Een error onderaan mijn site en CMS Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Adelaar

Een error onderaan mijn site en CMS

Post by Adelaar »

Hallo,
Ik gebruik al heel lang cmsmadesimple en ik heb er nooit problemen mee gehad. Maar nu op heb ik een probleempje.
De probleem is dat sinds een paar dagen helemaal onderaan mijn website staat deze error:

PHP Warning: Unknown(): Unable to load dynamic library 'C:\php\extensions\php_domxml.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0 PHP Warning: Unknown(): Unable to load dynamic library 'C:\php\extensions\php_gettext.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0 PHP Warning: Unknown(): Unable to load dynamic library 'C:\php\extensions\php_xslt.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0

Deze error staat ok bij de admin page van cms.

Weet iemand wat dit is en hoe ik deze kan oplossen?
Ik heb onlangs een upgrad naar een nieuwe versie gedaan, maar dat heeft ook niet geholpen.

Alvast bedankt.
User avatar
erpee
Power Poster
Power Poster
Posts: 771
Joined: Sat Jul 07, 2007 9:22 am
Location: Almelo, The Netherlands

Re: Een error onderaan mijn site en CMS

Post by erpee »

treed deze fout alleen locaal op (eigen pc) of hebben andere gebruikers er ook last van.
Wat is je URL?
Waarom zou het direct goed moeten gaan? Dan is alle lol weg ...
Adelaar

Re: Een error onderaan mijn site en CMS

Post by Adelaar »

Bedankt voor je reactie.
Nee hoor, andere gebruikers ook. Ik heb de site met verschillende pc's gekeken. Overal stonden die error.
Adelaar

Re: Een error onderaan mijn site en CMS

Post by Adelaar »

Ja trouwens, deze error waarschuwing staat ook bij de admin page:

WAARSCHUWING: PHP Safe mode is actief. Dit kan voor problemen zorgen bij uploads vanuit de web browser. Dit geld voor plaatjes, thema’s en module XML pakketten. Het advies is safe mode uit te zetten in PHP.

Ik denk dat die error door de php safe mode veroorzaakt is.
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Een error onderaan mijn site en CMS

Post by RonnyK »

Dag Adelaar,

ik weet niet of SafeMode het probleem kan veroorzaken, dit lijkt meer op een PHP issue vanuit de installatie. Volgens de documentatie van PHP zou je cd DLL's moeten kopieren naar je windows omgeving, zodat windows ze kan laden:
Some of the extensions need extra DLLs to work. Couple of them can be found in the distribution package, in the c:\php\dlls\ folder but some, for example Oracle (php_oci8.dll) require DLLs which are not bundled with the distribution package. Copy the bundled DLLs from c:\php\dlls folder to your Windows PATH, safe places are:


c:\windows\system for Windows 9x/Me
c:\winnt\system32 for Windows NT/2000
c:\windows\system32 for Windows XP


If you have them already installed on your system, overwrite them only if something doesn't work correctly (Before overwriting them, it is a good idea to make a backup of them, or move them to another folder - just in case something goes wrong).
SafeMode kan in zoverre issues op je omgeving veroorzaken, dat geinstalleerde modules/files een code meekrijgen van de "eigenaar" oftewel degene die geinstalleerd heeft. Wanneer dit niet degene is die de file probeert te runnen, gaat SafeMode af, dit om te voorkomen dat "anderen" bestanden kunnen uitvoeren op je omgeving.

Om de melding te onderdrukken, kun je in de "Global Settings" onderaan uitzetten dat je de waarschuwing wil zien. Inderdaad kunnen bepaalde modules hierdoor "niet werken". Als je op een eigen server draait, kun je overwegen SafeMode uit te schakelen.

Ronny
Adelaar

Re: Een error onderaan mijn site en CMS

Post by Adelaar »

Bedankt voor je reactie,
Nee ik draai niet op mijn eigen server. Maar deze error staat ook op de andere php pagina's die niet bij de cms horen. Hoe komt dat? Het ligt niet aan mijn windows geloof ik. Dit ligt aan de server denk ik.

Alvast bedankt.
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Een error onderaan mijn site en CMS

Post by RonnyK »

Ik bedoelde ook de windows omgeving waar je omgeving op draait. Dat zal dus de server van de ISP zijn. Je kunt ze het beste een mail sturen met daarin de fouten, je kunt ze meteen aangeven dat je meldingen op Safemode krijgt en vragen of ze die willen uitschakelen voor je domein.

Ronny
Adelaar

Re: Een error onderaan mijn site en CMS

Post by Adelaar »

Bedankt voor je reactie.
Ik ga dat zeker doen.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”