[opgelost] vraagje over layout en validator

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Re: vraagje over layout en validator

Post by M@rtijn »

Ja, Stevo, het was slechts een voorbeeld van de code. Ik ging ervan uit dat je na zoveel tijd hier op het forum en werkende aan je site al wel een beetje inzicht had gekregen in de werking van html en css.  :P

Je had hem zelf nog even moeten aanpassen naar de juiste id's.  ;D
Ik heb het nog even bekeken voor je en dit is wat ik zou doen:

Code: Select all

{literal}
<!--[if IE]>
<style type="text/css">
#footer_holder {background: url(uploads/images/event-bottom.png) no-repeat;}
#footer_copyright {margin-top:40px;}
#footer_links {margin-top:40px;}
</style>
<![endif]-->{/literal}
Je hebt bij die background zowel een plaatje met kleur als een aparte kleur toegevoegd (#07558e), daardoor verschijnt je complete footer in een lichtere kleur (dit heb je ook op de header zo gedaan, is dat de bedoeling?)

Ik heb het even getest in IE8. Omdat alle microsoft browsers de marge's op een andere manier berekenen, zal het ongetwijfeld onder een microsoft browser niet goed werken.
Alvast een tip, specifieke browsers kan je aanroepen met ,

Meer informatie:
http://www.quirksmode.org/css/condcom.html
Make your community a better place!
iStevo

Re: vraagje over layout en validator

Post by iStevo »

ringportal wrote: Je hebt bij die background zowel een plaatje met kleur als een aparte kleur toegevoegd (#07558e), daardoor verschijnt je complete footer in een lichtere kleur (dit heb je ook op de header zo gedaan, is dat de bedoeling?)
Neen, ik heb altijd via FF gewerkt dus ik verschiet van de problemen die ik met IE heb.
Rolf heeft me hier vorige week ook voor gewaarschuwd.

Is het een oplossing om mijn images met een transparante achtergrond te maken of heeft IE het hier ook moeilijk mee??
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”