Nieuwe module: Gallery
Moderator: velden
Re: Nieuwe module: Gallery
Ik hoop dat het niet de nieuwste versie van Gallery betreft, vanaf versie 1.4 zou dit niet meer voor mogen komen.
Ik kan zo even niet beoordelen wat er wel en niet werkt. Als er geen titels/comments zijn ingevuld, dan volstaat het om de directory te hernoemen. Gallery verwijderd dan automatisch alle bestaande records uit de database die gerelateerd waren aan de betreffende directory en voegt de afbeeldingen als nieuwe records toe.
Als er wel veel aanvullende info was toegevoegd, dan kun je misschien via Gallery een nieuwe directory aanmaken met de juiste naam, en de afbeeldingen via de "move to" cq "verplaats naar" functie in de gallery admin overzetten naar de nieuwe directory.
Ik kan zo even niet beoordelen wat er wel en niet werkt. Als er geen titels/comments zijn ingevuld, dan volstaat het om de directory te hernoemen. Gallery verwijderd dan automatisch alle bestaande records uit de database die gerelateerd waren aan de betreffende directory en voegt de afbeeldingen als nieuwe records toe.
Als er wel veel aanvullende info was toegevoegd, dan kun je misschien via Gallery een nieuwe directory aanmaken met de juiste naam, en de afbeeldingen via de "move to" cq "verplaats naar" functie in de gallery admin overzetten naar de nieuwe directory.
my bad, had nog niet gezien dat er een versie 1.4 was. Draaide op 1.3nogwa..Jos wrote: Ik hoop dat het niet de nieuwste versie van Gallery betreft, vanaf versie 1.4 zou dit niet meer voor mogen komen.
1.4 vervangt spaties in de directory titel door - 'jes. Maar ook dan kan er inderdaad nog een & in de directory naam staan zonder problemen, want ook die wordt vervangen door een "-". Heb de move funtie gebruikt om de foto's te verplaatsen naar de nieuwe directory. Bedankt jos, mooi stukje software heb je geschreven! ;D
Jos, mag ik nog even iets vragen over de gallery.
Ik zou de thumbs groter willen, kan ik de thumbs vergroten van de bestaande foto's of moet ik foto's opnieuw uploaden.
Kan ik tekst onder de foto weergeven??
voorbeeld : http://www.stevo.be/eventddd/potw.php
Ik zou de thumbs groter willen, kan ik de thumbs vergroten van de bestaande foto's of moet ik foto's opnieuw uploaden.
Kan ik tekst onder de foto weergeven??
voorbeeld : http://www.stevo.be/eventddd/potw.php
AltijdMr_Stevo wrote: Jos, mag ik nog even iets vragen over de gallery.

Je kunt in het door jou gebruikte gallery-sjabloon de thumb afmetingen veranderen. Als het goed is worden de thumbs automatisch bijgewerkt.Mr_Stevo wrote: Ik zou de thumbs groter willen, kan ik de thumbs vergroten van de bestaande foto's of moet ik foto's opnieuw uploaden.
Maar mocht dat niet zo zijn, dan kun je per subgalerij op de knop "Update miniaturen" klikken. Of...als het om alle afbeeldingen gaat, is het handiger op in de "opties" tab het vakje "Update miniaturen" aan te vinken en op opslaan te klikken.
Ik zie al tekst onder de thumb staan, bedoel je dat?Mr_Stevo wrote: Kan ik tekst onder de foto weergeven??
Ik zie al tekst onder de thumb staan, bedoel je dat?Mr_Stevo wrote: Kan ik tekst onder de foto weergeven??
[/quote]
Sorry ja, tekst staat onder foto, niet onder thumb.
Moet ik dan H en B ingeven? of lukt enkel H.Jos wrote: Je kunt in het door jou gebruikte gallery-sjabloon de thumb afmetingen veranderen. Als het goed is worden de thumbs automatisch bijgewerkt.
Maar mocht dat niet zo zijn, dan kun je per subgalerij op de knop "Update miniaturen" klikken. Of...als het om alle afbeeldingen gaat, is het handiger op in de "opties" tab het vakje "Update miniaturen" aan te vinken en op opslaan te klikken.
Als ik dat doe veranderd er niets.
Ik krijg melding dat thumbs verwijderd zijn en dat ze opnieuw aangemaakt worden bij volgend bezoek maar ze blijven even groot.
Controleer ook even de Gallery stylesheet van het sjabloon, daar staan ook breedtes en hoogtes gedefinieerd.Mr_Stevo wrote: Moet ik dan H en B ingeven? of lukt enkel H.
Wellicht houden deze de wijziging tegen...
Rolf

- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
is standaard fancy stylesheet.Rolf wrote:Controleer ook even de Gallery stylesheet van het sjabloon, daar staan ook breedtes en hoogtes gedefinieerd.Mr_Stevo wrote: Moet ik dan H en B ingeven? of lukt enkel H.
Wellicht houden deze de wijziging tegen...
Rolf
probleem is dat hoogte overal zelfde is, maar Breedte niet omdat dit van verschillende fotografen (=verschillende toestellen) komt
De hoogte en breedte moet je beide instellen.
Als je de hoogte overal hetzelfde wilt hebben en in de breedte wilt variëren, dan kun je voor de breedte een onwaarschijnlijk hoog getal invullen. Bij de methode "schalen" gelden de opgegeven hoogte/breedte namelijk als maximum.
De thumbs in de admin worden overigens niet aangepast. (misschien dat je daar keek?) Daar worden altijd de standaard thumbs gebruikt. De instellingen gelden alleen voor de frontend.
Als je de hoogte overal hetzelfde wilt hebben en in de breedte wilt variëren, dan kun je voor de breedte een onwaarschijnlijk hoog getal invullen. Bij de methode "schalen" gelden de opgegeven hoogte/breedte namelijk als maximum.
De thumbs in de admin worden overigens niet aangepast. (misschien dat je daar keek?) Daar worden altijd de standaard thumbs gebruikt. De instellingen gelden alleen voor de frontend.
Jos,
Dit is het inderdaad, H en B invullen anders lukt het niet.
Dit is mooi opgelost nu.
Ik heb ondertussen met wat zoeken ook tekst onder de thumbs verkregen.
Is er nog een mogelijkheid om de gallery in het midden van de pagina te plaatsen??
Kan ik gallery dichter bij mijn titel brengen?
http://www.stevo.be/event/tsw2010/tsw2010-potw/
Dit is het inderdaad, H en B invullen anders lukt het niet.
Dit is mooi opgelost nu.
Ik heb ondertussen met wat zoeken ook tekst onder de thumbs verkregen.
Is er nog een mogelijkheid om de gallery in het midden van de pagina te plaatsen??
Kan ik gallery dichter bij mijn titel brengen?
http://www.stevo.be/event/tsw2010/tsw2010-potw/
Last edited by iStevo on Mon Sep 13, 2010 7:24 pm, edited 1 time in total.
Voeg aan de css toe:Mr_Stevo wrote: Is er nog een mogelijkheid om de gallery in het midden van de pagina te plaatsen??
Code: Select all
.gallery {
margin:0,auto;
width:300px; /* vul zelf een geschikte breedte in */
}
Haal daarvoor de pagina-navigatie uit je gallery-sjabloon. Dus verwijder dit:Mr_Stevo wrote: Kan ik gallery dichter bij mijn titel brengen?
Code: Select all
<div class="pagenavigation">
{if $pages > 1}
<div class="prevpage">{$prevpage}</div>
<div class="nextpage">{$nextpage}</div>
{/if}
{if !$hideparentlink && !empty($parentlink)}<div class="parentlink">{$parentlink}</div>{/if}
{if $pages > 1}<div class="pagelinks">{$pagelinks}</div>{/if}
</div>
Dit lijkt niet te lukken. Gallery blijft aan de linkerkant plakken.Jos wrote: Voeg aan de css toe:
OK. Nogmaals bewijst u met uw gallery dat er vele mogelijkheden zijn met het minimum aan aanpassingen.Jos wrote: Haal daarvoor de pagina-navigatie uit je gallery-sjabloon. Dus verwijder dit:
Ik krijg een foutmelding in mijn template:
There is a path issue with the orginal image!
Does this look right?
Path:/home/deb****/domains/****.nl/public_html/nieuw/www.****.nl/nieuw/index.php?mact=Gallery,m8a280,default,1&m8a280start=1&m8a280number=5&m8a280dir=homepage/slider&m8a280returnid=78&page=78
Ik denk zelf dat jet rode gedeelte eruit zou moeten omdat dat dubbel is, maar geen idee waar dat geregeld wordt. Heb Gallery er even afgegooid en opnieuw geinstalleerd, snap er niets meer van :S....
Wat heb ik fout gedaan?
Hierde link.
Groeten Evert
There is a path issue with the orginal image!
Does this look right?
Path:/home/deb****/domains/****.nl/public_html/nieuw/www.****.nl/nieuw/index.php?mact=Gallery,m8a280,default,1&m8a280start=1&m8a280number=5&m8a280dir=homepage/slider&m8a280returnid=78&page=78
Ik denk zelf dat jet rode gedeelte eruit zou moeten omdat dat dubbel is, maar geen idee waar dat geregeld wordt. Heb Gallery er even afgegooid en opnieuw geinstalleerd, snap er niets meer van :S....
Wat heb ik fout gedaan?
Hierde link.
Groeten Evert
@ Evert B.
Heb je wellicht een niet-toegestane karakter in een bestandsnaam staan?
Zoiets als een /\&$@ etc.
grt. Rolf
grt. Rolf

LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
nee enkel namen als "fruit200.jpg".Rolf wrote: @ Evert B.
grt. Rolf![]()
Op de een of andere manier maakt ie er iets anders van geloof ik...