Nieuwe module: Gallery

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Thx, die random functie zit er al in hoor... {gallery dir="Portretten/*" action="showrandom" number="10"}  zie de module-help voor uitleg van de parameters.

Een random-functie die willekeurige foto's uit de laatst toegevoegde directory laat zien is in de maak.

Verder staat op het programma:
- template met zowel thumbs als vergroting inline (dus zonder overlay box)
- template met slideshow
- sorteer/ordening-functie (nu wordt standaard op bestandsnaam gesorteerd)

Nog genoeg te doen en uit te fiegelieren dus... :)  Andere wensen, verbeteringen, onduidelijkheden hoor ik graag. Ik krijg leuke respons om de module, ook internationaal. Meer dan ik verwacht had en dat waardeer ik wel.
Last edited by Jos on Fri May 21, 2010 10:52 am, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

@Arnoud:  
Thx voor testen... Ik ga ervan uit dat de doorsnee gebruiker foto's met zulke grote resoluties niet zal uploaden worden. Ik heb er iig geen oplossing voor, ik heb een standaard scriptje gebruikt voor het resizen, met wat eigen inbreng qua zoomen.

@Bert:
Het totale aantal foto's kan wel getoond worden. De nummering is iets wat het javascript-gedeelte op kan lossen.

@mrraats:
In een ander topic schrijf je dat het rechtenprobleem opgelost is? Het probleem is denk ik niet gerelateerd aan de Gallery module.
De Gallery folder in uploads/images/  wordt aangemaakt door cmsms. Deze zou je naar mijn idee daardoor zonder problemen moeten kunnen vullen via ImageManager en FileManager. Met FTP kun je rechtenproblemen hebben. Is dat op te lossen door via FileManager de rechten van de map uploads/images/Gallery aan te passen naar 777?
Last edited by Jos on Sun Aug 23, 2009 11:27 am, edited 1 time in total.
nicmare
Power Poster
Power Poster

Post by nicmare »

good job man! i like it because its lightweight and nearly clean code
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

nicmare wrote: nearly
Thank you Nicmare...
with "nearly', do you refer to your feature request?
It's already changed and available in SVN. Needs a littlebit more testing before I can release it.
realrock
Forum Members
Forum Members

Post by realrock »

Jos wrote: Thx, die random functie zit er al in hoor... {gallery dir="Portretten/*" action="showrandom" number="10"}  zie de module-help voor uitleg van de parameters.

Een random-functie die willekeurige foto's uit de laatst toegevoegde directory laat zien is in de maak.
Is het wel al mogelijk om de gallery module foto's te laten pakken uit subdirectories van een map? (hoeft niet de laatst toegevoegde te zijn)

Op dit moment maak ik een website waarbij iemand een fotoalbum map heeft met allemaal verschillende subdirectories met foto's, het zou wel mooi zijn als de module daar foto's uit zou kunnen halen..
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Ja, dat zou mogelijk moeten zijn met de code die je zelf al geciteerd hebt:

{gallery dir="Portretten" action="showrandom" number="10"}

dit haalt 10 willekeurige foto's uit de directory uploads/images/Gallery/Portretten en met de code

{gallery dir="Portretten/*" action="showrandom" number="10"}

neemt ie daarbij ook de subdirectories mee.

Ik zag dat dit in het begin niet in de modulehelp stond omschreven, maar sinds versie 1.0.3 moet je daar die uitleg ook kunnen vinden
realrock
Forum Members
Forum Members

Post by realrock »

Het wil bij mij nog niet echt werken, ik heb de map "fotoalbum" met submappen in de folder gallary gezet.

Mijn tag:
{Gallery dir="fotoalbum/*" action="showrandom" number="3"}

Hij geeft aan 0 foto's. Dit is wat er in code wordt weergegeven:

Code: Select all

<div class="gallery">
<h2></h2><h3>fotoalbum</h3><div class="gallerycomment"></div><p>0 foto's</p>
<div class="pagenavigation">
<div class="parentlink"></div></div>
Met losse foto's werkt het wel. Ik heb inmiddels de upgrade gedaan naar de laatste versie...
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Ik heb dit nog eens bekeken en op een test-site geprobeerd, en raad is... ik kreeg het zelf ook niet aan de praat...  da's apart  :-\

Maar ik ben erachter waar het misschien fout gaat, want het werkt stiekem toch wel  ;D (bij mij althans)

De foto's die je met de action="showrandom" of action="showlatest" wilt laten zien, moeten wel in de database bekend zijn. En ze worden daar pas in gezet op het moment dat je de subgalerie een keertje via de admin bezoekt.

laat s.v.p. even weten of dit bij jou ook zo is.
realrock
Forum Members
Forum Members

Post by realrock »

Ja dit is beter  :D , Dank voor de tip!
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

pfew.. gelukkig  ;)
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Als ik Gallery zou willen gaan gebruiken, dan zou ik graag vanuit de directory uploads/images alle onderliggende directories gebruiken als album; als ik nl. alles verplaats/kopieer naar upoads/images/gallery, dan ben ik de verwijzingen binnen mijn site kwijt. Iets dan ik niet zou willen ;)

Gregor
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Oke  :-X
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Tja, als verzoekjes worden gehonoreerd, ik vind de categorie functie in Album erg handig. Ik heb dat gebruikt door series te clusteren. Kijk meer eens op www.uisge-beatha.eu
:)

Gregor
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Als je Album handig om te gebruiken vindt, is daar niks mis mee hoor. Ik ga het niet nabouwen. Gallery werkt anders. Ik heb over categorieën wel nagedacht en overwogen, maar ervan afgezien omdat ik het nut er niet van in zie. Album kent geen sub-albums, dus kan me voorstellen dat categorieen daarom voor album wel handig zijn.
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Ik realiseer me Jos dat ik aan bepaalde werking gewend ben. Album werkt nu goed, echter ik vraag me wel af hoe dat bijv. vanaf versie 2.0 gaat worden. Dit omdat er niet maar aan ontwikkeld wordt. Vandaar dat ik met Gallery aan het 'flirten' ben :) Wellicht is het gebruik van categorieën op een andere wijze m.b.v. subalbums te realiseren. Daar zou ik me meer in Gallery moeten verdiepen. Echter dat komt wel als de verhuizing van de site helemaal rond is. Wacht nog op de domeinverhuizing.

Gregor
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”