@Jos
de nieuwe kolom jposition is niet aangemaakt bij deze website/host
Bij een lokale testsite kan ik het reproduceren door de jsposition kolom te hernoemen. Als ik de Gallery frontend pagina dan open, wordt er een nieuwe Gallery aangemaakt.
Zie bijlagen
PS. als een test installatie bij deze host wil hebben is geen probleem. Is een van mijn testsites/domeinen...
Laatste cms-upgrade naar 2.1.3 en errors in Gallery 2.1.3
Moderator: velden
Re: Laatste cms-upgrade naar 2.1.3 en errors in Gallery 2.1.
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Lastig probleem wat dus blijkbaar al begint bij de 2.1 upgrade waar de extra kolom in de database aangemaakt had moeten worden en blijkbaar niet gelukt is.
Het vervelende is dat ik er deze periode juist geen tijd voor heb om er diep in te duiken...

Het vervelende is dat ik er deze periode juist geen tijd voor heb om er diep in te duiken...

Bij nadere bestudering denk ik dat alle fouten wel zijn terug te voeren op het ontbreken van het veld jsposition in de database, die in een eerdere upgrade toegevoegd had moeten zijn.
Het is in ieder geval niet host-afhankelijk
Het is ook niet gerelateerd aan een core upgrade van 2.1.2 naar 2.1.3

Het is in ieder geval niet host-afhankelijk
Het is ook niet gerelateerd aan een core upgrade van 2.1.2 naar 2.1.3
Dat is volgens mij altijd al wel zo geweest. Simpele oplossing: Zet jouw aangepaste sjabloon als standaard en zet alle vinkjes in de kolom "zichtbaar" uitmev wrote:Dwz, als ik een nieuwe sub-Gallery aanmaak, neemt ie altijd de zgn 'standaard' Sjabloon. Ook al geef ik aan dat mijn (aangepaste) sjabloon de enige is die zichtbaar moet zijn bij de keuzes v sjablonen. Dat deed ie eerst wel goed.

Jep jos, zo had ik het echt al ingesteld hoor!Dat is volgens mij altijd al wel zo geweest. Simpele oplossing: Zet jouw aangepaste sjabloon als standaard en zet alle vinkjes in de kolom "zichtbaar" uit
Desondanks neemt ie, bij het aanmaken van een nieuwe subgallerie, als Sjabloon "Gebruik standaard"
dus niet mijn aangepaste..
Maar nogmaals, is niet heul erg hoor!
En neem echt je tijd voor 't aanpassen van de Gallery-module wat betreft dat vervelende euvel vd zichzelf kopiërende regels in de admin !!!
De laatste core-upgrade voor die 2 sites kan vast nog wel even wachten, zo erg is dat ook niet.
In deze situaties althans.
Ben eigenlijk wel blij dat ik dat nog niet deed, gezien de mogelijke gevolgen; jep denk dat het toch wel aan die combinatie van laatste core-upgrade met Gallery ligt..
Maar overtuig me gerust van het tegendeel.
hartelijke groet, willemijn
Ok bij het aanmaken van een sjabloon klopt ook. Had ik niet goed gelezen. Een gebruiker hoort geen sjablonen aan te maken.mev wrote:Desondanks neemt ie, bij het aanmaken van een nieuwe subgallerie, als Sjabloon "Gebruik standaard"
dus niet mijn aangepaste.

Al klaar. Hoop nog wel dat je een antwoord weet op de.vraag in mijn mail.mev wrote:En neem echt je tijd voor 't aanpassen van de Gallery-module wat betreft dat vervelende euvel
Wowww dat is snel!Al klaar.
'k Zie de nieuwe Gallery-versie 2.1.4 ook al in de Forge staan
(maar nog niet in de backend van mn sites als 'te upgraden module').
Uhhm heb geen mail gekregen, na je PM van gister/maandag... (waarna ik je de files stuurde). Ook niet op m'n reguliere mailadres, noch in spamboxen oid.Hoop nog wel dat je een antwoord weet op de.vraag in mijn mail.
'k Weet dus nog niet wat je vraag was?

willemijn
De laatste Gallery versie lost het probleem op, Jos! Bedankt.
-------------------------
De andere foutmeldingen die ik kreeg (error 503, etc.) waren niet gerelateerd aan de Gallery module, maar aan de webhost serverinstellingen. TransIP.nl blokkeert de set_time_limit functie die CMSMS core gebruikt. Ze willen deze blokkade niet opheffen omdat dit ten koste gaat van de performance van de server... Deze host in combinatie met CMSMS is daarmee niet echt een gelukkige keuze. Ik ga maar weer eens op zoek naar een alternatief.
-------------------------
De andere foutmeldingen die ik kreeg (error 503, etc.) waren niet gerelateerd aan de Gallery module, maar aan de webhost serverinstellingen. TransIP.nl blokkeert de set_time_limit functie die CMSMS core gebruikt. Ze willen deze blokkade niet opheffen omdat dit ten koste gaat van de performance van de server... Deze host in combinatie met CMSMS is daarmee niet echt een gelukkige keuze. Ik ga maar weer eens op zoek naar een alternatief.
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Jep hier ook goed gekomen, mbv extra maatregels voor 1 site door Jos bedacht (DB-queries om oude upgrade-foutjes eruit te halen). De Gallery-upgrade naar 2.1.4 en cms-ms core upgrade naar 2.1.3 er achteraan, gingen beide vlekkeloos.
Hartelijke dank!
willemijn
Hartelijke dank!

willemijn