nu maar hopen dat PHP6 snel komt ;)
Art-art

Post by Art-art »

Dleeuwen wrote: Is SAFEMODE het enige waarop hij blokkeert tijdens de installatie? Zover ik me kan herinneren was de kleur geel bij SAFEMODE wat inhoud dat ik het wel kan installeren mits de andere onderdelen wel allemaal voldoen aan de eisen.

Je hebt gelijk. De SAFEMODE check zelf is [glow=black,2,300]![/glow]

De vragen die blocking zijn verwijzen wel naar Safemode, vandaar mijn focus hierop.
De met [glow=black,2,300]X[/glow] beantwoorde vragen zijn:

Checking if the httpd process can create a file inside of a directory it created.

The HTTP Process owner cannot create a file inside a directory that it owns. This probably means that safe mode is enabled in some way. Many functions inside CMS made simple will not operate properly without this ability. Continuing is not possible.

en

Checking if session.save_path is writable                          You have /tmp/

No permission to write in directory. This could be caused by file permissions and ownership. Safe mode may also be in effect. (/tmp/)
Your session.save_path is "/tmp/". Not having this as writable may make logins to the Admin Panel not work. You may want to look into making this path writable if you have trouble logging into the Admin Panel. This test may fail if safe_mode is enabled (see below).

Het lijkt me dat de oorzaak bij SAFEMODE zit. Als er andere opties zijn. hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Last edited by Art-art on Wed Sep 17, 2008 11:57 am, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”