Animatie weergave titel over afbeelding

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

wpbremer
Power Poster
Power Poster

Re: Animatie weergave titel over afbeelding

Post by wpbremer »

Jos wrote: Werner Wiebren vroeg of dit ook via de Gallery module te realiseren is... en dat kan  8)  zie bijgaande xml die je bij de Gallery templates kunt uploaden.

Ik ga hier uit van de titel aan de onderkant. Merk op dat de miniatuurafmetingen zijn ingesteld op 400x300 en dat de template alleen van de miniaturen gebruik maakt.
De s3Slider heb ik zover kunnen aanpassen zoals ik hem wil hebben, maar er zitten toch nog een aantal nadelen aan:
1. De overgang (fade-in/fade-out) van de ene afbeelding naar de andere vind ik niet mooi;
2. De snelheid is niet de hele tijd hetzelfde, soms versneld hij.

Daarnaast heb ik de AE-gallery sjabloon zo proberen aan te passen dat hij lijkt op de s3Slider, dit lukt goed met een aantal punten die ik nog niet kan oplossen:
1. De titel van de eerste afbeelding wordt niet getoond, nadat de tweede afbeelding wordt getoond komt de titel ook in beeld, zie test.wpbremer.nl ;
2. De overgang van de ene naar de andere afbeelding vind ik niet zo mooi als een fade-in/fade-out overgang.

Wat ik eigenlijk zou willen bereiken is een aangepaste image_rotator zoals ik die op www.wpbremer.nl bovenaan heb staan, maar dan dat steeds de titel van de afbeelding in beeld komt. s3Slider en de AE-gallery komen in de buurt. Daarnaast kiest de image_rotator random een afbeelding (wat veel mooier is) en s3Slider en AE-gallery pakken steeds de eerste afbeelding in de map.

Wie kan me nog verder op weg helpen.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”