[OPGELOST] Dropdown feature in een zelfgemaakt menu template implementeren

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Rolf
Power Poster
Power Poster

Re: [HEROPEND] Dropdown feature in een zelfgemaakt menu template implementeren

Post by Rolf »

Inderdaad wordt IE 6 nog veel gebruikt.
Vooral bij grote organisaties loopt de ict nog wel eens achter...  ???

Ik heb een eenvoudige udt gemaakt om voorzichtig de bezoekers te adviseren over te stappen naar een nieuwe versie.

Maak een gebruikersgedefinieerde tag aan genaamd 'ie6'

Code: Select all

echo '<!--[if IE 6]>';
echo '<p style="background:#f66; border: #f00 solid 2px; padding: 10px; margin-top: 20px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; color:#000;"><b>Waarschuwing!</b> U gebruikt een <b>verouderde</b> versie van Internet Explorer.<br />Als gevolg hiervan kunnen er onverwachte fouten optreden tijdens het bezoeken van deze én andere websites!<br />Wij raden u aan een nieuwe versie op uw computer te installeren. Deze kunt u <a href="http://www.microsoft.com/windows/internet-explorer/ie7/" target="_blank"><span style="color:#000; font-weight: bold;">hier</span></a> gratis downloaden.</p>';
echo '<![endif]-->';
zet {ie6} in een pagina of sjabloon en alleen een IE6 bezoeker krijgt een rode balk in beeld.
Of ze daadwerkelijk willen óf kunnen overstappen is nog maar de vraag, maar ze worden in ieder geval geattendeerd op het werkelijke probleem wanneer websites 'raar' doen.

Maar voorlopig ontkomen we er niet aan om sites aan te passen op IE6, 26% is wel erg veel...

Grt. Rolf

ps. ken je deze al? http://www.saveie6.com/&nbsp; ;D
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

haha vette site  ;)

Uh, je zo'n oplossing had ik inderdaad ook al op een andere site toegepast, alleen irritant is het wel natuurlijk wanneer mensen alsnog niet updaten....

Niemand enig idee wat de fout kan zijn?
Ik heb nu het menu template aangepast, en nu is het menu wel keurig 'gesloten' .. er stond een tag in van "IF IE7 --> "     waardoor de link tag in IE6 niet gesloten werd..ik weet niet wat daar de bedoeling achter was...
Ik heb die verandert in IF lte IE7..
Het is nu dus niet meer dat je overal waar je klikt op de contactpagina (laatste menu item) terechtkomt.
Echter kun je nu gewoon nergens meer klikken behalve op het menu, het lijkt wel alsof er een onzichtbare div over de helft van de website zit... onderaan de website kan je wel weer op links klikken en ook de footer werkt 'normaal' ..

Een andere fout die op de website zit bij IE6, is dat bepaalde plaatjes uitgerekt zijn (linken kolom, seperate balkjes van 4px hoog worden opeens 30px hoog terwijl de hoogte en breedte wel gedefinieerd zijn. Ook de 'pijltjes' die ik gebruik als list-image zijn erg vergroot..  ???
Last edited by brentnl on Fri Sep 11, 2009 4:06 pm, edited 1 time in total.
brentnl
Power Poster
Power Poster

Re: [HEROPEND] Website niet klikbaar door IE6 incompatibiliteit

Post by brentnl »

Zou iemand er alsjeblieft nog even naar willen kijken  ??? 

Problemen nog even opgesomd:
- Sommige plaatjes resizen zonder aanleiding (linker 'sidebar', die seperate streepjes en soms ook de namen van de events)
- Sommige menu items worden soms uitgerekt/geresized bij het openen van de website
- In het contentvlak van de website staan links, welke niet aangeklikt kunnen worden, wanneer je er met de muis overheen gaat registreert de website geen link, pas helemaal onderaan de pagina en in de footer werken de links.. Het lijkt dus alsof er een soort laag over de website heen zit.

Alvast bedankt  :D
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

ik ben al een stuk verder, het probleem was een brakke png fix*$*$*(@@  :-X Maar nadat ik deze fix heb gebruikt werkt het meeste alweer super :)

Het enige wat nu nog rest is:
- bij de media pagina doet de header het niet. Dit komt waarschijnlijk door de mediaplayer die zich ook op de pagina vind, en blijkbaar is er in maar 1 FlashID ofzo? ik weet het niet precies..
- het dropdown gedeelte in mijn menu werkt niet..
Last edited by brentnl on Thu Sep 17, 2009 1:52 pm, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

brentnl wrote: - het dropdown gedeelte in mijn menu werkt niet..
Ojee, en daar was het nou juist allemaal om begonnen  :-\   Weer terug bij af dus  ???
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

nja, alleen in IE6 werkt het niet, dus het is nog te overzien, ik heb de 'parent' knop namelijk klikbaar gemaakt zodat je de 3 keuzes ook nog op een aparte pagina kan maken wanneer dropdown niet werkt of wanneer mensen er voor kiezen om naar de parent te gaan ipv de childs..
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”