Page 2 of 2

Re: Geen product(en) in overzicht Cart Made Simple

Posted: Fri Dec 12, 2008 9:02 pm
by Lieke
Duketown,

Ik heb alles geinstalleerd en idd veel dingen die ik had genoemd zijn opgelost, perfect. Nog wel 2 bugjes gevonden, heb ze gemeld in de bugtool
Hou ik toch nog een grote vraag over: ik zie in de frontend helemaal nergens de emailadres van de klanten, zie wel een lijstje maar ik krijg geen adressen en emailadressen te zien. Ik heb verder geen login nodig (dus klanten hoeven niet in te loggen) dus ik gebruik frontend verder niet. Het enige wat ik dringend nodig heb is het emailadres van de klant.
Ik heb net wat zitten klooien om naast de adres gegevens ook het emailadres in de bevestiging te krijgen (want daar heb ik eigenlijk genoeg aan) maar het lukt niet.
Ik weet nu niet hoe de webshophouder de klant per email moet bereiken als ik nergen het emailadres kan terug vinden.
sorry maar ik kan het echt niet vinden.

Lieke

Re: Geen product(en) in overzicht Cart Made Simple

Posted: Fri Dec 12, 2008 9:57 pm
by Duketown
Lieke,

Ik begrijp niet helemaal je opmerking over email adres op de front end. Op het moment dat de klant het adres dient in te geven (eerste scherm na gebruik check out in winkelwagen), is er ook een veld voor het ingeven van een email adres. Dit is in template fe_shipping_info terug te vinden onder de noemer {$email_input}.
In de back end kan de webshophouder de naam van de klant copieren en dan naar de module FEU gaan. Daar selecteren en onder properties (ik weet even nederlandse tekst hier niet van), is dan email adres te vinden.
Is niet heel handig ik geeft het toe.
Ik zal kijken hoe ik deze gemakkelijker in bijvoorbeeld order detail kan tonen.

Duketown

PS. Bugs zal ik nakijken.
Eerste bug gaat over het feit dat aantallen niet getoond worden.
Verander {$entry->myqty} in {$entry->qty} en het werkt. Zie ook opmerking bij de bug

Re: Geen product(en) in overzicht Cart Made Simple

Posted: Sat Dec 13, 2008 10:03 am
by Lieke
Oke ik zal het wat beter uitleggen.

de klant moet idd zijn/haar emailadres ingeven bij eerste scherm, dat werkt ook prima. De klant krijgt ook een keurige bevestiging opgestuurd naar dit emailadres.
Maar als ik naar FEU ga zie ik ook de lijst met klanten maar ik krijg nergens de gegevens van de klant te zien, heb een aantal keren FEU doorgelopen en nagelezen maar krijg alleen maar de namen te zien. De naw gegevens kan ik via de cart inlezen maar daar staat dus niet het emailadres bij dus als het bij deze gegevens kan ben ik al helemaal blij :D

Ik heb de lang NL gemaakt voor de nieuwe versie van cart, wil je die hebben?

zie attachmetn: printscreen

wat betreft de bug:ik zal de code veranderen

Lieke

Re: Geen product(en) in overzicht Cart Made Simple

Posted: Tue Dec 16, 2008 6:10 pm
by Lieke
Gelukt, ik heb
if ($shipto['email'] != '' ) $this->module->smarty->assign('email', $shipto['email']);
toegevoegd in orders.api.php (regel 547)

en in de template: (confirmation mail)
neergezet: Je e-mailadres: {$email}

en nu krijg ik gelijk het emailadres!! :D :D

Re: [opgelost] Geen product(en) in overzicht Cart Made Simple

Posted: Tue Dec 16, 2008 10:49 pm
by Duketown
Lieke,

Mooi werk. Ik zie dit bericht net nadat ik versie 0.1.5 heb vrijgegeven (zie de forge, nu met factuur adres, telefoonnummer en terug kerende klant ondersteuning!). Helaas de regel die jij nodig hebt zit daar niet in.
Je zult dus na de upgrade je regel weer toevoegen.
Ik heb wel je regel later toegevoegd, zodat deze in ieder geval in versie 0.1.6 aanwezig is.

Dank voor je input,

Duketown