Bij de zoekbox wil ik graag alle tekst omzetten naar Nederlands, dus ook de tekst '
search' vòòr het invoerveld.
Heb al heftig gezocht op nl. en eng. forum maar kom er nog niet goed uit.
[opgelost] Search veranderen in zoeken Topic is solved
Moderator: velden
[opgelost] Search veranderen in zoeken
Last edited by Ann on Tue Sep 11, 2007 11:54 am, edited 1 time in total.
Re: Search veranderen in zoeken
Als je bij de algemene instellingen de standaard-taal op Nederlands hebt gezet, dan zou het volgens mij al moeten zijn zoals jij wenst.
Je kunt ook proberen door in je template te gebruiken: {search lang='nl=NL'}
De tekst in het input-veld kun je eenvoudig wijzigen via het admin-panel onder menu "uitbreidingen" > "Zoeken" tabblad "opties" zie "standaard zoektekst"
Je kunt ook proberen door in je template te gebruiken: {search lang='nl=NL'}
De tekst in het input-veld kun je eenvoudig wijzigen via het admin-panel onder menu "uitbreidingen" > "Zoeken" tabblad "opties" zie "standaard zoektekst"
Bedoel je de wijziging
Ik heb het veranderd maar dan gebeurt er niets.
Het invoerveld heb ik al wel de tekst kunnen aanpassen zoals jij het beschrven hebt!! Bedankt
in deze div?Je kunt ook proberen door in je template te gebruiken: {search lang='nl=NL'}
Code: Select all
{* Start Search *}
<div id="search">
{search lang='nl=NL'}
</div>
{* End Search *}
Het invoerveld heb ik al wel de tekst kunnen aanpassen zoals jij het beschrven hebt!! Bedankt
Ann,
uit de help van "Extensions -> Search -> Help"
searchtext=: stuurt de tekst in het veld
resultpage=: stuurt je naar de pagina waarin de resultaten worden getoond i.p.v. overschrijven huidige content.
Ronny
uit de help van "Extensions -> Search -> Help"
submit=: stuurt de tekst op de button(optional) submit="Submit" - Text to place into the submit button
(optional) searchtext="null" - Text to place into the search box
(optional) resultpage="null" - Page to display search results in. This can either be a page alias or an id. Used to allow search results to be displayed in a different template from the search form
(optional) lang="en_US" - Parameter is used to specify what language to use for display on the frontend. Not all modules support or need this.
searchtext=: stuurt de tekst in het veld
resultpage=: stuurt je naar de pagina waarin de resultaten worden getoond i.p.v. overschrijven huidige content.
Ronny
Het invoerveld en de button zijn nu in NL nu nog het stukje tekst voor het invoerveld 'search'
Standaard wordt die gezet in de taal, die in de "Global Settings" staat bij de "default taal voor de frontend".
Wanneer je die niet wil omzetten, kun je het ook hard coderen in:
"Extensions -> Search -> Search template":
Ronny
Wanneer je die niet wil omzetten, kun je het ook hard coderen in:
"Extensions -> Search -> Search template":
kun je dan vervangen door willekeurige tekst.{$startform}
{$label}: {$inputbox}{$submitbutton}{$hidden}
{$endform}
Ronny
Ontzettend bedankt Ronny!
ik heb inderdaad de Global settings aangepast en zie daar er staat nu 'zoeken' voor het invoerveld van het zoekgedeelte.
ik heb inderdaad de Global settings aangepast en zie daar er staat nu 'zoeken' voor het invoerveld van het zoekgedeelte.
Re: [opgelost] Search veranderen in zoeken
Ikzelf haal ook wel eens het label ervoor weg, omdat ik dan de "searchtext" al vul met "Zoeken....". Anders staat er 3maal "Zoeken", voor/in/button. Weghalen is dan in het opgegevens scherm, de $label met het ":" weghalen.
Ronny
Ronny
Bedankt voor de tip, heb momenteel inderdaad het invoerveld leeg gelaten.
Wat ik ook gedaan heb is de sytlesheet iets aanpassen m.b.t. de breedte van de zoekmodule. Bij mij verscheen eerder de knop onder het invoerveld omdat het woord Verstuur meer letters bevat dan Submit. Maar misschien was dat ook wel automatisch aangepast wanneer ik eerder de global settings had gewijzigd naar Nederlands of gaat CMSMS zo ver niet?
Nu nog eens bekijken of ik het aandurf om de update te installeren.........
Wat ik ook gedaan heb is de sytlesheet iets aanpassen m.b.t. de breedte van de zoekmodule. Bij mij verscheen eerder de knop onder het invoerveld omdat het woord Verstuur meer letters bevat dan Submit. Maar misschien was dat ook wel automatisch aangepast wanneer ik eerder de global settings had gewijzigd naar Nederlands of gaat CMSMS zo ver niet?
Nu nog eens bekijken of ik het aandurf om de update te installeren.........
Ann,
je moet inderdaad de DIV#SEARCH vergroten naar 25em o.i.d.
Ronny
je moet inderdaad de DIV#SEARCH vergroten naar 25em o.i.d.
Ronny