Gebruik van UDT in module-template (tpl-bestand)

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
User avatar
Freud
Forum Members
Forum Members
Posts: 53
Joined: Fri Jun 12, 2009 6:45 pm
Location: Schipluiden

Gebruik van UDT in module-template (tpl-bestand)

Post by Freud »

In het verleden heb ik regelmatig user defined tags in template-bestanden (.tpl) van verschillende modules geplaatst. Soms is het handig om dmv smarty-variabelen uit een UDT de backend-schermen aan te passen. De template-bestanden plaats ik dan in de aangemaakte map 'module_custom'.

Ik CMSMS 1.9.4.3 werkte dat prima, maar nu wil ik hetzelfde toepassen in versie 1.11.2.1 en krijg ik in de backend volledig witte schermen op het moment dat ik een UDT aan een tpl/bestand heb toegevoegd.

Voorbeeld: Ik wil aan het bestand createjob.tpl van NMS 2.6.5 een datum/tijd-veld toevoegen om een opdrachtverzenddatum en -tijd in te kunnen laten voeren. Daarvoor heb ik een UDT gemaakt die ergens de eerder opgeslagen info vandaan haalt en die via smarty-variablen aan de template doorgeeft. Werkte prima in 1.9.4, maar in 1.11.2.1 een wit scherm zaols ik al zei.
Zelfs als de UDT alleen een simpele echo bevat, gaat het mis.
Hetzelfde gebeurt bij tpl-bestanden van andere modules. Het maakt ook niet uit of de tpl-bestanden in de map module_custom staan of gewoon in templates-map van de module.

Is hier iets over bekend bij andere forumleden? Ik kon er in het gehele forum niets over vinden.

Bij voorbaat dank!
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Gebruik van UDT in module-template (tpl-bestand)

Post by Jos »

Ik heb een tijdje geleden een gerelateerd probleem langs zien komen op IRC, en als ik me goed herinner wist calguy1000 toen te melden dat door Smarty3 de UDT's niet meer werken in de backend. (waar UDT's goedbeschouwd ook niet voor bedoeld waren)

Geen idee of er iets loopt om dit op te lossen. Ik weet wel dat er alweer hard gewerkt wordt aan 1.11.3
deactivated010521

Re: Gebruik van UDT in module-template (tpl-bestand)

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:00 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Freud
Forum Members
Forum Members
Posts: 53
Joined: Fri Jun 12, 2009 6:45 pm
Location: Schipluiden

Re: Gebruik van UDT in module-template (tpl-bestand)

Post by Freud »

Jos, Arnoud,

Dank voor de snelle reacties.

@Jos: Ik begrijp dat de UDT's niet echt bedoeld zijn voor backend gebruik, maar soms is het wel handig.

@Arnoud: Ik heb het gelijk maar even uitgeprobeerd met een UDT in de editarticle-template van de News module. Die in de map module_custom geplaatst en vervolgens de News-module de gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd. Geen resultaat. Opnieuw een wit scherm.

Andere ideeën nog?
User avatar
Freud
Forum Members
Forum Members
Posts: 53
Joined: Fri Jun 12, 2009 6:45 pm
Location: Schipluiden

Re: Gebruik van UDT in module-template (tpl-bestand)

Post by Freud »

Dankzij een oplettende Jos:
Wordt opgelost in 1.11.3 (zie http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... =1&t=63941)
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Gebruik van UDT in module-template (tpl-bestand)

Post by Jos »

Freud wrote:Dankzij een oplettende Jos
That's me ;D 8)
User avatar
Freud
Forum Members
Forum Members
Posts: 53
Joined: Fri Jun 12, 2009 6:45 pm
Location: Schipluiden

Re: Gebruik van UDT in module-template (tpl-bestand)

Post by Freud »

Helaas, een upgrade naar 1.11.3 heeft het probleem niet opgelost.
Nog steeds een 'blank screen' als ik een UDT in een tpl-bestand plaats.

Adminlog geeft de volgende foutmelding:
ERROR DETECTED: Uncaught exception 'SmartyCompilerException' with message 'Syntax Error in template "module_file_tpl:News;editarticle.tpl" on line 1 "{test}" unknown tag "test"' in /var/www/vhosts/...

Iemand nog een idee?
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”