Externe scripts/modules toevoegen

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Jorco
Forum Members
Forum Members

Externe scripts/modules toevoegen

Post by Jorco »

Zoals het hoort heb ik de "search" functie meerdere malen gebruikt, maar ik wil toch hier even wat mensen om hulp vragen.

Ik maak een website voor mijn voetbalvereniging en ik wil graag allerlei statistieken bijhouden.
Hiervoor heb ik een script met de volgende functies:

Admin, waar je elk seizoen voor elk team alle spelers, wedstrijden, doelpunten, kaarten, assists, blessures e.d. bij kunt houden.
Dit wordt dan automatisch gegenereerd in een scriptje.

Dit zou ik graag willen terugzien in CMSMS als een module, zodat ik via de admin-backend alles bij kan werken.
De bedoeling is dat ik dan frontend een pagina met alle statistieken kan terugkijken en op de losse pagina's van elke speler zelf zijn persoonlijke statistieken.

Ik heb al bij andere modules gekeken hoe dit gedaan is, maar het lukt me niet om mijn eigen script goed werkend te krijgen.
Het script heeft een admin map, met losse templates, en per functie een losse file met script.
Voor de frontend is er een index.php script met alle aanroep functies.

Wie kan en wilt mij een beetje wegwijs maken in het module maken ;)

Mvg Joris Coenders
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Re: Externe scripts/modules toevoegen

Post by RonnyK »

Joris,

om zelf een module te bouwen, kun je het beste de Skeleton module gebruiken. Deze geeft het raamwerk, voor het bouwen van een module.

Ik weet zo niet of er modules zijn die je kunt gebruiken, die iets vergelijkbaars doen. Je zou eens kunnen zoeken in de Development hoek.

Ronny
Jorco
Forum Members
Forum Members

Re: Externe scripts/modules toevoegen

Post by Jorco »

Ik heb zo'n beetje alles doorgespit.
Probleem blijft een beetje dat ik erg veel verschillende tabs nodig heb, en eigenlijk geen idee heb hoe je dat precies in cmsms maakt...

Dus als er iemand is die mij wat extra informatie kan geven over module maker..
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”