Hoi iedereen, ik ben met een website bezig waarop ik op alle verschillende pagina's 2 verschillende foto's wil laten zien in een banner. Deze banner moet door de gebruiker zelf te veranderen zijn.
Nu is mijn vraag of ik dit vanuit Gallery voor elkaar kan krijgen. Nu kan ik natuurlijk voor elke pagina een aparte template maken waar ik dus foto's uit de diverse gallery-mappen laat halen. Aangezien het ook nog eens een meertalige website is, zullen er dan heel veel verschillende templates moeten worden gemaakt wat mijns inziens gemakkelijker kan, maar hoe???
Is het misschien mogelijk met een UDT bepaalde gallery-mappen te koppelen aan bepaalde pagina's, zodat er via de UDT aan de hand van de pagina-alias wordt gekeken uit welke map er foto's moeten worden getoond?
Alvast bedankt voor het meedenken
Gallery, verschillende foto's op verschillende pagina's
Moderator: velden
Re: Gallery, verschillende foto's op verschillende pagina's
Je zou de template 'cycle' kunnen gebruiken, daarmee kun je dan images laten roteren.
Inderdaad zou je in de aanroep b.v. de gallery met als naam $page_alias kunnen gebruiken. Ikzelf heb een aangepaste cycle-template gemaakt, waarmee ik het commentaar van de foto gebruik als URL voor de image. Dus de URL naar degene van wie de foto/link is.
Ronny
Inderdaad zou je in de aanroep b.v. de gallery met als naam $page_alias kunnen gebruiken. Ikzelf heb een aangepaste cycle-template gemaakt, waarmee ik het commentaar van de foto gebruik als URL voor de image. Dus de URL naar degene van wie de foto/link is.
Ronny
Beste Ronny,RonnyK wrote: Je zou de template 'cycle' kunnen gebruiken, daarmee kun je dan images laten roteren.
Ronny
ik heb je tekst een aantal keren moeten lezen, maar ben weer een stap verder gekomen. Heb de cycle-template geïnstalleerd en werkend gekregen. Maar hoe kan ik deze verwijzen naar een bepaalde dir gekoppeld aan een bepaalde pagina?
Daarnaast zou ik het mooi vinden om het "Slide and cross-fade" effect welke op deze pagina staat: http://tobia.github.com/CrossSlide/ te gebruiken. Is het veel werk om dit in de template te verwerken??
Alvast weer bedankt
Ik zal een voorbeeld uitwerken.. Kom er straks op terug....
Ronny
Ronny
Geweldig alvast bedanktRonnyK wrote: Ik zal een voorbeeld uitwerken.. Kom er straks op terug....
Ronny
Je kunt het volgende aanroepen in je template waar je de image wil hebben....
{Gallery dir=$page_alias}
Vervolgens kun je dus in Gallery een sub-gallery aanmaken die je als naam de alias van de pagina geeft, daarmee roep je specifiek die betreffende Gallery aan.
De cross-slide heb ik nog niet bekeken. Ik zal eens kijken....
Ronny
{Gallery dir=$page_alias}
Vervolgens kun je dus in Gallery een sub-gallery aanmaken die je als naam de alias van de pagina geeft, daarmee roep je specifiek die betreffende Gallery aan.
De cross-slide heb ik nog niet bekeken. Ik zal eens kijken....
Ronny