Nieuwe module: Gallery

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb dit wel eens gezien als er foto's in de map stonden die veeeel te groot waren, waardoor Gallery recources tekort komt om thumbs aan te maken. Jouw foto's zijn niet zo groot. maar als je ze niet kunt verwijderen zou daar ook wel het probleem kunnen liggen  ???
raveranger
Forum Members
Forum Members

Post by raveranger »

Het is heel raar

ik heb de map gallery gerenamed
en toen op nieuw gallery geinstalleerd en nu heb ik ineens wel rechten
er staat nu ook bij bestands eigenaar mijn naam 

nu heb ik ook bij mijn templates geen rechten meer
er staat bestands eigenaar apache ?

hoe komt dit en hoe los ik het op
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Als je de forum-zoekfunctie gebruikt met de term "permissions" dan krijg je legio antwoorden, bijvoorbeeld deze:
http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... .html  Er staan dingen in die ook abacadabra zijn voor mij, maar hopelijk helpt het je verder
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Hallo MarcAlex welkom bij CMSms en op dit forum  :)

Je vraag heeft meer van doen met kennis van CSS dan over de Gallery module... het beste maak je even een nieuwe topic aan en geef je daarin ook een link naar je site.
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Post by M@rtijn »

Hai,

Vannochtend heb CMSMS geupdate naar versie 1.8. Gisteren was er een update voor Gallery, die ik heb ook doorgevoerd. Volgens mij werkte de gallery gisteren nog perfect (dus tussen de beide updates).

Mijn gallery is opeens 'ziek': hij gooit alle afbeeldingen onder elkaar, terwijl in de css inline is aangegeven. Daarnaast werkt de hele fancybox overlay niet meer.

Eerst waren er ook mooie pijltjes (plaatjes) om te navigeren door de albums, die zijn nu ook vervangen door tekst. Ik heb al gekeken of dat iets te doen heeft met de nieuwe regels voor [[root_url]], maar daar ligt het niet aan. Die hele images komen ook niet meer terug in de uitgespuugde html, terwijl ik dit wel in het template van Gallery heb staan

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Last edited by M@rtijn on Sun Jul 04, 2010 12:20 pm, edited 1 time in total.
Make your community a better place!
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Klopt, Gallery werkt niet meer in versie 1.8  :'(

Deze nieuwste CMSms versie brengt veel goeds, maar helaas is de functie ContentPostRender uit de core-file lib/classes/class.module.inc.php verdwenen. En dat terwijl deze niet eens als "deprecated" stond aangemerkt.

Voor Gallery is dit een belangrijke functie, omdat die ervoor zorgde dat css en javascript die in de gallerysjablonen waren ingesteld, automatisch in de head van de pagina werden aangeroepen.

Geen idee hoe dit op te lossen is  :-\
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Post by M@rtijn »

Werkt niet meer in 1.8?

Een van de allerbeste modules voor CMSMS is 'waardeloos' geworden door de update. Wat jammer en vooral zonde!

Moet jij dan nu de hele module herschrijven of gaat het core team helpen bij een oplossing

(Quick idea: kunnen we niet gewoon de regels uit de oude class.module.inc.php in de nieuwe gooien?)
Last edited by M@rtijn on Sun Jul 04, 2010 12:25 pm, edited 1 time in total.
Make your community a better place!
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Zoals gezegd: ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. Ik ben best bereid om wat in de module aan te passen, maar mij is op dit moment nog geen alternatief bekend  :(
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Na een hint van Ted opgelost met een kleine aanpassing in de module.  8) Zie release 1.3.2
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Hoi Jos,

Het lijkt er op dat de 1.3.2.xml niet correct is.  :-[
Hij wordt niet getoond in de Module Manager in de admin (1.3.1 wel) en het handmatig uploaden van de xml gaat ook fout.

grt. Rolf

ps. De rar is wel goed!
Geeft tijdens uploaden een fout bij het aanmaken van map /templates/css/
In de SVN vind ik deze niet eens... Wellicht de oorzaak van ^^
Last edited by Rolf on Sun Jul 04, 2010 6:19 pm, edited 1 time in total.
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Dat de nieuwe versie niet getoond wordt in Modulemanager gebeurt wel vaker... Ik heb het gisteren ook in irc aangegeven en toen heeft calguy de server een schop gegeven geloof ik.. Daarna kwam 1.3.1 meteen tevoorschijn.

Met de xml van 1.3.2 lukt het mij wel om de module in andere sites te upgraden.

Sterker nog... De rar-file maak ik altijd vanuit een testomgeving nadat ik de module daar via de xml geïnstalleerd heb.

Raar  ???
Last edited by Jos on Sun Jul 04, 2010 7:13 pm, edited 1 time in total.
frankmanl
Power Poster
Power Poster

Post by frankmanl »

Hoi Jos,
Je module is echt geweldig. Ik heb ongeveer een jaar geleden een Album geïnstalleerd voor een clubje en toen jouw Gallery uitkwam dacht ik: ze doen het er maar mee.
Met de recente upgrade 1.8 trad daarin echter ook het probleem op van de onder elkaar afgebeelde foto's.
Toen toch maar overgeschakeld naar Gallery en ik ben er gelijk helemaal weg van. En niet alleen ik, maar ook de gebruikers.
Dankjewel.

Heb er wel gelijk nog een vraagje over (kom er zelf niet uit): ik wil de albums aflopend sorteren op subdirectory-naam (ik gebruik als subdirectory-naam JJJJ-MM-DD), zodat het nieuwste album steeds bovenaan komt.
Maar binnen een album wil ik juist oplopend sorteren op naam (meeste foto's hebben door camera gecreëerde naam, dus met oplopende nummers), zodat de foto's in de werkelijke volgorde van de gebeurtenissen staan.
Hoe krijg ik dat voor elkaar?

OPGELOST: gewoon slepen en bevestigen. Wat simpel!

Frank
Last edited by frankmanl on Thu Jul 22, 2010 4:32 am, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Frank, als je subgalerieën in een "hoofdalbum" hebt staan, kun je voor dat hoofdalbum een aparte aparte template aanmaken. In die template kun je dan instellen dat ie op filename aflopend moet sorteren. Dan hoef je zelfs niks te slepen, laat staan te bevestigen... nog simpeler  ;)
iStevo

Post by iStevo »

Jos,

Gallery leest mijn sjablonen niet meer.
Ik gebruik 1.7.1 "Escada"

Wat heb ik nog meer draaien.
- FEU
- SimpleSlider met jquery.js en s3Slider.js
- eigen gemaakt menu

gallery staat in een 3e contentblock en op een private_ pagina.

Grt Stevo
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Dat komt waarschijnlijk omdat je nu meerdere calls naar het jQuery sript doet in je pagina (vanwege SimpleSlider).

Je hebt niet verteld welke gallerytemplate je gebruikt, maar bijvoorbeeld met fancybox kun je het oplossen door in het javascript-veld (onderste textarea) de regel

Code: Select all

<__script__ type="text/javascript" src="modules/Gallery/templates/jquery/jquery.js"></__script>
geheel te verwijderen.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”