Ik heb wat zitten experimenteren met programma's die password protected pagina's kunnen maken.
Leuk maar niet wat ik zoek. Nu heb ik wel het probleem dat er in alle pagina's, ook in de Admin omgeving, om een
password en username gevraagd wordt. Met een [cancel] kom ik wel verder, maar zeer irritant natuurlijk.
Ik heb alle files bekeken, templates, stylesheets en ook .htaccess maar niet iets gevonden wat ik weg kan halen.
Het vreemde is wel dat ik dit alleen bij index.php pagina's krijg niet bij de index.html pagina.
Ik kan alleen nog maar bedenken dat ik cmsms opnieuw installeer maar dan ben ik veel werk kwijt, das ook niet zo lekker.
Vraag: kan iemand mij wijzen hoe ik die password/username weg kan krijgen of,
als het niet anders kan, cmsms botweg er overheen installeren zonder de content kwijt te raken?
Vast veel dank!
John
Probleem - opnieuw er overheen installeren?
Moderator: velden
Re: Probleem - opnieuw er overheen installeren?
Op welke wijze heb je de pagina's proberen te beveiligen?Gamonon wrote: Ik heb alle files bekeken, templates, stylesheets en ook .htaccess maar niet iets gevonden wat ik weg kan halen.
FEU+CC, met htaccess of met...?
Vanuit een template of heb je bestanden aangepast?
Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Ik heb HTML password wizzard gedraaid. Intentie was alleen lokaal maar zodra je de remote gegevens er inzet gaat ie ook op de server aan de gang. Het programma zet een php kop in alle pagina's die je wil beveiligen. Ik heb alleen lokaal een pagina geprobeerd en geen remote files gemarkeerd voor beveiliging.
Ik heb ook een php script op .htaccess gedraaid maar die pakte alleen de .htacces file aan. De naam van dat progje weet ik niet meer.
Ik heb met FTP Cute bestanden nagekeken om te zien of de properties aangepast zijn maar ook nakko.
Ik heb ook een php script op .htaccess gedraaid maar die pakte alleen de .htacces file aan. De naam van dat progje weet ik niet meer.
Ik heb met FTP Cute bestanden nagekeken om te zien of de properties aangepast zijn maar ook nakko.
Okay, op zich zou je zonder problemen de bestanden van de gebruikte cmsms versie kunnen overschrijven.
Net als bij een upgrade, welke versie werk je trouwens? Wellicht kun je een upgrade doen...
In het eerste geval kun je de install map weer verwijderen, geen install of install/upgrade.php doen.
Zorg wel altijd voor een backup, problemen niet nog groter maken
Je zou trouwens ook op de bestaande database een nieuwe install kunnen maken...
Rolf
Net als bij een upgrade, welke versie werk je trouwens? Wellicht kun je een upgrade doen...
In het eerste geval kun je de install map weer verwijderen, geen install of install/upgrade.php doen.
Zorg wel altijd voor een backup, problemen niet nog groter maken

Je zou trouwens ook op de bestaande database een nieuwe install kunnen maken...
Rolf
Ja die laatste optie heb ik ook aan gedacht.
Een geheel nieuwe installatie uitvoeren met een ander db voorvoegsel. Zou dat werken denk je?
Een geheel nieuwe installatie uitvoeren met een ander db voorvoegsel. Zou dat werken denk je?
Maak eerst een kopie van je database.
Hierin kopieer je de cmsms bestanden en een lege config.php.
Doe een install en loop de stappen door behalve de stap waarin gevraagd wordt om tabellen en standaard inhoud aan te maken.
Vink deze opties dus uit. NIET doen dus
Op deze wijze wordt de website opnieuw opgebouwd, met de inhoud van de bestaande database.
Als je de layout afbeeldingen en uploads ook kopieert in de nieuwe site, dan ben je al een heel stuk in de goede richting.
Als alles goed werkt dan zou je de nieuwe site kunnen kopieren naar de root.
Rolf
Nee, wat je kunt doen is een submap aanmaken bijv. www.map.eenwebsitenaam.nl of www.eenwebsitenaam.nl/mapEen geheel nieuwe installatie uitvoeren met een ander db voorvoegsel. Zou dat werken denk je?
Hierin kopieer je de cmsms bestanden en een lege config.php.
Doe een install en loop de stappen door behalve de stap waarin gevraagd wordt om tabellen en standaard inhoud aan te maken.
Vink deze opties dus uit. NIET doen dus

Op deze wijze wordt de website opnieuw opgebouwd, met de inhoud van de bestaande database.
Als je de layout afbeeldingen en uploads ook kopieert in de nieuwe site, dan ben je al een heel stuk in de goede richting.
Als alles goed werkt dan zou je de nieuwe site kunnen kopieren naar de root.
Rolf